  • 1. Data: 2009-07-12 18:16:14
    Temat: Chyba mi grafika niedomaga
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@W...o2.pl>

    Już któryś raz z kolei parudziesięciominutowa sesja grania kończy się
    gwałtownie - czerwonym, szachownicowatym wzorkiem na obrazie i dalszym
    ogólnym brakiem używalności gry i komputera (raz obraz zdołał się nawet
    przełączyć w tryb VGA i wypluć okienko z błędem sterownika
    nv4_disp.dll). To chyba nie urok gier ani sterowników, bo występuje na
    różnych.

    Grafiką jest 8800GT ze standardowym jednoslotowym coolerem zastąpionym
    przez Arctic Cooling NV Silencer (taki stary, produkowany do 6800GT, ale
    pasujący na 8800 też). Zastanawia mnie, czy nie zrobiłem sobie krzywdy
    zakładając owe chłodzenie - nie przykrywa ono dokładnie karty wraz z
    kostkami pamięci, z których niektóre sobie trochę spod niego wystają,
    więc może się nieco za bardzo pocą. Z drugiej strony, pamięci chyba nie
    należą do elementów grzejących się dramatycznie, zwłaszcza, że nic nie
    jest podkręcone. No i jak dotąd wszystko chodziło przez rok bez
    zająknięcia. Aha, temperatura na rdzeniu jest taka jak była przez rok
    bezbłędnego chodzenia tej karty pod silencerem.

    Te kolorowe szlaczki kojarzą mi się właśnie z czasem trafiającym na
    grupę problem padniętych pamięci na grafikach. Chyba, że grupa wie, co
    jeszcze może być nie tak.

    halp!

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 2. Data: 2009-07-12 18:59:19
    Temat: Re: Chyba mi grafika niedomaga
    Od: STranger <p...@b...pl>

    BrunoN Bluthgeld pisze:
> [...]
    > zająknięcia. Aha, temperatura na rdzeniu jest taka jak była przez rok
    > bezbłędnego chodzenia tej karty pod silencerem.

    A obudowę masz dobrze wentylowaną przez wentylator wciągający powietrze
    do środka z przodu i dołu obud. a drugi wentylator wypychający powietrze
    z tyłu pod zasilaczem na zewnątrz? Z tyłu można nawet dać 2 wentyle latem.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 3. Data: 2009-07-12 19:05:59
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Chlodzenie wyczoszczone jest porzadnie z kurzu? Pamieci potrafia sie
    mocno grzac.

  • 4. Data: 2009-07-12 19:37:52
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@W...o2.pl>

    STranger pisze:

> [...]
    > z tyłu pod zasilaczem na zewnątrz? Z tyłu można nawet dać 2 wentyle latem.

    Mam wyciągający, z tyłu. Ten wsysający z przodu wyjąłem, jak zaczął wyć
    i o dziwo temperatura w środku budy za bardzo się nie zmieniła, więc nie
    instalowałem nowego. Swoją drogą silencer sam jest tak zbudowany, że
    wyciąga powietrze z budy i wyrzuca z tyłu.

  • 5. Data: 2009-07-12 19:38:41
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@W...o2.pl>

    Grzegorz Prędki pisze:
    > Chlodzenie wyczoszczone jest porzadnie z kurzu? Pamieci potrafia sie
    > mocno grzac.

    Tak, jest fest przedmuchane.

  • 6. Data: 2009-07-12 19:47:23
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    BrunoN Bluthgeld pisze:

    > Tak, jest fest przedmuchane.

    Jak przedmuchane to moze nie starczyc. Rozbierz chlodzenie i wtedy czysc.

  • 7. Data: 2009-07-12 19:48:42
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    BrunoN Bluthgeld pisze:

> [...]
    > instalowałem nowego. Swoją drogą silencer sam jest tak zbudowany, że
    > wyciąga powietrze z budy i wyrzuca z tyłu.

    Bo wyciagajacy musi byc "mocniejszy" niz wciagajacy. Prawdopodobnie
    wywalajac wciagajacy poprawiles przeplyw powietrza. Gdybys dodal jeszcze
    jeden wyciagajacy zostawiajac wciagajacy na 99% temepratury by spadly.

  • 8. Data: 2009-07-13 07:20:09
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Zdecydowanie raczej tu problem jest z samym chłodzeniem katy. Co do
    temperatury karty, dioda termiczna może być zwalona i stąd podaje
    nieprawidłową temperaturę. Sprawdź kartę poprzez nawiew bezpośredni na nią
    (silny). Jeśli obciążysz w ten sposób kartę i nadal będą występować
    artefakty to kwestia a) padającej karty b) zmiany chłodzenia na karcie.

  • 9. Data: 2009-07-13 09:27:52
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@M...o2.pl>

    Chrispl27 wrote:
> [...]
    > (silny). Jeśli obciążysz w ten sposób kartę i nadal będą występować
    > artefakty to kwestia a) padającej karty b) zmiany chłodzenia na karcie.

    No właśnie chyba założę ten stary chłodziar i zobaczę, co się stanie.
    Chociaż boję się, że już coś zdołało się uwędzić, bo silencer w upały
    nie dał rady.

    Silencer jest tak zbudowany, że wszystko widać jak na dłoni bez
    rozbiórki - i widać, że naprawdę nie powinno być w nim problemu z
    przepływem powietrza.

  • 10. Data: 2009-07-17 07:15:12
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@M...o2.pl>

    BrunoN Bluthgeld wrote:

    > Te kolorowe szlaczki kojarzą mi się właśnie z czasem trafiającym na
    > grupę problem padniętych pamięci na grafikach. Chyba, że grupa wie, co
    > jeszcze może być nie tak.

    Przykręciłem z powrotem fabryczne, niby badziewne chłodzenie i znów
    śmiga bez problemów mimo większych temperatur na GPU. Morał z tego taki,
    że wiedzą co robią dokładnie przykrywając radiatorami pamięci i mosfety,
    wygląda że któreś z nich jest jednak dość wrażliwe na upał.