  • 1. Data: 2019-09-29 03:43:41
    Temat: Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy już ktoś namierzył pliki zapisywane przez
    W10 podczas rzekomej bezczynności W10?...
    Jeśli namierzył -- czy chce podzielić się tą wiedzą?...

    Co wywalić na RAMdysk, by odciążyć zapis na HDD lub SSD?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-09-29 11:31:19
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 29 Sep 2019 03:43:41 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d900c66$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :
    >Czy już ktoś namierzył pliki zapisywane przez
    >W10 podczas rzekomej bezczynności W10?...
    >Jeśli namierzył -- czy chce podzielić się tą wiedzą?...
    >
    >Co wywalić na RAMdysk, by odciążyć zapis na HDD lub SSD?

    Był o tym artykuł na dobreprogramy:
    https://www.dobreprogramy.pl/windows-10-coraz-ciezsz
    y,News,99331.html

    Można z tym walczyć rujnując system, albo pokornie powrócić do siódemki(siódemkę da
    się
    wyciszyć).

  • 3. Data: 2019-09-30 03:22:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" u...@4...com

    > Był o tym artykuł na dobreprogramy:
    > https://www.dobreprogramy.pl/windows-10-coraz-ciezsz
    y,News,99331.html

    Teraz już nie mam czasu, ale poczytam.
    Dzięki za link.

    > Można z tym walczyć rujnując system, albo pokornie

    Cóż to za ruina? ;) Mam 3 kopie 64W10 na HDD
    i 2 na SSD -- mogę poeksperymentować.
    Jeszcze kopie na zewnętrznym 2 TB Seagate... ;)

    Chyba trzeba to i owo ;) pokasować.

    > powrócić do siódemki(siódemkę da się wyciszyć).

    Chyba można.

    -=-

    Przeżyłem właśnie serię padów VBoxa. :) Pad za padem...
    Wreszcie zirytowany -- zainstalowałem nową wersję VBoxa... ;)

    Aż dziw ale chyba niczego nie utraciłem, choć były (wg
    mnie) otwarte pliki (niezbyt istotne) do pisania. :)

    Porządkuję to i owo na OE... Mam tu m@ile jeszcze z ubiegłego wieku...

    -=-

    Przeżyłem dziś ;) 3 aktualizacje: programu do księgowania; VBoxa i 64W10...
    Aktualizacja VBoxa ma 3 etapy -- jeden jeszcze przede mną, ale jak
    widać -- WXP jakoś daje sobie radę bez tego ostatniego etapu. ;)
    W10 też jeszcze nie do końca zaktualizowany... Ciekawe, czy wstanie po restarcie. ;)

    M$ szaleje z tymi aktualizacjami...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-09-30 12:53:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" u...@4...com

    > Był o tym artykuł na dobreprogramy:
    > https://www.dobreprogramy.pl/windows-10-coraz-ciezsz
    y,News,99331.html

    > Można z tym walczyć rujnując system

    Może zbyt wiele wymagam? -- co trzeba wyłączyć, by pozbyć się mżawki/sączenia?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-09-30 15:27:42
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    > Był o tym artykuł na dobreprogramy:
    > https://www.dobreprogramy.pl/windows-10-coraz-ciezsz
    y,News,99331.html

    Strona dobreprogramy przypomina wszystkie obecne windowsy, ociężałe,
    zasobożerne, a starą przeglądarkę FF potrafi zawiesić ta pożal się strona i
    zabić proca.
    I już jakiś bulwers o skrypty, że może być zajęty i czy kontynuować czy
    przerwać i pieron wie jakie jeszcze skaczące węże na stronie, bo
    współeczesna pożal się strona musi pierdzieć i rzygać, pompować przy
    przekazywaniu treści....
    Dobreprogramy to przykład strony gimbazowej, pisanej po to by była i
    chodziła jak krew z nosa i wkurzała wchodzących na nią, kto by się tam
    przejmował. Świat idzie donikąd.
    W dobie dysków SSD jest chorym zjawiskiem, że chory system musi ciągle coś
    pisać na dysku przy bezczynność, widocznie o to chodzi aby szybciej SSD
    zajeździć kolejnymi zapisami i za chwil kupić nowy - celowe postarzanie.
    W ogóle mnie zastanawia czemu tak obeznani w temacie ludzie trzymają się
    kurczowo MS i wskakują na coraz nowsze kulawe windowsy, które są coraz
    bardziej tragiczniejsze.
    Ja tylko z niewiedzy siedzę na starym win, bo linux-a słabo kumam, a
    nauczycieli od linuxa mało jest (nauczyciel to ten co umie poprowadzić w
    temacie krok po kroku, bo cóż po wiedzy jak nie ma typ umiejętności
    przekazania jej nowicjuszom).

  • 6. Data: 2019-09-30 15:36:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Sep 2019 15:27:42 +0200, jedrek napisał(a):

> [...]
    > nauczycieli od linuxa mało jest (nauczyciel to ten co umie poprowadzić w
    > temacie krok po kroku, bo cóż po wiedzy jak nie ma typ umiejętności

    Wymówka. Mint jest łatwy i intuicyjny. Zainstaluj jako drugi na dysku,
    użyj Minta live czy wreszcie użyj maszyny wirtualnej i się zaznajomij.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2019-09-30 17:29:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Czy już ktoś namierzył pliki zapisywane przez
    > W10 podczas rzekomej bezczynności W10?...

    Win10 nie zapisuje na dysk, Win10 czyta dysk i wysyła Twoje pliki do
    Microsoftu do "analizy w celu ulepszenia produktu".

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2019-09-30 18:15:03
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    > Wymówka. Mint jest łatwy i intuicyjny. Zainstaluj jako drugi na dysku,
    > użyj Minta live czy wreszcie użyj maszyny wirtualnej i się zaznajomij.

    Ja tam jestem zaznajomiony, kiedyś z mandriwą, potem z ubuntu.
    Nie mam problemów z obsługą czy instalacją, mam problemy z brakiem
    programów które na windowsie są. A graczom dochodzi problem z grami
    nawet jak się uruchomi to chodzi wolniej.
    W efekcie siedzę na W7.
    Ale cała nadzieja w MS, przeforsują koncepcję abonamentu i totalnej
    inwigilacji i ludzie jednak będą odchodzić od windowsa.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-09-30 18:26:19
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-30 o 17:29, Irokez pisze:
    > Win10 nie zapisuje na dysk, Win10 czyta dysk

    W jakimś dawnym swym kompie miałem odmienną sygnalizację do operacji
    "We", i osobną do "Wy". Czemu w obecnych tego się nie sygnalizuje?

  • 10. Data: 2019-09-30 19:53:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Włącz 'Task Manager' lub 'Resource Monitor'.

    -----