  • 11. Data: 2018-03-09 17:28:58
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:75bc752f-38d9-40a6-be71-f1e1074bab4a@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 9 marca 2018 11:55:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >No właśnie widzisz, w zasadzie im by wystarczyło patentować wszystko
    >u siebie.
    >Przecież i tak wszystko co my tu w Europie kupujemy jest Made in PRC.
    >Po co mają ścigać ewentualnych podrabiaczy swoich produktów w
    >Europie?
    >Wystarczy jak ścigną ich u siebie na etapie produkcji.
    >A jednak widzą potrzebę ochrony patentowej w Europie.
    >Znaczy, uważają że teraz to już Europa będzie w tyle za nimi.
    >I myślę że mają podstawy żeby w to wierzyć.

    Ja sie tylko pytalem czy to wynalazki techniczne, czy wzornicze.

    Dobrze piszesz ... ale tu nie tylko o Europe chodzi, bo kopiarnie moga
    powstac np w Indiach, Afryce czy Wietnamie.
    Tak to sobie zabezpieczaja jeden rynek zbytu.

    Jest w tym jednak niuans - Huaweie dopiero od niedawna stosuje wlasne
    procesory Kirin.
    Ktore zreszta sa na licencjach ARM.

    Wiec jeszcze pare lat to potrwa ... ale w zasadzie to juz mamy reke w
    nocniku.

    Tylko ... tak sobie patrze na karte pamieci, 32GB, 512Gbit, wielkosci
    paznokcia.
    Jaką to technologie trzeba miec, aby to wyprodukowac, na "grubosci
    wlosa" to tam sie tysiace mieszcza ... a kosztuje 40zl, mniej niz
    muszla w toalecie czy markowe kalosze :-(

    >No ale wiesz, te skandynawskie korporacje tak działają, być może
    >żadne z tych biur nie należy do Nokii.

    Budynki chyba sa wynajmowane.

    >Po prostu ktoś zapłacił za użyczenie marki i kanałów sprzedaży i
    >klepie jakieś syfy na licencji, albo i bez.

    O ile sie orientuje tam jednak jakis R&D sie odbywa, nie jest to biuro
    sprzedazy telefonow chinskiego producenta.

    No i prosze, jak moze upasc gigant, a ile miala patentow :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-03-09 17:43:56
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-09 o 17:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ja sie tylko pytalem czy to wynalazki techniczne, czy wzornicze.

    Wcześniej to samo zrobiły Japonia i Korea tzw. tygrysy azjatyckie.
    To oni przetarli ślady dla naśladowców skutecznej rywalizacji technicznej.

    WM

  • 13. Data: 2018-03-09 17:51:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-09 o 04:12, Konrad Anikiel pisze:

    > Ktoś ma jakiś pomysł co teraz robić?

    Wrócić to Polski pszennoburaczanej, wolnej od chemii i GMO. My będziemy
    od nich kupować elektroniczne zabawki, oni od nas ekologiczne jajeczka.
    Kto powiedział, że musimy w kosmos latać?

  • 14. Data: 2018-03-09 18:27:27
    Od: 4...@g...com

    Im wszedzie bedzie wiecej chemii w jedzeniu tym nasze jajka i mleko beda drozsze,
    bedzie roslo na nie zapotrzebowanie i oczywiscie cena. Za to im wiecej bedzie
    elektronicznych zabawek tym beda tansze. Na robieniu i sprzedawaniu zarcia, zwlaszcza
    gatunkowo dobrego, nikt jeszcze nie stracil.

  • 15. Data: 2018-03-09 19:29:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-09 o 18:27, 4...@g...com pisze:
> [...]
    > Za to im wiecej bedzie elektronicznych zabawek tym beda tansze. Na
    > robieniu i sprzedawaniu zarcia, zwlaszcza gatunkowo dobrego, nikt

    Niby wszyscy o tym wiedzą ale i tak robimy wszystko, żeby i to spierdolić.
    https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-stosowaniu-
    antybiotykow-w-nbsp-hodowli-zwierzat-w-nbsp-woj-lubu
    skim.html

  • 16. Data: 2018-03-09 19:49:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-09 o 04:12, Konrad Anikiel pisze:
    > Zachód się bawi w jakieś brexity, Trumpy, Donbasy itd. A tymczasem największą firmą
    pod względem zgłoszonych wniosków patentowych w UE jest Huawei. Ogólnie Chiny
    zgłaszają więcej wynalazków niż UE, USA, Japonia i Korea razem wzięte. Przegraliśmy
    wojnę o innowacyjność, czyli w dziedzinie którą sami wymyśliliśmy. I na dodatek było
    to przewidywalne i łatwe do uniknięcia.

    > Ktoś ma jakiś pomysł co teraz robić?

    Robimy co możemy, aby ratować Europę. :-)
    http://www.eitplus.pl/polska-z-rekordowa-liczba-pate
    ntow-przyznanych-przez-europejski-urzad-patentowy/

    Robert

  • 17. Data: 2018-03-09 20:15:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Jak ktoś sobie założy, że oni coś chcieli światu udowodnić, to racja,
    > to proste. Ale to jest błędne założenie. To nie jest przyczyna czegoś
    > tam, tylko skutek.

    Wkładać tyle energii tylko po to, by komuś coś udowodnić? To faktycznie
    karkołomne założenie. Myślę, że po prostu chcieli lepiej żyć. To jest
    prawdziwa przyczyna.

    > Ludobójcza dyktatura, wykorzystując zniewolenie swoich obywateli,
    > zarobiła krocie na handelku z naszymi korporacjami, a teraz za te
    > pieniądze nas rozwali. Swoją drogą, to nawet nie ich pomysł. Znamy
    > to z Lenina.

    Ja nie znam. Zo znaczy znam -- za sprawą Lenina się nie polepszyło.

    > Jak to się stało że zachodnie rządy pozwoliły nieetycznym korporacjom
    > handlować ze skurwysynami?

    Najprawdopodobniej mamy zupełnie odmienne pojmowanie "zachodniości".
    W tym moim w ogóle nie pojawia się w podobnych przypadkach kwestia
    "pozwalania" (pojutrze będe miał okazję do dalszych przemyśleń, może
    na temat rządów przyjdą mi do głowy słowa podobne do tego ostatniego).

    Jarek

    PS
    Jestem człowiekiem Zachodu, ale rozumiem, doceniam i szanuję Wschód.
    Z całą jego odmiennością.

    --
    Powodzenia panie Górski!
    -- Neil Armstrong

  • 18. Data: 2018-03-09 23:00:54
    Od: 4...@g...com

    Niekoniecznie zeby spierdolic. Na samym poczatku w raporcie napisali ze uzycie
    antybiotykow tam gdzie byly kontrole byly uzasadnione. Samo leczenie antybiotykami
    nie wplywa na zywnosc jesli zachowane sa okresy ochronne przed zabiciem, dojeniem czy
    sprzedaza jajek. Wszystko co zyje choruje, pewno jak by sie komus chcialo szukac to
    chore bakterie tez by znalazl. A co powiesz na taka sytuacje. Na roznych targach a
    czasami ludzie sami jezdza na wioski zeby kupic mleko od krowy. I okazuje sie ze to
    super mleko ktore nie trafilo do mleczarni jest od chorych krow. Chore krowy tez
    trzeba doic i cham ze wsi takiego mleka nie zniszczy tylko sprzedaje durnym ludziom
    jaka lepsze niz ze sklepu. W Lodzi kiedys zrobili kontrole w sklepach ze " zdrowa
    zywnoscia". Prawie cale mleko jakie w nich bylo bylo od krow chorych na gruzlice. I
    ciekawostka. To mleko co bylo bezpieczne pochodzilo z mleczarni. Wlascicieli sklepow
    ukarano. Jednych za stworzenie zagrozenia a wszystkich za konfekcjonowanie bez
    zapewnienia odpowiednich warunkow sanitarnych.

  • 19. Data: 2018-03-10 00:28:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 17:51:22 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Wrócić to Polski pszennoburaczanej, wolnej od chemii i GMO. My będziemy
    > od nich kupować elektroniczne zabawki, oni od nas ekologiczne jajeczka.
    > Kto powiedział, że musimy w kosmos latać?

    W ekologicznym żarciu nie ma żadnych technologii. W Chinach można wyprodukować takie
    samo żarcie jak u nas, nie wydając ani juana na R&D. Natomiast żeby w Polsce
    wyprodukować jakiegoś Huaweia, to trzeba by się jednak napocić. Jednym słowem, to my
    potrzebujemy Chin, a nie Chiny nas. Znaczy, znaleźli się wyżej od nas w łańcuchu
    pokarmowym.

    Wczoraj Trump wypowiedział światu wojnę handlową, że to niby uderzy we wszystkich,
    ale najbardziej w Chiny, że zanim gruby schudnie to chudy zdechnie, takie tam
    mądrości amerykańskie. Kto chce ze mną się założyć że najwięcej na tym stracą Stany,
    a zyskają Chiny?

  • 20. Data: 2018-03-10 00:46:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 17:29:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ja sie tylko pytalem czy to wynalazki techniczne, czy wzornicze.

    Nie wiem. Myślę że porównali miarodajne liczby.

    > Dobrze piszesz ... ale tu nie tylko o Europe chodzi, bo kopiarnie moga
    > powstac np w Indiach, Afryce czy Wietnamie.
    > Tak to sobie zabezpieczaja jeden rynek zbytu.

    Otóż to. To jest lawinowy wzrost, czyli inwazja dopiero przyjdzie A to co jest teraz
    to jeszcze nic!

> [...]
    > procesory Kirin.
    > Ktore zreszta sa na licencjach ARM.
    >
    > Wiec jeszcze pare lat to potrwa ... ale w zasadzie to juz mamy reke w

    No bo ten ARM mocno się pozabezpieczał. Możesz zaprojektować swój procesor, ale
    zawsze będzie w nim ileś tam pomysłów które już ktoś wcześniej zastrzegł. A ARM nie
    sprzeda Ci licencji za pięć funtów na dwie cechy, których nie dałeś rady wymyślić
    inaczej niż w zastrzeżeniu. ARM zaoferuje pakiet licencji na wszystkie swoje pomysły,
    nawet jeśli 99% z nich nie potrzebujesz. Samsung się przekonał.

> [...]
    > sprzedazy telefonow chinskiego producenta.
    >
    > No i prosze, jak moze upasc gigant, a ile miala patentow :-)

    Tylko że Chiny pokazały już że ich wzrost nie jest ani krótkotrwały, ani
    koniunkturalny. Oni nie muszą bankrutować połowy swojej gospodarki żeby przeżyć
    kryzys.