  • 21. Data: 2020-10-14 10:43:50
    Temat: Re: Cierpienia młodego wynalazcy w realiach PRL
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2020 01:27:56 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > Niech bedzie, choc jest cos takiego jak wektor obrotu.
    >
    > Tak czy inaczej - to nawet w zwyklych samochodach jest - silnik i
    > skrzynia z przodu, wał, i most z tylu.
    > Most moze sie obracac na ile zawieszenie pozwala.

    Ale traktor tych niutonometrów ma dużo. Ten most się robi grubaśny.

    > A nie ?

    W ogóle, kiedy zacząłeś dopuszczać myśl że mogą być inne pomysły?

    > A owszem, u gorali widzialem jakies samorobki.
    > Ciekawe z czego to wynikalo - brak ciagnikow w sklepach na pewno, ale
    > jeszcze co - zmyslny ludek musial z nich byc, jesli potrafili sobie
    > zrobic.
    > Tylko ja raczej widzialem furmanki z silnikiem, a nie orke na zboczu.

    > Tylko gleba po gorze raczej kiepska, ale moze ryz jakos inaczej ma.
    >
    > Tak czy inaczej - traktory zrobi, pługi powiedzmy zrobi ... a co z
    > resztą maszyn ?
    > Czy tylko na siano takie pole sie nadaje ?

    Na winogrona.

  • 22. Data: 2020-10-14 10:47:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2020 17:25:48 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > (...)
    > >

    > Świnki hodował inż. Karpiński ten od rewelacyjnego komputera.
    > Zresztą powrót do źródeł, czyli rolnictwa to częsta autoterapia
    > sfrustrowanych, blokowanych talentów; takich jak założyciel portalu Onet.
    >
    > Zastanawiam się dlaczego jednym się udaje jak Edisonowi, a inni są po
    > chamsku wykorzystywani jak Tesla.

    Kwestia kryterium. Niektórzy są szczęśliwi jak im wszystkie butelki przyjmą na
    skupie.

  • 23. Data: 2020-10-14 12:24:21
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-14 o 10:47, Konrad Anikiel pisze:

    > Kwestia kryterium. Niektórzy są szczęśliwi jak im wszystkie butelki przyjmą na
    skupie.

    Gdzie się kończy poprawianie sobie humoru, a zaczyna uzależnienie?
    Gdzie się kończy pasja a zaczyna szaleństwo?
    Gdzie się kończy zazdrość a zaczyna ograniczanie partnerki, lub partnera?
    Gdzie się kończy obrona tradycyjnych wartości a zaczyna walka z obcą
    kulturą?
    Gdzie się kończy rywalizacja a zaczyna tępienie konkurencji?

    Są moralne granice, których przekraczanie powinno być piętnowane.
    Żaden cel nie powinien uświęcać środków.

    WM

  • 24. Data: 2020-10-14 15:54:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał:

    >Ale traktor tych niutonometrów ma dużo. Ten most się robi grubaśny.

    Ciezarowka terenowa tez ma duzo.
    A most i tak musi byc grubasny, skoro ma je przeniesc.

    Tylko o ile pamietam - w ursusach to bylo na sztywno polaczone. Nie
    wiem jak w tych nowoczesnych traktorach.

    Tu na filmie ... widac, ze kola jakos wachliwie mocowane, dorobil te
    elementy, czy one i tak byly, tylko odpowiednio nimi sterowac ?

    >Na winogrona.

    Sluszna uwaga. Ale czy to sie traktorami obrabia, czy jakos recznie ?

    Obrobki tam chyba duzo nie ma, za to zniwa sa ciekawe ... szczegolnie
    jak sie zobaczy kombajny (?) do innych owocow ...

    J.

  • 25. Data: 2020-10-14 22:14:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-14 o 12:24, WM pisze:
    (...)
    > (...)
    > Gdzie się kończy rywalizacja a zaczyna tępienie konkurencji?

    I tu chyba jest odpowiedź, dlaczego Edison "wygrywał".

    > Są moralne granice, których przekraczanie powinno być piętnowane.
    > Żaden cel nie powinien uświęcać środków.

    Pokazy publiczne z zabijaniem psów prądem, szantaże, kradzieże
    dokumentacji, palenie laboratoriów konkurencji - wygląda na to, że dla
    Edisona to była zwykła codzienność.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2020-10-14 23:24:56
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-14 o 22:14, Adam pisze:
    (...)

    > I tu chyba jest odpowiedź, dlaczego Edison "wygrywał".

    > Pokazy publiczne z zabijaniem psów prądem, szantaże, kradzieże

    Słonia zabił prądem zmiennym publicznie.

    > dokumentacji, palenie laboratoriów konkurencji - wygląda na to, że dla
    > Edisona to była zwykła codzienność.

    Obiecał pieniądze temu kto rozwiąże jakiś problem.
    Tesla rozwiązał, a Edison wykręcił się od płacenia, twierdząc że żartował.
    W Polsce jest tak, że publiczne obiecanie nagrody obowiązuje i w sądzie
    wygrana sprawa jest pewna.

    WM

  • 27. Data: 2020-10-18 10:56:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.10.2020 o 18:27, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - traktory zrobi, pługi powiedzmy zrobi ... a co z
    > resztą maszyn ?

    Jak trzeba, to są i inne maszyny.
    https://www.youtube.com/watch?v=15-n5F09Lq0

  • 28. Data: 2020-11-02 21:06:39
    Od: a...@g...com

    W dniu niedziela, 4 października 2020 11:06:36 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > https://youtu.be/xFOY2iQ4MHw
    >
    > Szukając więcej info jakie były dalsze losy inż. Buczka i jego
    > pomysłu natknąłem się na zdanie w pewnym archiwalnym art. z gazety,
    > że (w owych czasach) nawet Amerykanom się nie udało zaprojektować
    > takiego ciągnika.... Serio?

    Niedawno się dowiedziałem że Czochralski za komuszka miał tak samo wesoło
    jak Karpiński.

    cyt.
    W sierpniu 1945 roku upokorzony Czochralski wrócił do Kcyni. Założył tu małą firmę
    chemiczną BION, zajmującą się m.in. produkcją pasty do butów, soli peklującej i płynu
    do trwałej ondulacji. Po brutalnej rewizji, przeprowadzonej w jego willi w Kcyni
    przez Urząd Bezpieczeństwa, Jan Czochralski doznał ataku serca i 22 kwietnia 1953
    roku zmarł w szpitalu w Poznaniu.

    Podsumowanie:
    https://youtu.be/Ie1tBoQ5N8Y?t=908 nu i byli takie Ignacki Wrzosy
    równające w dół, ciekawe czy dużo było takich Ignacków Wrzosów komuszków?

  • 29. Data: 2020-11-03 10:28:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik alojzy.nieborak napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    W dniu niedziela, 4 października 2020 11:06:36 UTC+2 użytkownik Marek
    napisał:
    [...]
> [...]

    >https://youtu.be/Ie1tBoQ5N8Y?t=908 nu i byli takie Ignacki Wrzosy
    >równające w dół, ciekawe czy dużo było takich Ignacków Wrzosów

    Ale przeczytaj to
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Czochralski

    Dwa obywatelstwa, wspolpraca z Niemcami, wspolpraca z AK, ktora po 45
    nie mozna bylo sie pochwalic, przedwojenne konflikty ze swiatem
    naukowym ... wiec tak raczej dosc odlegle od Karpinskiego ...
    No i zmarl zanim elektronika zglosila masowe zapotrzebowanie na
    monokrysztaly.

    Jesli juz, to
    "Pierwsze próby rehabilitacji na PW w 1984 r. zakończyły się awanturą.
    Przy drugim rozpatrywaniu w 1993 r., Senat PW stwierdził, że dokonania
    Czochralskiego są olbrzymie, ale nie widzi potrzeby i możliwości
    uchylenia uchwały z 19 grudnia 1945 r. Politechnika Warszawska
    otrzymała od prokuratur okręgowych w Warszawie, Łodzi i Wrocławiu oraz
    Głównej Komisji Badania Zbrodni Hitlerowskich informację, że nie
    istnieją żadne dowody na kolaborację Czochralskiego. [...]"

    84 to moze by mozna zwalic na komuchow, ale podejrzewam, ze srodowisko
    naukowe bylo dosc liberalne.
    93 to juz zdecydowanie nowe czasy ... ciekawe o co poszlo - moze o
    jakies formalizmy, a moze o zdrowy rozsadek - uchylic uchwale o
    nieprzyjeciu do pracy w 40 lat po smierci profesora ...

    Ta rewizja w willi tez ciekawa, bo w miesiac po smierci Stalina ...
    widac terror ciagle trwal, choc bogaty czlowiek i fabrykant nigdy nie
    cieszyl sie szacunkiem u wladzy ludowej.

    J.

  • 30. Data: 2020-11-03 11:09:24
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-03 o 10:28, J.F. pisze:
> [...]
    > widac terror ciagle trwal, choc bogaty czlowiek i fabrykant nigdy nie
    > cieszyl sie szacunkiem u wladzy ludowej.

    29 czerwca 2011 roku Senat Politechniki Warszawskiej ogłosił
    rehabilitację Czochralskiego.
    Uchwala, że "w związku z ujawnionymi dokumentami potwierdzającymi jego
    patriotyczną postawę w czasie II wojny światowej uważa za konieczne
    przywrócenie mu jego dobrego imienia, podważonego na Politechnice
    Warszawskiej w 1945 r.".

    https://wyborcza.pl/1,75400,9953629,Sceny_z_zycia_pa
    trioty__ktorego_uznano_za_zdrajce.html

    WM