  • 21. Data: 2020-06-15 16:35:48
    Temat: Re: Cicha śmierć lub cichy moździerz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5ee6001c$0$17343$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 14.06.2020 o 12:19, WM pisze:
> [...]
    mozdzierze-trafiaja-do-rosyjskich-zolnierzy.html

> [...]

    >powinno to utrudniać ustalenie pozycji strzelającego. Natomiast
    >moździerz, to nie jest to, co komandosi lubią najbardziej do cichego
    >precyzyjnego ataku. Choć przykładowo do rozwalenia kilku stojących na
    >stojankach samolotów na lotnisku, to może być doskonała broń.
    >Przy czym ja o tym, że oni mają coś takiego, to słyszałem już
    >kilkadziesiąt lat temu. Ale nikt nie znał szczegółów. SPECNAZ tego
    >miał
    >używać właśnie do rozwalania lotnisk, magazynów i innych celi
    >powierzchniowych, gdzie nie ma większego znaczenia, w co konkretnie

    A jednak ... cichy strzal
    https://www.youtube.com/watch?v=iGm6jONc42c

    I jesli dobrze widze - pocisk ma rure/lufe z popychaczem.

    Swoja droga ... a nie ma jakiegos dyskretnego paliwa do rakiet ?
    Po co jakies lufy.

    No i czy cichy strzal wystarczy, skoro sami robia takie radary

    http://roe.ru/eng/catalog/land-forces/automated-arti
    llery-fire-control-systems/aistenok/

    A ile takich radarkow ma nasze wojsko ?

    J.

  • 22. Data: 2020-06-15 18:28:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 15.06.2020 o 13:28, WM pisze:

    >Coś bliżej?

    Nie wiem czy taki polski - opis pasuje mi do "metal storm".

    I potem sie mozna chwalic milionem pociskow na minute.

    J.

  • 23. Data: 2020-06-15 18:45:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 14.06.2020 o 20:36, 4...@g...com pisze:

    >Co w tym skomplikowanego? Zamek odrzucając się do tyłu przesuwa taśme
    >jeden ząb, a wracając wybiera nabój z taśmy i wsuwa go do komory.
    >Niewiele bardziej skomplikowane od wyłuskiwania z magazynka. Ale
    >jakbym
    >miał tą łuską trafić do jakiejś taśmy, to już dość skomplikowane.

    Czekaj czekaj .. a jaka tasma ?

    jesli taka z zamknietymi ogniwami, tzn obejmują całą luskę dookola, to
    musialbys ja popchnac jakims dlugim pretem, zeby wypchnac z tasmy i
    wprowadzic do komory nabojowej.
    I ten pret musialby byc jednoczesnie zamkiem, a w srodku iglica.

    A tasmie jak ta
    http://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=35672

    to chyba nawet nie dasz rady przepchnac luski do przodu, bo wydaje mi
    sie, ze srednice ma nierowne.
    Trzeba nabój wyciagnac z tasmy w czasie cofania zamka, a potem
    wprowadzic do komory, jakos obok tasmy.
    I juz sie komplikuje ten mechanizm co wyciaga nabój z tasmy do tyłu

    A w tej tasmie nabój da sie przepchnac do przodu ?
    http://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=38971

    Albo taka rozsypna
    https://forum.odkrywca.pl/topic/748870-ta%C5%9Bma-ro
    zsypna-wkm/

    tez mam wrazenie, ze jedno ucho sie zweza.

    J.

  • 24. Data: 2020-06-15 20:28:43
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-15 o 18:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie wiem czy taki polski - opis pasuje mi do "metal storm".
    >
    > I potem sie mozna chwalic milionem pociskow na minute.

    Ten jest odpalany elektrycznie komputerowo, a polski był chyba ze
    ścieżką prochową i ze wstecznym zapieraniem się pocisków w lufie.
    Pociski leciały jeden za drugim w odległości paru centymetrów.
    To miało działać jak aktywny pancerz, niszczący granaty ppanc.

    WM

  • 25. Data: 2020-06-15 23:21:52
    Od: 4...@g...com

    Są w necie animacje jak pracuje Maxim. Znajdź to zobaczysz jaki to skomplikowany
    system. Nabój zostaje wyciągnięty z taśmy, przeniesiony kilka centymetrów niżej i
    umieszczony w komorze nabojowej, zamyka się zamek i następuje strzał, łuska zostaje
    wyciągnięta z komory nabojowej i wyrzucona na zewnatrz, cykl zostaje powtórzony. I
    tak kilka czy kilkanaście razy na sekundę.

  • 26. Data: 2020-07-09 20:56:52
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    > używać właśnie do rozwalania lotnisk, magazynów i innych celi
    > powierzchniowych, gdzie nie ma większego znaczenia, w co konkretnie trafisz.

    Jeżeli to ruskie robio, to może chodzi o tą gumowa klulę co zrzucili na
    niemców podczas wojny i jeszcze się odbija.