  • 1. Data: 2021-05-16 12:41:20
    Temat: Co kupić (małe, miejskie, (prawie?) nowe ?
    Od: scobowski <s...@g...com>

    Znajomy, lat 65, aktywny jeszcze zawodowo, chce kupić 'ostatnie auto' :)
    Samochód służy mu do wożenia żony na zakupy i teściowej w weekendy :P
    Przebiegi ~2000Km/rok.
    Argument, że taniej by było taksówką - nie dotrze do adresata.
    Dotychczas upychają się w Fabii 1,2; nowe - też chcą "małe".
    Ale, że i małżonka zainteresowanego jak i teściowa - dupy mają jednak
    spore, a i młodsi się nie robią - chciałem im zaproponować coś z
    mikro-suv-ów.

    W mojej prywatnej opinii - nie ma już złych samochodów. Tylko, że
    dobrych - też za bardzo nie ma :)

    Dacia Duster już będzie za duża, sam zresztą miałbym opory w poleceniu
    tego pomiotu renaulta.
    Argument "z tym budżetem, to tylko z silnikiem od kosiarki" też można
    pominąć; dotąd jeżdżą trzycylindrową fabią, któ(C)a ma, nie wiem, 60KM?

    To co im polecić, tak < 80K PLN? Konę? EcoSport-a? coś jeszcze innego?

  • 2. Data: 2021-05-16 14:36:00
    Temat: Re: Co kupić (małe, miejskie, (prawie?) nowe ?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-05-2021 o 12:41, scobowski pisze:
> [...]
    > pominąć; dotąd jeżdżą trzycylindrową fabią, któ(C)a ma, nie wiem, 60KM?
    >
    > To co im polecić, tak < 80K PLN? Konę? EcoSport-a? coś jeszcze innego?

    Rozumiem, że kasy mają za dużo?
    Bo jak nie, to jednak Dacia, może nie Duster, ale np. Sandero.

    A jak tak, to może z prądem się nie pogryzą?
    Zoe pasowałoby idealnie do opisu.

  • 3. Data: 2021-05-16 14:54:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Rozum mówi kup Siriona 1,3. za 7 tysi.

    Ale to dzisiaj kieruje się rozumem ;-)

    PS. To taki lepszy Yaris I.

  • 4. Data: 2021-05-16 16:11:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 16 May 2021 12:41:20 +0200, scobowski

    > Dacia Duster już będzie za duża, sam zresztą miałbym opory w poleceniu
    > tego pomiotu renaulta.

    Moi staruszkowie sobie właśnie na wiosnę kupili właśnie jako "ostatnie"
    auto (poprzednio 19 lat zajeździli Astrę II). Fakt że plastik wszędzie bije
    po oczach z tego Dustera i ogólnie odczucie puszki jest obecne, ale ogólnie
    to nawet wygodne i komfortowe auto (i fabrycznie zagazowane 1.0T więc nawet
    nieźle i tanio jedzie z tymi 100 kucami). Fakt, napompowana karoseria i
    wygląda całkiem duże, ale tak realnie to gabarytami odpowiada Fabii
    właśnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2021-05-16 17:36:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 12:41, scobowski pisze:
> [...]
    > pominąć; dotąd jeżdżą trzycylindrową fabią, któ(C)a ma, nie wiem, 60KM?
    >
    > To co im polecić, tak < 80K PLN? Konę? EcoSport-a? coś jeszcze innego?

    Skoda Fabia kombi - bardzo fajne autko. Za 70 tys. kupi dość wyposażone.
    T.

  • 6. Data: 2021-05-16 18:04:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.05.2021 o 12:41, scobowski pisze:

    > To co im polecić, tak < 80K PLN? Konę? EcoSport-a? coś jeszcze innego?

    Fiat 500L, dłuższy, szerszy i przede wszystkim wyższy od Fabii.

  • 7. Data: 2021-05-16 22:20:05
    Od: scobowski <s...@g...com>

    > Skoda Fabia kombi - bardzo fajne autko. Za 70 tys. kupi dość wyposażone.
    > T.
    Aaaale do takiego kamiq-a już nie będą 'wpadać', tylko wsiadać/wysiadać
    na wysokości zadka (prawie)

  • 8. Data: 2021-05-16 22:21:09
    Od: scobowski <s...@g...com>

    W dniu 16.05.2021 o 18:04, nadir pisze:

    > Fiat 500L, dłuższy, szerszy i przede wszystkim wyższy od Fabii.
    A 500X?
    Własnie mozliwość niewpadania i nie-wygramolania się, a
    wsiadania/wysiadania na wysokości tyłka jest IMO ważnym argumentem (z
    którego jeszcze sobie nie zdają sprawy ;-) ).

  • 9. Data: 2021-05-17 08:21:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 22:21, scobowski pisze:

    > Własnie mozliwość niewpadania i nie-wygramolania się, a
    > wsiadania/wysiadania na wysokości tyłka jest IMO ważnym argumentem (z
    > którego jeszcze sobie nie zdają sprawy ;-) ).

    Niech się nauczą wsiadać tyłkiem a nie nogami :-)

  • 10. Data: 2021-05-17 10:49:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 22:20, scobowski pisze:

    > Aaaale do takiego kamiq-a już nie będą 'wpadać', tylko wsiadać/wysiadać
    > na wysokości zadka (prawie)

    A próbowałeś? Ja się przymierzałem do kupna, miałem już zamówienie. Po
    pół roku czekania zrezygnowałem. Kamiq ma siedzisko bardzo nisko, jest
    to samochód, który ma tylko ok. 3 cm wyższe zawieszenie niż Scala
    (której jest bliźniakiem). Niestety dołożenie sprężyn do zawieszenia nie
    czyni z niego SUV-a, w którym rzeczywiście wyżej się siedzi. Nie
    chcialbym się zakładać, ale podejrzewam, że w Fabii siedzisko jest na
    tej samej wysokości co w Kamiqu. Nawet w maksymalnie wysokim położeniu
    (tylko że wtedy to trzeba się złamać jak scyzoryk, żeby do niego
    wsiąść). No i Kamiq jest droższy od Fabii, bo jest lepiej wyposażony.
    A generalnie to wątkotwórca nic nie pisze, że chce SUV-a - wspomniał coś
    o mikro-suwie, ale nie bardzo rozumiem, jaką cechę takiego auta ma na
    myśli.
    Jeśli chodzi o wygodne wsiadanie i wysoką pozycję za kierownicą, to
    Kamiq odpada, bo poza tym, że drogi, to właśnie jest to SUV tylko z
    nazwy. Niech popatrzy na Opla Crosslanda, Suzuki Vitarę (albo chociaż
    Ignis), Renault Captur.
    T.