  • 91. Data: 2020-09-18 13:37:31
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ludkowie szanowni, zacznijcie liczyć. Godzina przy pensji minimalnej to
    > 12 złotych, kurier 12.90.

    Z kurierami to tylko komplikacje.

    Kupiłem robot Bosha. W promocji było, że za jakiś czas wyślą gratis
    przystawkę do lodów. Nie lubię jak nie wiadomo kiedy będzie paczka - a
    może akurat będę na urlopie.
    Jak po ponad miesiącu dali cynk, że wysłali to spróbowałem przekierować
    do punktu odbioru do którego sobie podejdę jak będę chciał, ale się nie
    dało. System (to chyba było UPS) był jakiś taki, że dopiero jak za
    pierwszym razem kurier mnie nie zastanie to wtedy uaktywni się dla mnie
    możliwość przekierowania. To w internecie. Jakbym sobie (specjalnie na
    tę okazję) zainstalował jakąś ichnią aplikację to chyba miałbym większe
    możliwości. Ale dla jednej przesyłki nie będę tego robił.
    No to, aby sprawa nie ciągnęła się za mną kilka dni, nie poszedłem do
    pracy i siedzę w domu żeby kurier mnie zastał. Po kilku godzinach
    dostaję SMS, że przesyłka została dostarczona. Ki czort - przecież go
    nie było :)
    Wpadł na to samo co ja chciałem zrobić. Uznał, że o tej porze nikogo w
    domu nie będzie i zostawił w punkcie odbioru, ale że system nie dawał
    takiej możliwości to ja miałem informację, że przesyłkę odebrałem.
    P.G.

  • 92. Data: 2020-09-18 13:47:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > To nie znaczy, ze jak nie pojedziesz do sklepu, to od razu zarobisz 25 zl.

    Ale jak pojadę, to na pewno nie zarobię.

    > A kurier ... chce odwiedzic w domu gdy ty w pracy itp ...

    Jak zamawiasz do pracy, to zamawiasz... do pracy? :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 93. Data: 2020-09-18 13:49:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-18 o 13:37, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > domu nie będzie i zostawił w punkcie odbioru, ale że system nie dawał
    > takiej możliwości to ja miałem informację, że przesyłkę odebrałem.

    Uzupełnię w kwestiach czasowo/kosztowych.
    Straciłem ponad godzinę na próby poszukiwania w ich systemie możliwości
    przekierowania (z SMS-a jaki dostałem wynikało, że powinno się dać).
    Aby w ogóle mieć na to szansę musiałem założyć tam konto i z tym też był
    problem, bo mi pisało, że już mam konto. Próba logowania - nieudana. No
    to 'przypomnij mi hasło' - pisze, że wysłał na mój mail, a ja nic nie
    dostaję. No to poszukałem jakie mogę mieć aliasy do mojego maila i
    założyłem konto na inny mail jedynie po to aby szukać i nie znaleźć jak
    to zrobić. Dopiero skrupulatne przeczytanie regulaminu naprowadziło mnie
    na informację, że możliwość pojawi się jak kurier wpisze w system, że
    mnie nie zastał.
    Do tego siedziałem w domu ze 3 godziny czekając na niego.

    Czyli w tym moim przypadku w Twoim porównaniu cen do ceny kuriera
    swobodnie powinieneś doliczyć 4..5 godzin jakie na to zmarnowałem.
    P.G.

  • 94. Data: 2020-09-18 13:50:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-18 o 13:18 +0200, Piotr Gałka napisał:
    > Zaczyna wyglądać, jakbym ja gdzieś napisał, że jest sens jechać do
    > sklepu stacjonarnego, a ja jedynie podałem jeden argument dlaczego
    > nie ma sensu i pominąłem drugi.

    Oczywiście. A ja tylko wskazałem, dlaczego ten drugi argument
    został niesłusznie pominięty. :)

    Mateusz

  • 95. Data: 2020-09-18 13:57:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A beda potem dostepne ?

    Róźnie bywa. "Moje" MOSFETy wykupili, sam przecież pisałem.

    > No coz - sporo chinskich ladowarek i zasilaczy malej mocy ciagle na
    > tranzystorach.
    > Swietlowki kompaktowe to chyba ciagle w wiekszosci - choc od dawna juz
    > nie kupuje.

    Jarku, nie mieszajmy myślowo dwóch systemów walutowych, nie bądźmy
    Peweksami. Skala produkcji świetlówek i ładowarek uzasadnia zatrudnienie
    wysokiej klasy specjalistów od muntzingu i tysiące godzin R&D przy
    biurku, by urwać ułamek centa. Przy tej skali to da gigantyczne zyski.
    Takiej przetwornicy pracującej na granicy wybuchu nie umiesz zrobić, nie
    umiem ja i nie umie Roman. Cokolwiek wyjdzie, będzie za drogie.

    Produkcja małoskalowa, prototypowanie i hobby są zdominowane przez
    koszty NRE i tutaj optymalna strategia to jak najmniej godzin przy biurku.

    > P.S. Tego uwielbiena dla Nixie nie rozumiem.

    A ja nie rozumiem, po co robić fajny zegarek na badziewnej podstawie
    czasu. Niech się gość weźmie za zrobienie dobrego generatora, to się
    bardziej rozwinie. Potem niech sobie doda serwer HTTP, a nie przedtem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 96. Data: 2020-09-18 14:13:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    yabba wrote:

    > A co się stanie właścicielowi fabryki jak poczeka 2 dni na przyjście
    > paczki z elementami? Tak wiem: straty, kary umowne. Ale niech ma zapas
    > gotówki na takie okazje lub niech nie podpisuje umów z karami. ;)

    Raczej ubezpieczenie, ale tak, to jest "zapas gotówki" w takiej lub
    innej formie.

    > Jaki był stosunek kosztów płyty głównej do całości laptopa? Bliżej 1/10
    > czy bliżej 1/2?

    Nie mam pojęcia, przecież mi nie pokazał rachunków -- o ile tam były
    jakieś rachunki, a nie polecenie przesłania części z oddziału A do
    oddziału B. Cena laptopa jest mocno pięciocyfrowa, więc płyta do
    najtańszych też nie należała. Jak laptopa się nie da naprawić na
    miejscu, to się przepina dyski do egzemplarza rezerwowego i jedziemy z
    robotą. Czas to pieniądz.

    > Jak sobie wyobrażasz posiadanie przez serwisanta podręcznego magazynu z
    > wszystkimi wymienialnymi częściami do wszystkich modeli pralek?

    Nie wyobrażam sobie, ale też nie wyobrażam sobie, że zdąży pojechać po
    część do sklepu i szybko wrócić. Raczej wróci najwcześniej jutro, a na
    jutro to i kurier dojedzie z Centralnego Magazynu Części Do Pralek. Albo
    masz ten wężyk w kieszeni i naprawiasz od ręki, albo zaczyna wychodzić
    na jedno, skąd on się weźmie. Klientowi można dać kompletną pralkę
    zastępczą, że pozostanę przy konwencji.

    > Żałuję, że producenci takich urządzeń specjalnie oszczędzają

    Produkowanie tanio to ich podstawowy obowiązek wobec akcjonariuszy.
    Chciałbyś mieć akcj firmy, która celowo produkuje drogo? Tylko regulacje
    prawne są tu w stanie coś zmienić.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 97. Data: 2020-09-18 14:21:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 07:37:40 +0200, Piotr Wyderski
    > Ten wekton mnie zastanawia -- to jest jakieś proxy do TME? Kilka
    > razy mi
    > wyskoczyli w googlu i za każdym razem stan magazynowy mieli
    > identyczny z TME

    Pokazują stany u siebie (oznaczone jako 24h czyli od ręki) oraz u
    innych dostawców (TME, Farnella ,...).
    Zresztą historia Wektona na początku jest jakoś zbieżna z TME, zdaje
    się tak samo się nazywali, lub sprzedawali pod marką TME. Może
    pełnili rolę sklepu detalicznego TME ale drogi się ich rozeszły....

    --
    Marek

  • 98. Data: 2020-09-18 14:22:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 07:45:14 +0200, Piotr Wyderski
    > A po co Ci te graty? Poza tym do końca życia możesz oddawać się

    Nie zrozumiałeś, chodzi o nie wyrzucaj - naprawiaj - nie kupuj.
    Pierwsze prawo konsumenta: nie kupować.

    --
    Marek

  • 99. Data: 2020-09-18 14:23:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 10:33:47 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Na szczescie to tylko opornik polecial, wiec naprawilem na
    > czesciach z
    > szuflady i nadal ogladam kineskop :-)

    Nie mów że trochę nie żałujesz, że udało się naprawić ;)

    --
    Marek

  • 100. Data: 2020-09-18 14:24:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-18 o 13:49, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Czyli w tym moim przypadku w Twoim porównaniu cen do ceny kuriera
    > swobodnie powinieneś doliczyć 4..5 godzin jakie na to zmarnowałem.

    Ja mam o tyle lepiej, że w pracy zawsze ktoś jest.
    Ale kurierzy bywają cwańsi ;)
    Potrafi taki kutas wydać dwie przesyłki, a trzecią zgłasza jako "nie
    zastał nikogo pod adresem".

    Chyba muszę kupić panzerfausta albo coś w tym rodzaju ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam