  • 31. Data: 2010-08-13 10:29:33
    Temat: Re: Co oznacza paląca się kontrolka silnika?
    Od: Janusz Kaźmierski <j...@w...pl>

    W dniu 12.08.2010 18:57, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
    > (...) Jesli nie znasz dobrego warsztatu,
    > bedziesz wydawal kupe pieniedzy za cos, co tak na prawde mozesz robic
    > codziennie sam, za darmo (po uprzednim zakupieniu "interfejsu" za 80zl).
    > (...)

    Już skorzystałem z tej rady, to znaczy zajrzałem na allegro.
    Jest tam kilkadziesiąt ofert tego interfejsu. Opatrzono je
    uwagami, żeby nie kupować gdzie indziej, bo inni oszukują.
    Na przykład podają nierealny numer wersji tego interfejsu,
    który "ma mieć" jakieś nadzwyczajne zalety. Przypomina mi się
    okres wysypu tirówek, które stały przy każdej niemal drodze
    i klepały się po zadku na widok samochodu.

    Czy mógłbym prosić o podpowiedź, która naprawdę wersja
    interfejsu jest potrzebna i jak to sprawdzić? Bo już podjąłem
    taką decyzję.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 32. Data: 2010-08-13 12:55:13
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Janusz Kaźmierski pisze:

    > Czy mógłbym prosić o podpowiedź, która naprawdę wersja
    > interfejsu jest potrzebna i jak to sprawdzić? Bo już podjąłem
    > taką decyzję.

    Najtanszy. Lacetti jest zgodny z OBDII. Cudow nie osiagniesz, ale bledy
    odczytasz i wykasujesz i kilka podstawowych parametrow odczytasz.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 33. Data: 2010-08-13 14:06:39
    Temat: Re: Co oznacza palca si kontrolka silnika?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    to wrote:

    > begin Massai

    > Twoim zdaniem niesprawny akumulator czy czujnik położenia wału to
    > drobiazg?

    Słaby akumulator dla silnika to drobiazg.

    Ten czujnik to nie "położenia wału" tylko czujnik niskich obrotów.
    I w tym momencie usterka nie dotyczy samego czujnika, a chwilowego
    braku sygnału spowodowanego złączką.

    "Poważność" awarii związana z kontrolką i zaleceniem "nie
    uruchamiaj, laweta i serwis" ma wynikać z ew. negatywnych konsekwencji
    dla silnika/osprzętu.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 34. Data: 2010-08-13 14:33:59
    Od: Jan <k...@p...com>

    Massai pisze:

    > "Poważność" awarii związana z kontrolką i zaleceniem "nie
    > uruchamiaj, laweta i serwis" ma wynikać z ew. negatywnych konsekwencji
    > dla silnika/osprzętu.

    Nie miałem oporów, kiedy kontrolka zapaliła
    mi się pierwszy raz, w okresie gwarancji.
    Tym bardziej, że samochód nie przyspieszał
    jak powinien. Wezwałem lawetę i odebrałem
    samochód po kilku godzinach. Powiedziano
    mi, że pomogła wymiana jednej świecy.
    Ale teraz zapłaciłbym za to słono. Więc pytam,
    żeby nie pobłądzić. Teraz już mogę ominąć
    procedury wymagane w czasie gwarancji.

    I już mi się pomału wyłania obraz możliwości.
    Także dzięki uprzejmości kolegów z tej grupy.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 35. Data: 2010-08-13 19:43:13
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jan wrote:

    > I już mi się pomału wyłania obraz możliwości.
    > Także dzięki uprzejmości kolegów z tej grupy.

    Generalnie ta kontrolka sygnalizuje że POTENCJALNIE może być to
    problem poważny. Że dalsza jazda może spowodować dalsze, często
    poważne uszkodzenia.
    Z tym że nie zawsze tak jest.
    Jak mi się pierwszy raz zaświeciła to skorzystałem z dobrodziejstwa
    internetu mobilnego i na miejscu ustaliłem o co biega - sprawdziłem
    jak wyświetlić kod błędu, i potem sprawdziłem co oznacza... i
    jakie są ew. konsekwencje.
    Łącznie z tym że na youtubie znalazłem filmik instruktażowy jak
    samemu wymienić czujnik ;-)

    Odwrotnie niż kontrolka oleju. Ta jak się już zaświeci, to już
    jest zazwyczaj mocno za późno, szkody już są. Właściwie jej
    przydatność jest ograniczona tylko do nagłych awarii, wywali
    uszczelkę itp.

    --
    Pozdro
    Massai