  • 1. Data: 2016-01-24 16:28:25
    Temat: Co szybszego od AMD A4-3400 ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Mam "przyspieszyć" kompa opartego na AMD A4-3400 - Socket FM1.
    Czy pod FM1 jest jakiś procek, który w codziennym użytkowaniu da
    mi znaczący przyrost mocy ?

    Z tego co widzę to znaczna część gier/programów nadal korzysta z jednego
    rdzenia - więc wypadałoby szukać CPU z wyższym taktowaniem (ponad
    2,7GHz). Pytanie tylko czy ma to sens - czy nie lepiej wykorzystać
    budżet na SSD lub GPU ?

  • 2. Data: 2016-01-24 16:53:13
    Temat: Re: Co szybszego od AMD A4-3400 ?
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 24 Jan 2016 16:28:25 +0100, Radek D wrote:

> [...]
    > rdzenia - więc wypadałoby szukać CPU z wyższym taktowaniem (ponad
    > 2,7GHz). Pytanie tylko czy ma to sens - czy nie lepiej wykorzystać

    Zdecydowanie najwęższym dziś gardłem w kompie jest transmisja danych z
    nośnika magnetycznego. SSD z pewnością pomoże bardzo zauważalnie. A czy
    _dodatkowo_ procesor warto wymieniać to niech ocenią Ci, którzy się
    orientują w mocy A4-3400.

    --
    howgh
    szemrany

  • 3. Data: 2016-01-24 17:13:07
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Radek D" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Z tego co widzę to znaczna część gier/programów nadal korzysta z
    > jednego rdzenia

    Współczesnych? Hmm, nie powiedziałbym...

  • 4. Data: 2016-01-24 21:23:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.01.2016 o 16:28, Radek D pisze:
> [...]
    > rdzenia - więc wypadałoby szukać CPU z wyższym taktowaniem (ponad
    > 2,7GHz). Pytanie tylko czy ma to sens - czy nie lepiej wykorzystać

    popatrz:
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+A4-3400+
    APU
    Jeśli dobry procek wylosowałem, to wszystko jest od niego szybsze.
    nie wiem skąd wziąłeś ten procek, ale jest wyjątkowo wolny.
    SSD też poprawi responsywność kompa

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-01-24 22:16:26
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli dobry procek wylosowałem, to wszystko jest od niego szybsze.
    > nie wiem skąd wziąłeś ten procek, ale jest wyjątkowo wolny.

    Wszystko się zgadza tylko w tym zestawieniu jest pomieszanie z poplątaniem.
    Są i CPU z 200zł i za 2000zł, na różne podstawki i z dość dużego
    przedziału czasowego (Q6600 miałem jakieś 7-8 lat temu).

    Problemem jest to, że MoBo jakie mam jest na Socket FM1 - nie
    produkowany od jakichś 5lat - i do tego muszę dobrać procesor.
    Tylko nie wiem czy jest sens wydawać na to kasy czy lepiej GPU/SSD.

  • 6. Data: 2016-01-24 23:37:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.01.2016 o 22:16, Radek D pisze:

> [...]
    > produkowany od jakichś 5lat - i do tego muszę dobrać procesor.
    > Tylko nie wiem czy jest sens wydawać na to kasy czy lepiej GPU/SSD.

    może kup płytę i procka na allegro.
    ToMasz

  • 7. Data: 2016-01-26 21:47:43
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 24/01/16 15:28, Radek D wrote:
    > Mam "przyspieszyć" kompa opartego na AMD A4-3400 - Socket FM1.
    > Czy pod FM1 jest jakiś procek, który w codziennym użytkowaniu da
    > mi znaczący przyrost mocy ?

    A jaka to płyta?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 8. Data: 2016-01-27 16:09:57
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    Lista procesorów na FM1 nie jest zbyt imponująca:
    www.cpu-world.com/Sockets/Socket%20FM1.html - widać, że w grę wejść mogą dwa
    egzemplarze:

    - A8-3870K: cztery rdzenie, troszeczkę lepsza grafika, większy L2-cache
    www.cpu-world.com/CPUs/K10/AMD-A8-Series%20A8-3870%2
    0AD3870WNZ43GX.html
    www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+A8-3870K+APU&id
    =39
    Jest jak gdyby dwa razy "lepszy" od A4-3400 i ma odblokowany mnożnik, co na
    odpowiedniej płycie ułatwi ewentualny OC. Bardzo trudno go kupić - nowych
    nie ma, używanych także. Niedawno była niepowtarzalna okazja:
    http://allegro.pl/amd-a8-series-a8-3870k-fm1-radeonh
    d-6550d-i5921333975.html
    - Athlon II X4 651K: bardzo podobny do powyższego, jedyna różnica - wymaga
    osobnej karty SVGA, co wbrew pozorom może być zaletą:
    www.cpu-world.com/CPUs/K10/AMD-Athlon%20II%20X4%2065
    1K%20-%20AD651KWNZ43GX%20%28AD651KWNGXBOX%29.html
    www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Athlon+II+X4+65
    1+Quad-Core&id=176
    Aktualnie jest w sprzedaży jeden jedyny egzemlarz:
    http://allegro.pl/procesor-amd-athlon-ii-x4-651k-3-0
    -ghz-3-5-ghz-i5938495340.html
    Razem z np. kartą HD6770, w identycznej cenie jak procesor, pozwoliłby za 350 zł.
    plus porto osiągnąć zamierzony cel: