  • 1. Data: 2022-11-26 12:23:08
    Temat: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Polecam:

    https://www.youtube.com/watch?v=q7qTcDUV49Q

    Jest ciekawa uwaga z tego filmu - jeśli państwa zostaną pozbawione
    części dochodu (podatki, akcyza) ze sprzedaży paliw (po wprowadzeniu
    zakazu sprzedaży samochodów spalinowych) to co się stanie? Zapewne
    zdrożeje prąd do ładowania elektryków. Zatem nie będzie wygodnie (bo
    ograniczony zasięg i słaba dostępność stacji ładowania w Polsce) ani nie
    będzie tanio.
    No i końcówka filmu - powolne przechodzenie na wynajem aut spowoduje, że
    dysponentami majątku już nie będą właściciele samochodów (bo auta będą
    wynajmowane, a nie sprzedawane), ale ktoś inny (właściciele firm
    wynajmujących?). Czyli podstawowa zasada kapitalizmu - prywatna własność
    idzie się yebać. I nie będzie to naturalny trend, ale przymus.
    T.

  • 2. Data: 2022-11-26 12:45:27
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2022 12:23:08 +0100, T. napisał(a):

> [...]
    > wynajmujących?). Czyli podstawowa zasada kapitalizmu - prywatna własność
    > idzie się yebać. I nie będzie to naturalny trend, ale przymus.

    Prywatna własność to kiedy masz auto i nim jeździsz. A jak masz ich 10 i
    wynajmujesz to już nie jest prywatna własność. Nobla z ekonomii masz
    jak w banku :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-11-26 13:14:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2022 12:45:27 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Prywatna własność to kiedy masz auto i nim jeździsz. A jak masz ich 10 i
    > wynajmujesz to już nie jest prywatna własność. Nobla z ekonomii masz
    > jak w banku :)

    No ok, mam nie 10 ale np. 200 pojazdów pod wynajem.
    No i jestem przykładowo:
    1/ JDG
    2/ S.C.
    3/ Sp. z o.o.
    4/ Spółka komandytowa
    5/ Spółka akcyjna

    Czyje więc są pojazdy w poszczególnych przypadkach?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-11-26 13:15:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.11.2022 o 12:23, T. pisze:
> [...]
    > części dochodu (podatki, akcyza) ze sprzedaży paliw (po wprowadzeniu
    > zakazu sprzedaży samochodów spalinowych) to co się stanie? Zapewne

    Nie zapewne a na 100%.
    Dziś jest tak, że olej opałowy i napędowy to chemicznie to samo paliwo,
    jak wlejesz do pieca to masz o połowę podatku mnie niż jak wlejesz do
    baku samochodu. Na dodatek jak cię przyłapią na jeździe na oleju
    opałowym to dostaniesz mandat lub grzywnę.
    Z prądem zrobią to samo, ale to pewnie bliżej 2035 roku.

  • 5. Data: 2022-11-26 13:17:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Prywatna własność to kiedy masz auto i nim jeździsz. A jak masz ich 10 i
    > wynajmujesz to już nie jest prywatna własność. Nobla z ekonomii masz
    > jak w banku :)

    Wynajmuję mieszkanie. Jednak chyba nadal jestem jego właścicielem. Czy o
    czymś nie wiem...?
    T.
    Ps. Jeśli nie rozumiesz - nie będzie modelu dzisiejszego - auta nie będą
    już sprzedawane, będą tylko wynajmowane. Ale właściciele firm
    wynajmujących być może też nie - dałem to jako pytanie... Być może
    właścicielami będą producenci.

  • 6. Data: 2022-11-26 15:07:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.11.2022 o 12:23, T. pisze:
    > Polecam:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=q7qTcDUV49Q

    W sumie to nic odkrywczego w tym filmie nie pokazali, o wszystkim już
    pisaliśmy na tej grupie. A zaraz "przyjdzie" jeszcze Cavallino i będzie
    pierdolił o hejterach i pisiorach.

  • 7. Data: 2022-11-26 17:20:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > części dochodu (podatki, akcyza) ze sprzedaży paliw (po wprowadzeniu
    > zakazu sprzedaży samochodów spalinowych) to co się stanie? Zapewne

    No co ty. Przecież państwo by tego nie zrobiło:P

    Dawno pisałem że po prostu co prawda nie będziesz miał elektryka bo nie
    będzie go gdzie ładować ale przynajmniej będziesz miał drogi prąd:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2022-11-26 17:23:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.11.2022 o 13:15, nadir pisze:

> [...]
    > opałowym to dostaniesz mandat lub grzywnę.
    > Z prądem zrobią to samo, ale to pewnie bliżej 2035 roku.

    Tez tak sądziłem, ale to było zbyt optymistyczne. Dojebią akcyzę na prąd
    jako paliwo do każdego prądu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2022-11-26 18:29:19
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-26 o 17:20, Shrek pisze:

    > No co ty. Przecież państwo by tego nie zrobiło:P
    >
    > Dawno pisałem że po prostu co prawda nie będziesz miał elektryka bo nie
    > będzie go gdzie ładować ale przynajmniej będziesz miał drogi prąd:P

    Trochę już tego widać - jak tylko skończyły się różnej maści "promocje"
    to ładowarki przy głównych drogach mocno zdrożały (tzn. prąd z nich). I
    jak ktoś tam liczył - teraz jazda elektrykiem przy ładowaniu po drodze
    może być droższa niż dieslem. Jeśli jeszcze prąd zdrozeje to już
    mogiła... Niestety jak znam życie to zdrożeje dla wszystkich. Wszystko,
    przez elektryki.
    Moim zdaniem elektryki powinny być ładowane wyłącznie z własnych źródeł
    (paneli, wiatraków), bez pobierania z sieci. ;-)
    T.

  • 10. Data: 2022-11-26 19:32:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2022 13:14:37 +0100, Adam napisał(a):

    > Czyje więc są pojazdy w poszczególnych przypadkach?

    Właścicieli, którzy nie są państwem. Zatem własność prywatna jest
    utrzymana. No, może w niektórych przypadkach sp. akcyjnej państwo może
    mieć kontrolny pakiet akcji, wtedy można twierdzić że majątek spółki nie
    jest prywatny.
    Mylicie majątek prywatny z majątkiem osobistym (indywidualnym).
    --
    Jacek
    I hate haters.