  • 1. Data: 2010-06-16 14:51:46
    Temat: Cos w rodzaju wzorca Filter
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Taka sekwencja obiektow modyfikujacych / filtrujacych dane (obojetne,
    linie pliku CSV, wiersze z selectu, uniksowy grep zapiety w pipe,
    obiekty z listy - pytam ogolnie).
    Filtr, Lancuch Odpowiedzialnosci, o te wzorce chodzi.

    Jak o tym mysle, wychodzi mi na dwa sposoby: a) patrzenie od zrodla
    pierwotnych danych i Filtry zapiete jakby na kanale 'push', na wyjsciu, lub
    b) patrzenie od odbiorcy danych, na kazde jego zadanie (poll)
    dostarczana jest jedna sztuka danej. Zapiecie jest na wejsciu.

    Do pewnego stopnia wydaje sie to bardzo podobne.
    Ale, w moich myslach Filtr moze negatywnie zakwalifikowac dane, czyli
    ich nie przepuscic. To dosc silnie roznicuje model Push i Poll.

    Po drugie, moze sie okazac, ze zrodlo lub odbiorca danych nie jest moim
    projektem, i nie mam nad nim zbyt duzej wladzy. Prawdopodbnie Push jest
    latwiejszy do owrapowania (w jakies Proxy) niz Poll ?????

    Nie potrafie sie podniesc na wyzszy poziom abstrakcji, i wyobrazic,
    ktory model bedzie sie lepiej sprawdzal.

    Ktos z was sie zastanawial podobnie?