  • 1. Data: 2019-01-09 18:42:00
    Temat: Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
    Od: Bolko <s...@g...com>

    jakość procesu parkowania rozumiem jak szybko i łatwo można zaparkować.

    Mam

    Seata Cordoba ver I mam od zawsze
    Długość 4170 mm
    Szerokość 1650 mm
    Rozstaw osi 2450 mm
    Rozstaw kół - przód 1429 mm
    Rozstaw kół - tył 1394 mm
    Promień skrętu 5,2 m

    Mazda 6 ver I od roku
    Długość 4700 mm
    Szerokość 1780 mm
    Rozstaw osi 2675 mm
    Rozstaw kół - przód 1550 mm
    Rozstaw kół - tył 1550 mm
    Promień skrętu 5,4 m

    Mam
    42 lata
    2 lata jeżdziłem po Chicago Fordem Transitem (przedłużanym)
    były lata że robiłem po 8 tysięcy km miesięcznie

    Miałem kilka samochdów służbowych octavie focusa c-maxa kangoo lagune
    I tylko Forda Pickupa F150 tak źle wspominam którym jeździłem kilka tygodni.

    Ale k%&%^^&a jak mam wsiąść do mazdy i jeżdzić po Krakowie
    a zwłaszcza pojechać do najbliższego centrum handlowego
    to ^*&%*%(&^(&^(

    I tak się zastanawiam czy ja się już nie umie parkować?

    I na co mam zwrócić uwagę gdy będę kupował następnę auto żeby
    tak nie narzekać.

    A może po prostu się przypieprzam?

  • 2. Data: 2019-01-09 19:26:01
    Temat: Re: Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-01-2019 o 18:42, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Ale k%&%^^&a jak mam wsiąść do mazdy i jeżdzić po Krakowie
    > a zwłaszcza pojechać do najbliższego centrum handlowego

    Ale co konkretnie jest nie tak?

    > I tak się zastanawiam czy ja się już nie umie parkować?
    >
    > I na co mam zwrócić uwagę gdy będę kupował następnę auto żeby
    > tak nie narzekać.

    Np. na nawisy, czyli odległość kół od krańca pojazdu.

  • 3. Data: 2019-01-09 19:26:42
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 11:42:02 UTC-6 użytkownik Bolko napisał:

    > I tak się zastanawiam czy ja się już nie umie parkować?
    >
    > I na co mam zwrócić uwagę gdy będę kupował następnę auto żeby
    > tak nie narzekać.
    >
    > A może po prostu się przypieprzam?

    Nie do konca rozumiem przekaz ale mysle ze chodzi ci o to ze jakies auto jest
    niezwinne i chcesz wiedziec czemu.

    Promien skretu to jedna sprawa, istotna przy parkowaniu przodem.
    Przy tym przypadku tez wazne jest gdzie sa przednie kola. Bo inaczej sie wyczuwa auto
    kiedy przednie kolo jest niedaleko przed stopami kierowcy a niaczej jak jest miedzy
    nimi te 50-80-100cm (F150).

    Przy parkowaniu tylem istotne jest tez jak sa ulokowane tylne kola w stosunku do tylu
    samochodu. I jaki jest widok z kabiny.

    A na co zwracac uwage? Na nic. Jak bedziesz nastepne auto kupowal to po prostu sie
    nim przejedz i zobacz czy je "czujesz" czy nie.
    Jak ci w nim sie parkuje ciezko a promien skretu nie wyglada na duzy w katalogu to
    miej na uwadze ze mozesz potrzebowac pewnego treningu aby czuc sie komfortowo w nim.

  • 4. Data: 2019-01-09 19:31:16
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Co ma wpływ na jakość procesu parkowania

    > jakość procesu parkowania rozumiem jak szybko i łatwo można zaparkować.

    szerokość i długość miejsca parkowania, im więcej tym lepiej,
    oraz wygodny dojazd.

  • 5. Data: 2019-01-09 19:51:37
    Od: p...@g...com

    Ważne jest na którym aucie nabrales nawyków i strzelam że jest to cordoba czyli klasa
    polo. Do Mazdy to dwa rozmiary więc nie dziwota że jest szok ;-) człowiek szybko się
    przyzwyczaja jeżdżę 3 rok B7 przesiadka do B8 i zonk a auto tylko ciut szersze
    większy rozstaw osi krótsza maska ale już nie pasuje.

  • 6. Data: 2019-01-09 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    >
    > I tak się zastanawiam czy ja się już nie umie parkować?
    >
    > I na co mam zwrócić uwagę gdy będę kupował następnę auto żeby

    Paradoksalnie nie ma wygodniejszego auta do parkowania niz dostawczaki :)
    Zwłaszcza np ducato - fantastyczny promien skretu, dobra widocznosc w
    lusterkach. Ducato wjade wszedzie, osobówke sie pierdole :)

    Tylko nie wiem dlaczego francuzi mastera pod wzgledem promienia skretu
    spieprzyli i nawet w nowej wersji nie poprawili...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 7. Data: 2019-01-09 20:10:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

  • 8. Data: 2019-01-09 20:19:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2019 o 18:42, Bolko pisze:

    > A może po prostu się przypieprzam?

    Nie martw się - przesiadłem się z accorda do volvo s60. Masakra jakaś
    pod względem promienia skrętu...

    Shrek

  • 9. Data: 2019-01-09 20:21:52
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 19:51:39 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Ważne jest na którym aucie nabrales nawyków i strzelam że jest to cordoba czyli
    klasa polo.
    Tylko że seatem zrobiłem przez 10 lat 100 kkm
    A między czasie innymi samochodami zrobiłem 200+kkm

    >Do Mazdy to dwa rozmiary więc nie dziwota że jest szok ;-)
    Tylko ten szok już trwa prawie rok

  • 10. Data: 2019-01-09 20:27:24
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    >
    > Tylko nie wiem dlaczego francuzi mastera pod wzgledem promienia skretu
    > spieprzyli i nawet w nowej wersji nie poprawili...

    Jakieś 15 lat temu miałem okazje zrobić pare kilometrów masterem.
    To było moje pierwsze auto takich rozmiarów.
    I dla mnie to było coś niesamowitego jak tym autem się jeździło.
    Ta ilość lusterek i ich WIELKOŚĆ.
    Co nie zmienia faktu że najpierw rozpieprzyłem lampe tylną.