  • 1. Data: 2013-01-07 02:31:22
    Temat: Co kupić - po 5 latach
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Prawie 5 lat temu zapytałem tutaj o mały dobry aparat i doradzono mi Fuji f50fd /
    f100fd. Kupiłem oba (100 dla mnie i później 50 dla mamy) i wybór był bardzo trafny
    (dyskusja: http://tnij.org/ty6g).

    Aparat nadal działa ale wyjeżdzam na ciekawe zwiedzanie i myślę o czymś lepszym:
    - budżet do powiedzmy EUR350 (no max EUR450) czyli 1500 max 1800 jeśli naprawde warto

    - mniejszy niż lustrzanka
    - duża matryca (aktualnie mam 1/1.6" CCD)
    - porządna optyka ale nie musi być wymienna, raczej bez szerokiego kąta
    - czas ekspozycji do kilku sekund (nocą)
    - wbudowany dobry GPS do geotagowania (obecnie biegam z recorderem gps i potem musze
    synchronizować)

    O jakości zdjęć nie wspomnę... musi to być wyraźny krok naprzód - jakość zbliżona do
    luster, ale w "małpce" :)

    Czy ktoś ma jakieś sugestie?

    Czytałem o Samungu NX1000 (1600 z obiektywem 20-50 ale koszmarnie drogi GPS EUR150 i
    lampa też musi być dokupiona jako akcesorium). Z kolei Fuji F770EXR wydaje się zbyt
    kiepski jednak.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-01-07 10:22:43
    Temat: Re: Co kupić - po 5 latach
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Piotr C.:

> [...]
    i lampa też musi być dokupiona jako akcesorium). Z kolei Fuji F770EXR wydaje się zbyt

    W tej cenie brałbym Panasa LX7 albo Fuji X10, oba mają matrycę tej samej
    wielkości, ale nawet nie ma sensu porównywać jej do starych kompaktów,
    dostaniesz jakość jak z Nikona D200. Tyle że nie mają GPS, ale ja bym nie
    poświęcał jakości na rzecz takiego bajeru.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 3. Data: 2013-01-07 13:57:57
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mateusz Ludwin wrote in <news:kce7lj.8ls.1@teren.hamstera.pl>
    > Fuji X10

    Swoja droga dzis zaprezentowano jego nastepce: Fujifilm X20.
    www.fotopolis.pl/index.php?n=16243
    http://fotoblogia.pl/2013/01/07/fujifilm-x20-matryca
    -x-trans-cmos-ii-i-hybrydowy-af
    www.fujirumors.com/fuji-disabled-the-leaked-uk-press
    -release-so-here-is-the-full-copied-version
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2013-01-07 14:01:34
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-07 02:31, Piotr C. pisze:
> [...]
    musze synchronizować)

    > O jakości zdjęć nie wspomnę... musi to być wyraźny krok naprzód - jakość zbliżona

    Nie ma takiego aparatu, który spełniałby wszystkie powyższe założenia, z
    czegoś musisz zrezygnować. Najprościej będzie zrezygnować z GPS, wtedy
    robi się jakiś wybór. Z wartych uwagi kompaktów zostają Olympus XZ-1,
    Panasonic LX7, Fuji X10 i z nieco większych kompaktów np. Nikon P7700. Z
    aparatów z wymienną optyką też coś wybierzesz praktycznie w każdym
    bezlustrowym systemie za wyjątkiem Fuji. A ta większa matryca ma być ze
    względu na szumy czy małą GO, bo jeśli chodzi o szumy, to raz że postęp
    w matrycach jest zauważalny więc nowe konstrukcje radzą sobie całkiem
    dobrze, a dwa, że w kompaktach typu XZ-1 czy LX7 jaśniejsze o 2 EV
    względem Twojego Fuji szkło również pozwala zejść z czułością w dół.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2013-01-07 14:01:40
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-07 10:22, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    kiepski jednak.

    > W tej cenie brałbym Panasa LX7 albo Fuji X10, oba mają matrycę tej samej

    Nie mają, różnica nie jest duża, ale to jednak nie to samo.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2013-01-07 14:14:40
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "astro" napisał w wiadomości grup
    > Swoja droga dzis zaprezentowano jego nastepce: Fujifilm X20.

    Oraz X100s. Ciekawy jestem dlaczego dpreview o tym milczy.

  • 7. Data: 2013-01-07 19:05:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze astro:

> [...]
    -x-trans-cmos-ii-i-hybrydowy-af
    > www.fujirumors.com/fuji-disabled-the-leaked-uk-press
    -release-so-here-is-the-full-copied-version

    http://www.dpreview.com/news/2013/01/07/Pentax-launc
    hes-MX-1-enthusiast-compact-12MP-28-112mm-F1-8-2-5-l
    ens
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 8. Data: 2013-01-07 20:54:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-07 14:01, mt pisze:
> [...]
    > dobrze, a dwa, że w kompaktach typu XZ-1 czy LX7 jaśniejsze o 2 EV
    > względem Twojego Fuji szkło również pozwala zejść z czułością w dół.

    A w praktyce, bez statywu, siedzenia nad histogramem i później szopem, a
    najlepiej porządnych, niekitowych szkieł, zdjęcia z tych maluśkich
    aparatów są porównywalne z tymi z bezlusterkowców (i z większości
    lustrzanek). Za to zyskujemy sajz, a raczej go tracimy :)

    --
    pozdrawia Adam
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 9. Data: 2013-01-07 21:34:59
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-07 20:54, Janko Muzykant wrote:
    [.....]
    > Za to zyskujemy sajz, a raczej go tracimy :)
    No wiesz, ale z tym sajzem to różnie bywa. Wczoraj wpadł mi w ręce
    Panasonic DMC-LX5 siostry no i w porównaniu do mojego starego PowerShita
    A650 ciężko mi się go używa. Właśnie ze względu na sajz, a konkretnie to
    ze względu na klawiaturę po lewej stronie wyświetlacza. Mam paluszki jak
    serdelki a dłonie jak bocheneczki chlebka i nie jestem w stanie
    obsługiwać tych małych przycisków prawym kciukiem trzymając aparat w obu
    dłoniach. Z PowerShitem nie mam takich problemów. W ogóle PS jest
    przyjemniejszy i pewniejszy "w uchwycie" ze względu gniazda akumulatorów
    po prawej stronie.

  • 10. Data: 2013-01-07 21:55:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-07 21:34, JDX wrote:
    [.....]
    > ze względu na klawiaturę po lewej stronie wyświetlacza.
    Oczywiście chodzi o klawiaturę po *prawej* stronie wyświetlacza.