  • 151. Data: 2020-09-23 01:38:02
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W 'piekarni' miałem wpadkę na tranzystorach, więc z nimi trzeba uważać.
    > Dlatego takie krytyczne elementy kupuję tylko tme, rs i farnell.

    Znaczy co się wydarzyło ?

  • 152. Data: 2020-09-23 01:52:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Skąd się biorą 'podbramkowe sytuacje'?
    > Serio pytam bo nie kojarzę abyś się zajmował serwisem.

    I słusznie bo ja głównie R&D i produkcja zleceniowa "custom design".
    Ale niezależnie od tego co się robi w 90% na zasadzie, że na "spokojnie"
    można pozamawiać wszystko to cały czas jest coś nowego "na poboczu" - a
    to modyfikacje istniejących projektów albo ktoś potrzebuje coś nowego
    całkiem.

    A ponieważ robotą jestem zawalony (tak, piszę teraz z pracy :), to dla
    mnie najbardziej deficytowym zasobem jest czas. To może być konieczny
    termin oddania, albo po prostu fakt, że konieczność przerwania roboty
    nad czymś jest cholerycznie dezorganizujące.

    Jeśli bym np. musiał pojutrze coś mieć gotowe, a teraz bym trafił na
    problem, to jak zamówię w TME to dostanę pojutrze właśnie.
    A tak jadę jutro (właściwie już dziś) rano do Wektona, wracam i kończę.

    No to jest trochę patologia wynikająca z permanentnego braku czasu. Ale
    co zrobić... Trzeba sobie jakoś radzić. Kraj potrzebuje naszych podateczków.

    Ale nawet przy "seryjnej produkcji" zdarza się, że podczas
    przygotowywania montażu okazuje się nagle, że brak jednego typu
    rezystorka SMD. Bo się coś pomyliło przy zamówieniu (a to nie jest
    trudne jak się zamawia kilkaset pozycji), albo dostawca się pomylił (
    ostatnio w TME mi się to parę razy zdarzyło).

    No i jest na następny dzień ustawiony montaż - a brak jednego elementu
    to całkowicie zatrzyma, bo w 99% montuję SMD, potem do pieca itp.
    Więc nie mogę poukładać kilkudziesięciu PCB, polutować - i potem ręcznie
    dolutowywać brakujący element.

    Znaczy niby mogę - ale wtedy trwa to dodatkowe godziny.
    Wtedy taki sklep bywa ratunkiem. I wuj tam z kosztami dojazdów czy
    wyższymi cenami.

  • 153. Data: 2020-09-23 20:16:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > Znaczy co się wydarzyło ?

    Ja na opampach. Sprzedali, a potem dzwonili, że "mielim wczoraj."

    Pozdrawiam, Piotr

  • 154. Data: 2020-09-23 20:47:06
    Temat: Re: (OT)Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-09-23 20:16, Piotr Wyderski wrote:

    > Ja na opampach. Sprzedali, a potem dzwonili, że "mielim wczoraj."

    To jak z chlebem w młodym zwiazku radzieckim:

    - Jest chleb?
    - Nie ma, jutro będzie
    dzień następny

    - sklep zamkniety

    dzień następny

    - Jest chleb?
    - Nie ma, wczoraj był

  • 155. Data: 2020-09-23 22:11:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-23 o 01:38, sundayman pisze:

    > Znaczy co się wydarzyło ?
    No spaliły się choć nie powinny bo były wg oznaczeń identyczne,
    pacjent to prostownik 12V 45A taki do podtrzymania przy programowaniu auta.
    Tam w przetwornicy jest zrobiona kaskada IRFZ34 i BUF420A, no i ten npn
    padał,
    musiałem tam wsadzić IGBT ale że ma wieksze nap przewodzenia to się
    bardziej grzeje i już obudowa metalowa nie wystaczyła do chłodzenia,
    musiałem dać dodatkowy radiator
    pod wentylator który już był.

    --
    Janusz

  • 156. Data: 2020-09-23 22:13:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-22 o 23:24, Queequeg pisze:

    > Przegródki mam podpisane (np. "R SMD 1k-99k"), w przegródkach torebki
    > strunowe, też podpisane (np. "1k 0805").

    Ja się już wyleczyłem z pudełek i przegródek, to jest dobre jak się ma
    kilka góra kilkanaście pozycji, jak się ma setki to tylko pudła
    kartonowe i torebki się sprawdzają.

    --
    Janusz

  • 157. Data: 2020-09-24 09:40:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk"> wrote:

    > To jak z chlebem w młodym zwiazku radzieckim:

    - Macie mięso mielone?
    - Mielimy
    - To ja poczekam
    - Wczoraj mielimy

    --
    Lekarz rozmawia z pacjentem - nałogowym palaczem.
    - Czy nie może pan obejść się bez papierosów? Czy sprawiają panu aż

  • 158. Data: 2020-09-24 12:39:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Ja się już wyleczyłem z pudełek i przegródek, to jest dobre jak się ma
    > kilka góra kilkanaście pozycji, jak się ma setki to tylko pudła
    > kartonowe i torebki się sprawdzają.

    Mam kilkaset pozycji (w jednym regale obecnie 544, w drugim 181). Sprawdza
    się to.

    --
    Sanitariusze wiozą karetką pacjenta.
    - Dokąd jedziemy? - pyta pacjent.

  • 159. Data: 2020-09-24 12:41:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Mam kilkaset pozycji (w jednym regale obecnie 544, w drugim 181). Sprawdza
    > się to.

    Doprecyzowując -- nie pozycji tylko wartości. Kategorii mam poniżej setki
    (kategoria to np. R THT 10k-100k, C SMD 100p+, T THT NPN, IC THT
    analogowe, VR stojące, itd.).

    --
    Wpada zajączek do lisiej nory i pyta:
    - Jest ojciec?