  • 1. Data: 2009-08-31 17:29:24
    Temat: Co po 300D?
    Od: Robert Gomulka <c...@e...pl>

    Cześć,
    od kilku lat używam Canona EOS 300D. Zastanawiam się nad zmianą na coś
    nowszego. Nie interesuje mnie full frame, a z ciekawych nowszych modeli
    znalazłem 450D i 1000D.
    W porównaniach obu modeli, które wpadły mi w ręce, 450D wypada korzystniej:
    - 9 punktów ostrzenia zamiast 7
    - pomiar krzyżowy w centralnym punkcie
    - lepsze działanie dla jasnych obiektywów (<2,8)
    Natomiast 1000d ma _ponoć_ lepszy zakres tonalny.
    Biorąc pod uwagę obiektywy, którymi się posługuję na codzień (50/1.8,
    17-70/2.8-3.5, 70-300/4.5-5.6) żadna z zalet 450d nie przesądza o wyborze
    aparatu.
    Wobec tego czy zmieniać i na co zmieniać? W 300 doskwiera wolne zrzucanie
    zdjęć na kartę (to powinno być lepsze w nowszych modelach), trochę
    uszkodzona mechanika wbudowanej lampy (i tak używana od święta), stosunkowo
    wolne ostrzenie (ale czy zmiana body przyniesie zauważalną poprawę?),
    ciemny i mały wizjer (450D powinno mieć większy), brak live view (choć
    niestety nie jest odchylany w 450/1000 no i prawdopodobnie wolniejszy w
    ostrzeniu od wizjera), brak możliwości robienia filmów (wiem, wiem, ale raz
    na rok bym skorzystał).
    To rzeczy, które przychodzą mi do głowy, pewnie są i inne, o których nie
    pomyślałem.

    Co o tym myślicie? Co Wy byście zaproponowali/wybrali?

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 2. Data: 2009-08-31 18:24:11
    Temat: Re: Co po 300D?
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 31 Sie, 19:29, Robert Gomulka <c...@e...pl> wrote:

    > Co Wy byście zaproponowali?

    Pieniądze przeznaczone na zmianę sprzętu wydać na wycieczkę w ciekawe
    plenery.

  • 3. Data: 2009-08-31 20:10:10
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 31 Sie, 19:29, Robert Gomulka <c...@e...pl> wrote:

    > Co Wy byście zaproponowali?

    Pieniądze przeznaczone na zmianę sprzętu wydać na wycieczkę w ciekawe
    plenery.

    -------------------------------
    Racja, też bym się nie przesiadał z 300D na 450D/1000D. Jak już to na 500D
    ewentualnie kupić sobie jakies fajne szkło do 300D

  • 4. Data: 2009-08-31 20:42:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Robert Gomulka pisze:
    > od kilku lat używam Canona EOS 300D. Zastanawiam się nad zmianą na coś
    > nowszego. Nie interesuje mnie full frame, a z ciekawych nowszych modeli
    > znalazłem 450D i 1000D.

    500D.
    Ale trudno powiedzieć jak dużo jego potencjału wykorzystasz.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-08-31 21:26:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Gomulka pisze:

    > Co o tym myślicie? Co Wy byście zaproponowali/wybrali?

    Przyłączam się do propozycji Nieznajomego.

    Zmiany w proponowanym zakresie są równie "sensowne", jak wymiana
    sprawnej i działającej kosiarki na nowszy a funkcjonalnie prawie
    identyczny model z paroma drobnymi dodatkowymi gadżetami typu
    automatyczne przypomnienie o konieczności zmiany oleju w silniku.

    Jakbyś myślał o zmianie na 40D/50D lub na jakiś pełnoklatkowy - można by
    podyskutować, ale w tym przypadku płacisz praktycznie wyłącznie za
    satysfakcję z posiadania sprzętu z nowszą datą produkcji.

  • 6. Data: 2009-09-01 07:53:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Agent" h7han2$90h$...@n...onet.pl

    > Racja, też bym się nie przesiadał z 300D na 450D/1000D.
    > Jak już to na 500D ewentualnie kupić sobie jakies fajne
    > szkło do 300D

    W czym 500D jest lepszy od 450D?
    Sigma jest (IMO) fajna. :)
    Tamron chyba też. :)
    A jeśli Canon, to chyba tylko eLki...
    (nigdy nie miałem eLek, więc pewnie stąd moje nimi zauroczenie)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-09-01 10:07:41
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    Mialem 300D z 4 lata, kilka miesięcy temu wymieniłem na 40D, porownaj
    sobie 450D i 40D, 40D lepszy, sa tez porownania a archiwum grupy.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 8. Data: 2009-09-01 10:32:37
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Robert Gomulka wrote:

    > Co o tym myślicie? Co Wy byście zaproponowali/wybrali?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Robert

    jeśli nie full frame to ja bym się przesiadł na 40D/50D

  • 9. Data: 2009-09-02 11:22:59
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Sep 1, 11:32 am, Olek <o...@u...eu> wrote:

    > jeśli nie full frame to ja bym się przesiadł na 40D/50D

    Ja sie podpisze pod 40d, mozna dobrze trafic uzywany, a roznica z 50d
    moim zdaniem nie warta roznicy w cenie (chyba ze Cie stac...). Sam
    kiedys przesiadlem sie z 350d na 40d i nie zalowalem, polecam.

    P.

  • 10. Data: 2009-09-02 11:30:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Profesor Nic" napisał
> [...]

    moim zdaniem nie warta roznicy w cenie (chyba ze Cie stac...). Sam
    kiedys przesiadlem sie z 350d na 40d i nie zalowalem, polecam.

    Bo 40D to zdecydowanie najlepszy produkt Canona z ostatnich wieeeelu lat.
    W 50D nie do pogardzenia jest korekta AF. Jak się ma dobre szkła to może i
    nie potrzeba ale jak się człowiek połaszczy na Sigmę ; ))))

    adam