  • 1. Data: 2018-08-09 15:41:21
    Temat: Co lepszego od Asus EeePC
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Używam od 2 lat Asusa EeePC 1005PX do tasków "podróznych" i czasam
    wrzucam go do torby aby poprawcować sobie jak coś wymaga czekania, a
    pracuje głównie programując więc mało mnie obchodzi jakie parametry ma
    sprzęt.

    Odczuwam jednak coraz wiekszy dyskomfort związany z debilami od
    javascriptu [1].

    Poszukuje więc czegoś o nieco wyższych parametrach:

    1) jak najtańszy, używany laptop w skali "mikro".

    2) rozsądna klawiatura. EeePC ma klawiaturę OK ale na granicy.

    3) Minimum 1366 w poziomie, z głównie powodu debili od javascriptu

    4) brakuje mi złacza pci express w EeePC aby podpiąc USB3

    5) jak najdłuższy czas pracy, >4h

    6) procesor szybszy od Atoma 450 1.6Ghz. Zakładam że lowendowy C2D też
    się nie sprawdzi (mam taki normalny laptop i już sie nie nadaje). Topowy
    C2D może być.

    7) tablety z Atomem seri Z3xxx są świetne ale nie widuje takich z
    klawiaturą, ogolnie opcja tablet + klawiatura nie ma sensu, musi to być
    jeden kawalek, przetestowałem. Dodatkowo Z3xxx są wyjątkowo odlegle od
    koncepcji pecetowej (np. brak magistrali pcie, wszystko popodpinane po
    I2C/SPI i diebli wiedza czym jeszcze)

    8) normalny dysk, nic wlutowanego na stale

    9) idealnie coś z okolic Intel i3 3xxx

    10) matryca w okolicy 11-10 cali

    11) ma odtwarzać YT fullscreen

    Przeglądałem co się dało i widzę:

    a) HP mini - ale to nie rozwiązuje problemu wydajności, ma jedynie
    wyższa rodzielczość.

    b) Małe Hp z serii Elite, są po około 300-400 zł, zazwyczaj
    poleasingowe, spełniają większość parametrów.

    c) Acer Aspire One Q1VZC i podobne, ale one ciagle drogie są i troche
    większe niż chcę.

    Szukam namiarów czym się zainteresować poza tym.

    Miałem okazję na urlopie podejrzeć dzieciaka z "zabawkowym" laptopem
    który na oko był 8" i mial pełen wypas portów wliczając USB3 i śmigało
    na tym YT ze nie wspomnę że rozdzielczośc była znakomita. Kolorowa
    obudowa, dośc gruba, ale nie mam pojęcia co to było.

    Tak, wiem że jest GPD Pocket ale on jest absurdalnie drogi.

    [1] debile od javascriptu nie są w stanie już wyświerlić obrazka z
    teksem bez ładowania setki fontów, uzywania Node.js i napierniczania po
    CPU złożonoscią O(N^3). Debile od javascriptu nie sa w stanie też
    wycentrować pełnoekranowej reklamy tak aby na mniejszym wyświeltaczu
    krzyzyk znalazł się w polu widzenia okna przeglądarki. Debile od
    javascriptu są rownież winni innym, pomniejszym problemom ale te dwa są
    nie do przeskoczenia w komfortowy sposób i powodują tylko potrzebę
    walenia głową w ścianę użalając się nad debilizmem wśrod "programatorów".

  • 2. Data: 2018-08-09 16:44:09
    Temat: Re: Co lepszego od Asus EeePC
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Thu, 09 Aug 2018 15:41:21
    From: Sebastian Biały
    [...]
> [...]
    > nie do przeskoczenia w komfortowy sposób i powodują tylko potrzebę
    > walenia głową w ścianę użalając się nad debilizmem wśrod "programatorów".

    Wyłącz JavaScript. ;)
    NoScript+uBO czynią cuda. Ewentualnie ScriptSafe+uBO jeśli jesteś
    fanem Chrome/Chromium.

    Pozdrawiam,
    Domiik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPMFusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 3. Data: 2018-08-09 17:17:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/9/2018 4:44 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
    > Wyłącz JavaScript. ;)

    W 99% wypadków uniemożliwia to przeglądanie stron które na codzien
    oglądam, przetestowałem kilka dodatków.

    Zazwyczaj javascriptowy debil zamiast umiescić tekst w HTML to generuje
    go javascriptem na żywo "bo tak lepiej i pisało tak w książce" -
    autentyczny tekst jednego z tych debili.

    Z innych ciekawostek to np. brak formatowania strony jak nie ma JS (np.
    nieczytelna jedna długa linika), zablokowanie treści pustymi DIVami, itp
    podobne niespodzianki. Z debilami nie wygram. Pozostało tylko upgrade
    hardware.

  • 4. Data: 2018-08-09 19:25:34
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > nie do przeskoczenia w komfortowy sposób i powodują tylko potrzebę
    > walenia głową w ścianę użalając się nad debilizmem wśrod "programatorów".

    Co programujesz? Programatory do pralek?
    Nawet i w takim przypadku programista to pan i stać go na dobry laptop
    itd, itd.

    --
    animka

  • 5. Data: 2018-08-09 20:08:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/9/2018 7:25 PM, Animka wrote:
    > Co programujesz? Programatory do pralek?
    > Nawet i w takim przypadku programista to pan i stać go na dobry laptop
    > itd, itd.

    Dobry mam w domu. Wrzucam czasem w plecak coś aby się nie nudzić.
    Doceniam jednak pustą złośliwość, faktycznie dzisiaj programista bez
    maca za 5kzł to tylko zwykły dupek.

  • 6. Data: 2018-08-09 20:45:49
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Dobry mam w domu. Wrzucam czasem w plecak coś aby się nie nudzić.
    > Doceniam jednak pustą złośliwość, faktycznie dzisiaj programista bez
    > maca za 5kzł to tylko zwykły dupek.

    Nie napisałam tego złośliwie. Po prostu byłam zdziwiona, że programista
    od Javy czy nie od Javy może być taki biedny. MAC-a to ja widziałam w
    swojej karcie sieciowej.

    --
    animka

  • 7. Data: 2018-08-09 22:00:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/9/2018 8:45 PM, Animka wrote:
    > Nie napisałam tego złośliwie.

    Gdzieżby :D

    > Po prostu byłam zdziwiona, że programista
    > od Javy czy nie od Javy może być taki biedny.

    Oczywiście, jak juz mówiłem jak się nie ma sprzetu za 5kzł to nic nie da
    się zrobić z programowania. Takie czasy że nawet do uzycia kalkulatora
    nie wolno wyciagać niczego innego jak iPhone 11.

    Krulewno, programować można nawet na Zx Spectrum. I jakieś kilka mln
    ludzi to własnie tak robiło.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS

  • 8. Data: 2018-08-10 09:16:26
    Od: m...@l...pl

    On 2018-08-09 15:41:21, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > sposób i powodują tylko potrzebę walenia głową w ścianę użalając się nad

    Ja bym polecił poleasingowe delle. Dell robi bardzo przyzwoite biznesowe
    lapki, np taki:

    https://allegro.pl/dell-lutitude-e7240-i5-8-128-ssd-
    win8-10-klasa-a-i7372133960.html

    Do tmuxa i vima aż nadto;) Wiem, rozmiar 12" a nie 10", ale masz pełno
    rozmiarową klawiaturę i też się wygodnie pracuje. Jak sypniesz troszkę
    więcej złota, to za 2000zł już się zaczynają 12" lapki z matrycą fullhd.

  • 9. Data: 2018-08-10 17:16:30
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > się zrobić z programowania. Takie czasy że nawet do uzycia kalkulatora
    > nie wolno wyciagać niczego innego jak iPhone 11.

    Chyba w kompleksy jakieś wpadłeś.Nie musisz papugować po innych, a niech
    sobie mają. Ciort z nimi;-)

    > Krulewno, programować można nawet na Zx Spectrum. I jakieś kilka mln
    > ludzi to własnie tak robiło.

    Co to jest krulewna? To coś od krowy? Bo od krówki to już nie.:-)

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS

    Aaa, chodziło Ci o system Mac w komputerach Apple.

    --
    animka

  • 10. Data: 2018-08-10 20:16:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/10/2018 5:16 PM, Animka wrote:
    > Chyba w kompleksy jakieś wpadłeś.

    Wręcz przeciwnie, uzywam perfekcyjnie sprawdzającego sie sprzętu do
    zastosowania. Mimo żalosnych porad specjalistów z grup.

    > Co to jest krulewna?

    Królewna z defektem.