  • 1. Data: 2010-01-02 15:03:19
    Temat: Ciche buzowanie hdd od WD
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Mam pytanie *co robi hdd w "wolnym czasie"*? Tzn. mój wd po 5
    sekundach nieaktywności zaczyna wydawać taki cichutki
    (aczkolwiek denerwujący bo ciągły) dźwięk. Jakby przesuwał
    głowicę powoli. Ponieważ mam otwartą obudowę i ten hdd jest
    najgłośniejszym elementem, więc jest to trochę denerwujące.
    Czy on szuka jakiś bad-sektorów żeby je realokować czy co?

    I drugie pytanie. Aby się tego dźwięku pozbyć napisałem taki
    skrypt który zapobiega "nieaktywności" dysku - to faktycznie
    działa tzn. denerwujący dźwięk znika:
    5s.bat
    ------
    :1
    sleep 5
    time /t >> a.txt
    time /t
    goto 1
    Pytanie *jak to może wpływać na żywotność dysku?*
    Docelowo pewnie napiszę to w C# tylko zamiast zapisywania
    ograniczę tylko do "czytania" co 5s. Utrudnienie jest takie
    że jest cache, więc będę musiał dość losowo odczytywać aby
    dysk faktycznie coś robił.

    BTW. w starym WD też miałem taki problem, ale ustępował
    całkowicie po włączeniu "AAM". W tym nowym nic nie daje "AAM".

    Pozdrawiam,
    Marek