  • 1. Data: 2010-01-10 16:23:42
    Temat: Cyfrowy kompakt a la Contax T3
    Od: R <r...@g...com>

    Witam

    Czy w chwili obecnej istnieje moze jakis aparat, ktory moglby sluzyc
    jako odpowiednik
    przyzwoitszych kompaktow analogowych (vide subject)?

    Czyli spelnialby ponizsze kryteria:
    - maly/kieszonkowy
    - wizjer optyczny (lub mozliwosc wlozenia takiego w sanki lampy)
    - obiektyw okolo 35mm (nie zoom)
    - szybki i prosty w obsludze (szybki rowniez "zdjeciowo" - w sensie
    shutter lag, prosta mozliwosc uzywania manualnego ostrzenia)

    Z szybkiego "googlania" wychodzi mi, ze albo leica x1 (ale jest
    podobno bardzo wolna i w sumie dosc duza jak na kompakcik) albo (ale
    to niestety 28mm) ricoh grd iii + wizjer...

    Czy moze ktos ma jakies inne pomysly? Docelowo aparat ma sluzyc jako
    podreczny, na ulice...

    Pzdr, R

  • 2. Data: 2010-01-10 16:48:04
    Temat: Re: Cyfrowy kompakt a la Contax T3
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 10 Sty, 17:23, R <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > shutter lag, prosta mozliwosc uzywania manualnego ostrzenia)
    >

    > Czy moze ktos ma jakies inne pomysly? Docelowo aparat ma sluzyc jako

    Ten?:

    http://cgi.ebay.de/Contax-Tvs-Digital-5-0-Megapixels
    -Demo-Exhibit-Model_W0QQitemZ180437027605QQcmdZViewI
    temQQptZDE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Digita
    lkameras_PM?hash=item2a02e28b15

    StaM

  • 3. Data: 2010-01-10 17:03:57
    Od: R <r...@g...com>

    On 10 Sty, 17:48, kuba <k...@y...com> wrote:

    > Ten?:
    >
    > http://cgi.ebay.de/Contax-Tvs-Digital-5-0-Megapixels
    -Demo-Exhibit-Mod...

    o, dzieki, w ogole nie wiedzialem o jego istnieniu :> co prawda zoom'a
    ma, ale moze pamieta ostatnio uzywana ogniskowa albo da rade go
    "zablokowac" na szerokim koncu?

    Wiesz moze, jak to w praktyce wyglada w temacie starzenia sie
    technologicznego? bo to, ze 5MPixeli mi nie wadzi specjalnie, ale
    jesli np duzo wieksze szumy czy inne takie w porownaniu do dzisiejszyh
    aparatow, to niefajnie...

    pzdr, R

  • 4. Data: 2010-01-10 17:35:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 08:23:42 -0800, R napisał(a):

> [...]
    > - szybki i prosty w obsludze (szybki rowniez "zdjeciowo" - w sensie
    > shutter lag, prosta mozliwosc uzywania manualnego ostrzenia)

    Sigma DP2. Sigma DP1 prawie by odpowiadała, ale 28 mm ma.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2010-01-10 17:43:21
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-10 17:23:42 +0100, R <r...@g...com> said:

> [...]
    > - szybki i prosty w obsludze (szybki rowniez "zdjeciowo" - w sensie
    > shutter lag, prosta mozliwosc uzywania manualnego ostrzenia)

    Jak zrezygnujesz z ostatniego warunku, to Canonowska seria G się
    załapie. Jak zrezygnujesz z wizjera, to jeszcze Panas LX3 i Canon S90.
    Ewentualnie jeszcze Sigma DP1/2, ale wedle wszelakich opinii to żółwie.
    Niestety kompakty cyfrowe są wyraźnie wolniejsze od analogowych
    odpowiedników i prędko się to raczej nie zmieni. Przy takich
    wymaganiach sensowniej może wyjść coś z systemu m4/3.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-01-10 17:50:57
    Od: R <r...@g...com>

    On 10 Sty, 18:35, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Sigma DP2. Sigma DP1 prawie by odpowiadała, ale 28 mm ma.

    A tak, rozwazalem przez chwile, ale wszedzie na sieci pisza o niej, ze
    jest koszmarnie powolna pod kazdym niemal wzgledem, co mi mocno nie
    pasuje do zastsowania "na ulice" :( Np takie podsumowanie (stad:
    http://www.fredmiranda.com/forum/topic/783746 ) - Combine slow file
    writes with slow AF and shutter lag, and you have a real dog in terms
    of performance.

    No, chyba, ze to ludzie myla powolny AF z tym opoznieniem ktore jest
    najbardziej przeszkadzzajace. Moze ten prawdziwy shutter lag nie
    wyglada tak zle czy to dla prefocusa z AF czy manualnego ustawienia
    ostrosci?

    pzdr, R

  • 7. Data: 2010-01-10 18:00:26
    Od: R <r...@g...com>

    On 10 Sty, 18:43, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Jak zrezygnujesz z ostatniego warunku, to Canonowska seria G się
    > załapie. Jak zrezygnujesz z wizjera, to jeszcze Panas LX3 i Canon S90.

    za bardzo rezygnowac nie chce z moich priorytetow, w kazdym razie nie
    az tak.... ale wpadlo mi do glowy a propos Lx3 - czy mozna jakos w nim
    tak zaczarowac, zeby ogniskowa zawsze ustawial konkretna po wlaczeniu?
    jesli tak, to wlozyc mu w sanki zwykly wizjerek 35mm i voila...
    mozliwe to?

  • 8. Data: 2010-01-10 18:01:09
    Od: R <r...@g...com>

  • 9. Data: 2010-01-10 18:01:29
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 10 Sty, 18:50, R <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > najbardziej przeszkadzzajace. Moze ten prawdziwy shutter lag nie
    > wyglada tak zle czy to dla prefocusa z AF czy manualnego ustawienia

    Moja Sigme wystawilem na ebay po zrobieniu trzech fotek.
    To nie to co ma byc. Jest irytujaco wolna. Znaczy dluuuuugi czas
    miedzy pstrykami.

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=17
    0429906322&ssPageName=STRK:MESELX:IT

    StaM

  • 10. Data: 2010-01-10 18:49:04
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 10 Sty, 18:50, R <r...@g...com> wrote:

    . Moze ten prawdziwy shutter lag nie
    > wyglada tak zle czy to dla prefocusa z AF czy manualnego ustawienia
    > ostrosci?
    >
    > pzdr, R
    Zapomnij ...wystawilem moja Sigme DP1s na Ebay, po zrobieniu trzech
    fotek, jest koszmarnie wolna.

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=17
    0429906322&ssPageName=STRK:MESELX:IT

    Pozdrawiam StaM