  • 1. Data: 2022-06-05 20:44:54
    Temat: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
    Od: a a <m...@g...com>

    Jimu nr 1 to wielki sterowiec, który Chiny zbudowały w celu badania zmian klimatu w
    rejonie Mount Everestu. Statek wzbił się w powietrze już dziesięć razy i przy okazji
    ustanowił rekord świata osiągając wysokość 9050 m. Sterowiec ma 55 m długości i
    pojemność na poziomie 9 tys. m3.

    Co to jest pojemnośc i długośc nas poziomie ?

    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-duzy-sterowiec-statek-pobil-re
    kord-swiata-w-wysokosci/vc96yve
    \
    I co ma serowiec wspólnego z komputrami ?>

  • 2. Data: 2022-06-05 20:46:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 June 2022 at 20:44:55 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    kord-swiata-w-wysokosci/vc96yve
    > \
    > I co ma serowiec wspólnego z komputrami ?>
    Serowce nie są tak popularne jak niegdyś, ale nadal są wykorzystywane w różnych
    celach. Na przykład taki statek ma zabierać ludzi na biegun północny. Trasa ma zostać
    uruchomiona w 2024 r.

  • 3. Data: 2022-06-05 22:21:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2022 o 20:44, a a pisze:
    > Co to jest pojemnośc i długośc nas poziomie ?

    Rozmiary sterowca zależą od ciśnienia gazu wewnątrz balonu oraz tego na
    zewnątrz. One się zmieniają wraz z wysokością lotu.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-06-05 22:53:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 June 2022 at 22:21:48 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
    > Rozmiary sterowca zależą od ciśnienia gazu wewnątrz balonu oraz tego na
    > zewnątrz. One się zmieniają wraz z wysokością lotu.
    >
    > --
    > Robert Tomasik
    -Sterowiec Chińczyków ma 55 m długości 19 m wysokości. Ponadto waży 2,89 t i ma
    objętość 9 tys. m sześciennych.

    z tego widać, że długośc, wysokość i objętośc są stałe
    i nie zmieniają się wraz z wysokością lotu,

    -Maszyna wykonana jest z lekkiego materiału kompozytowego o małej gęstości, który to
    wyróżnia się dużą wytrzymałością

    Czyli ten sterowiec to nie jest gumowy balon i nie zmienia rozmiarów pod wpływem
    zmniejszającej się gęstości powietrza

    Czyli:
    -pojemność na poziomie 9 tys. m3.

    to bełkot słowny

  • 5. Data: 2022-06-06 08:52:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 June 2022 at 22:53:54 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    to wyróżnia się dużą wytrzymałością

    > Czyli ten sterowiec to nie jest gumowy balon i nie zmienia rozmiarów pod wpływem

    z tym alogicznym bełkotem spotykamy się niestety na omlecie codziennie

    dzisiaj:

    Iga Świątek wciąż liderką rankingu WTA. Gigantyczna przewaga Polki

    Iga Świątek pozostała liderką rankingu WTA.
    --
    https://www.onet.pl/sport/onetsport/iga-swiatek-wcia
    z-liderka-rankingu-wta-gigantyczna-przewaga-polki-te

    użycie "wciąż" i "nadal"
    miałoby sens,
    gdyby Iga przegrała Rolland Garos i utraciła punkty w stosunku do rywalek
    a przecież ona wygrała, zdobyła więcej punktów niż rywalki,
    a skoro była liderką to teraz jest superliderką

    -======

    Uciekła w Tokio. Chce reprezentować Polskę

    https://www.onet.pl/sport/onetsport/lekkoatletyka-je
    st-szybsza-od-ewy-swobody-chce-reprezentowac-polske/
    4cjcq16,d87b6cc4

    to jest analogia to "wyjechała w Ukrainę" czyli dawniej: na Ukrainę

    a ona, będąc w Tokio, uciekła

    czyli jak już, powinno być:

    przebywając w Tokio uciekła

    ===

    O Kriscinie Cimanouskiej zrobiło się głośno w czasie igrzysk olimpijskich w Tokio.
    Białorusinka poprosiła wówczas o ochronę japońską policję. Kilka dni później
    wylądowała w Polsce. Teraz chce reprezentować nasz kraj. Mogłaby być dużym
    wzmocnieniem, bowiem jej rekord życiowy na 100 m jest lepszy od rezultatu Ewy
    Swobody.

    ---

    Czyli nie tyle uciekła, co oddaliła się w Tokio od swojej drużyny i nie powróciła z
    Olimpiady w Tokio, wraz z drużyną na Białoruś, a poleciała do Polski

  • 6. Data: 2022-06-06 08:55:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 6 June 2022 at 08:52:09 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    Olimpiady w Tokio, wraz z drużyną na Białoruś, a poleciała do Polski
    i dalej te błędy

    ==- Planuję szybko biegać. Chciałbym pobić swój rekord życiowy, a ten wynosi 11,04
    sek. na 100 m. Może zrobię to już jako Polka. Mam nadzieję, że kiedyś wystąpię w
    biało-czerwonej sztafecie - powiedziała Cimanouska w rozmowie z Przegląd Sportowy
    Onet

    nie "chciałbym" a "chciałabym"

    i w rozmowie nie z "Przegląd Sportowy"
    a z
    "Przeglądem Sportowym"

  • 7. Data: 2022-06-06 10:31:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jun 2022 11:44:54 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    kord-swiata-w-wysokosci/vc96yve
    > \
    > I co ma serowiec wspólnego z komputrami ?>

    Hm. Balony lataja sporo wyzej, wiec to taki sobie wyczyn.

    A to w ogole sterowiec, czy balon na uwięzi?

    A sterowce z napedem ... duze to. Duzy opor czolowy.
    Czy moze byc konkurencyjne z samolotem?

    Kolejny problem - sterowce transportowe ... podniesienie wymaga
    napelnienia balonu.
    A opuszczenie? Wypuszczenia cennego gazu, czy przepompomowania do
    cisnieniowego zbiornika?
    Tak mi sie jakos wydaje, ze wymagac to bedzie wiecej energii
    niz np podniesienie dzwigiem.
    No chyba, zeby tak odyskac przy napelnianiu

    J.

  • 8. Data: 2022-06-06 10:37:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jun 2022 13:53:53 -0700 (PDT), a a wrote:

    > -Sterowiec Chińczyków ma 55 m długości 19 m wysokości. Ponadto waży 2,89 t i ma
    objętość 9 tys. m sześciennych.

    > z tego widać, że długośc, wysokość i objętośc są stałe
    > i nie zmieniają się wraz z wysokością lotu,

    Nie badz taki pewny.
    Pol atm roznicy przy takich rozmiarach, to powazne sily.
    Duze balony startują "sflaczale", dopiero na wysokosci sie
    powloka nadyma. Inaczej trzeba upuscic gazu.

    Zeppeliny mialy stały ksztalt ... ale to byla tylko oslona, w srodku
    byly balony nosne. No i one w miare nisko lataly.

    J.

  • 9. Data: 2022-06-06 10:41:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jun 2022 23:52:08 -0700 (PDT), a a wrote:

> [...]

    >a przecież ona wygrała, zdobyła więcej punktów niż rywalki,
    >a skoro była liderką to teraz jest superliderką

    Niby tak, ale wielkiego błędu w tym nie widzę - wygrala, i
    ciągle/nada/wciąż/pozostaje liderką :-)

    A sterowiec ... ciekawe ile w tym zaszkodzilo automatyczne tlumaczenie

    J.

  • 10. Data: 2022-06-06 11:21:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 6 June 2022 at 10:41:53 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > ciągle/nada/wciąż/pozostaje liderką :-)
    >
    > A sterowiec ... ciekawe ile w tym zaszkodzilo automatyczne tlumaczenie

    to jest tak jak komputerowiec dyskutuje o samolotach

    Ale na filmiku wyjaśniono, że sterowiec jest przyczepiony liną do samochodu
    cumowniczego
    Samochód cumowniczy waży 90 ton, a lina ma 5000 metrów dlugości, czyli 5 kilometrów

    Czy w samochodzie jest bęben, umożliwiający podnoszenie i opuszczanie zacumowanego
    sterowca, to zapytam Chińczyka, ale pewnie tak.

    5 kilometrowa lina coś tam waży i gdyby b yła na wyposażeniu sterowca, to
    umożliwiałaby jego ściąganie w dół, bez wypuszczania helu

    Ale Chińczyk wszystko wie i pewnie to opisał.

    China's self-developed floating airship, designed for atmosphere observation, reached
    a record altitude of 9,032 meters in Tibet Autonomous Region on Sunday, according to
    its developer.

    Developed by the Aerospace Information Research Institute of the Chinese Academy of
    Sciences (CAS), the floating airship "Jimu No.1" type III has a volume of 9,060 cubic
    meters.

    The floating airship can collect data at high altitude, which is used to track the
    regional water cycle and monitor changes in atmospheric composition.

    The project, as part of China's second scientific research survey of the
    Qinghai-Tibet Plateau, was carried out by 64 scientists from several Chinese research
    institutions.

    The floating airship will provide vital data on the water source of Qinghai-Tibet
    Plateau, and contribute to tackling the chain effects of water, ecology and human
    activities under climate change, said Yao Tandong, an academician at CAS and team
    leader of the second scientific research survey of the Qinghai-Tibet Plateau.

    http://www.china.org.cn/china/2022-05/16/content_782
    19317.htm

    ===
    Tutaj widać , że powierzchnia sterowca nie stanowi sztywnego szkieletu, ale może też
    nie być rozciągliwa jak guma balonowa

    http://www.chinaview.cn/20220515/0c3f1a86a09d4417be2
    5f7e0cd943f84/56c6ef1fdcca497a8b9bd95e02546bf7.jpg

    a tutaj widać, że w środku jest dużo miejsca

    http://www.chinaview.cn/20220515/0c3f1a86a09d4417be2
    5f7e0cd943f84/bc13544036c84944ae82dfda6f62c424.jpg

    Jak jeszcze troche udoskonala to polecą nim na Księżyc , zamiast Melona ;)

    http://www.chinaview.cn/20220515/0c3f1a86a09d4417be2
    5f7e0cd943f84/c.html

    https://en.gmw.cn/2022-05/16/content_35736820.htm

    Czyli do 5 km na linie, a powyżej może zwinąć linę u góry, leciec wyżej
    a potem wypuścić trochę helu aby obniżyc wysokość
    do 5 km
    odwinąc linę z bębna nad samochodem cumowniczym i zacumować a następnie lina może być
    zwijana na bęben wysięgnika samochodu.

    Czy tak jest, czy tak można, to należy znać wytrzymałość liny, jej cięzar , długości
    5000 metrów
    \
    Ale wtedy byłoby duże oszczędności helu, gdyż by lądował na Helu ;)

    Na Helu jest pewnie dużo helu, ale malo kto o tym wie ;)