  • 1. Data: 2009-06-02 09:04:18
    Temat: Co jest wart nasz sprzet :)
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Watek dotyczy Canona ku uciesze innych systemowcow, ktorzy pewnie maja
    podobnie :)

    Kupilem niedawno nowa puszke i nowe szklo, mam w torbie stara puszke
    i sporo szklarni. Co sie okazalo nowa puszka nie gra ze stara szklarnia a
    stara puszka nie gra z nowym szklem (drogim jak cholera). Zaciskam zeby
    i biore sie za prace dedektywa i rozkmilam co jest nie chalo przerazony
    wizja kolejnej koniecznosci kalibracji systemowej w jasnie oswieconym
    serwisie Canona. Poprzednia kalibracja wydawaloby sie banalna sprawa
    wiazala sie z jedna wysylka i dwoma wycieczkami z Krakowa do Wawy :)
    ale sie udalo. Po roku ja mi cisnienie troche zeszlo mysle sobie warto bylo
    :)
    Taka zyciowa przygoda a i Warszawe zobaczylem puierwszy raz od
    dziecka :) Faktycznie paskudne miasto. Ale ja nie o tym.

    generalnie mam juz pewne wnioski, ktore jeza wlos na glowie. Co sie
    okazuje:

    - nowa puszka na lekki BF
    - nowe szklo ma lekki FF bledy sie znosza i jest w punkt :)
    to taki zestaw dedykowany; cyfrowy rejestrator + zoom :) nierozlacze

    Testuje dalej na puszce kolegi 40D wniosek puszka jest zrypana i zle
    ostrzy (do kalibracji). Mnie i koledze, ktory generalnie na nia marudzil :)

    Ide do drugiego kumpla :) nie poddaje sie chce wiedziec i palam zadza
    wiedzy. Zaczynam sie w tym momencie swietnie bawic powoli. Tak wiec
    nowe 5d MKII kolegi albo jego szkla sa zrypane bo zestaw nie dziala
    ze soba ani z moim zestawem :) Ciezko powiedziec co jest zrypane.
    Sytuacje troche ratuje microadjustments ale to i tak przegiecie...

    itd.

    Wniosek:
    przez dwa dni przez moje rece przewinol sie sprzet o wartosci dobrych
    kilkudziesieciu tysiecy zlotych, raczej wyzszej klasy. I gdyby go calego
    polozyc na jednym stole to okazalo sie ze wszystko generalnie jest ze
    soba niekompatybilne. Nieda sie tego za ch..ja wymiennie uzywac. Cala
    ta kupa zlomu dziala jak chce i ostrzy gdzie chce. Zeby nie bylo: jedna
    firma,
    szkla wylacznie markowe, zadne sigmy czy tamrony. Zenada.

    PS
    I znowu bede musial ogladac brzydka Wawe. Ale teraz jestem juz kozak
    bo dokladnie wiem co maja naprawiac i jade tam z pejczem, krzeselkiem
    i ksiazka ;)

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 2. Data: 2009-06-02 09:39:24
    Temat: Re: Co jest wart nasz sprzet :)
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > firma,
    > szkla wylacznie markowe, zadne sigmy czy tamrony. Zenada.

    też mam Canona.... i z przerażeniem czytam o Twoich doświadczeniach....

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-06-02 09:42:23
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > też mam Canona.... i z przerażeniem czytam o Twoich doświadczeniach....

    spokojnie, mam opinie w kregu znajomych, ze jestem pojebany ;)

    Roger

  • 4. Data: 2009-06-02 09:44:29
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > spokojnie, mam opinie w kregu znajomych, ze jestem pojebany ;)
    >
    > Roger

    ja na spokojnie... na wszelki wypadek nie sprawdzam u siebie BF/FF,
    amator nie musi ;-)

    Andrzej

  • 5. Data: 2009-06-02 09:49:39
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4...@n...home.net.pl>,
    Anjay nabazgrał:

    > też mam Canona.... i z przerażeniem czytam o Twoich doświadczeniach....

    A ja mam Pentaksa i sobie sam wyregulowałem :)

    Co ciekawe wszystkim szkłom pomogła jedna regulacja. Tylko teraz problem
    jeszcze jest przy skrajnych temperaturach oświetlenia :/

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 6. Data: 2009-06-02 09:49:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał:

> [...]
    > firma,
    > szkla wylacznie markowe, zadne sigmy czy tamrony. Zenada.

    Cóż... a co jakiś czas przewijają się na naszej grupie opinie, że w systemie
    Canona dzięki wprowadzeniu ewraz z luzrzankami AF nowego, całkowicie
    odmiennego systemu obiekywów nie ma żadnych problemów z kompatybilnościa i
    każdy obiektyw w pełni współpracuje z każdym korpusem. Czyżby... ta
    kompatybilność to była wersja demo?:-)

    --
    Pozdrawiam i życzę pomyślnego rozwiązania problemów ze sprzętem!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    P.S. W systemie Pentaxa którego używanm też zdarzają się narzekania na
    FF/BF. Na pewno sensownym rozwiazaniem jest możliwość indywidualnego
    dodstrojenia puszki do kilku szkieł (co robi sam użytkownik poptrzez menu
    aparatu) przy czym aparat aiutomatycznie rozpoznaje, które z tychy szkieł
    jest aktualnie dołączone. Występuje to już w kiilku puszkach w różnych
    systemach.

  • 7. Data: 2009-06-02 10:05:42
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    Hej

> [...]
    > firma,
    > szkla wylacznie markowe, zadne sigmy czy tamrony. Zenada.

    A to nie Ty czasami odgrażałeś się że przesiądziesz się na Nikona? :)

    Powiem Ci szczerze że między moimi D700tkami też są różnice ale wszystko
    mieści się w zakresie korekcji AF z poziomu puszek.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 8. Data: 2009-06-02 10:15:10
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roger from Cracow <r...@s...pl> napisał(a):

    > spokojnie, mam opinie w kregu znajomych, ze jestem pojebany ;)
    >
    > Roger

    Kup Pentaksa, Sony albo Olympusa i zapomnij o takich problemach.

    http://tnij.to/andthewinneris

    Maciej

  • 9. Data: 2009-06-02 10:16:07
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Powiem Ci szczerze że między moimi D700tkami też są różnice ale wszystko
    > mieści się w zakresie korekcji AF z poziomu puszek.

    nie oplaca sie na Nikona zwlaszcza teraz. U mnie taka przesiadka glownie
    uwarunkowana jest od kalkulatora.

    Akurat ta puszka moja niema microadjustments. To prawda mozna wiele pomoc
    i kolega tak sobie poradził wlasnie. Niemniej ten caly micro jest chyba po
    to aby
    dalo sie ratowac fuszerke producenta :) Teraz wyobrazmy sobie sytuacje firmy
    gdzie maja kilka puch w cholere szkiel i do tego wszystiego zasiada
    stroiciel
    jak do fortepianu i przez tydzien ustawia :) Ale na razie ta cecha dotyczy
    wylacznie
    kilku najnowszych puszek. 5D MKII jest do dupy (dla mnie) wiec krag się
    zawęża :)

    Generalnie przyzwyczailem sie, moj post jest bardziej humorystyczny do
    poczytania.

    Roger

  • 10. Data: 2009-06-02 10:17:55
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Kup Pentaksa, Sony albo Olympusa i zapomnij o takich problemach.

    no niestety zadne z powyzszych nie spelnia moich oczekiwan ;)

    Roger