  • 1. Data: 2023-02-08 23:49:07
    Temat: Czy istnieje taka drukarka atramentowa?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
    "trudnym" tworzywie.

    Zacząłem szukać w urządzeniach domowych z przystawkami do zadruku płyt
    CD/DVD ale cienko to widzę.
    Trzeba to pomacać l(

    20 lat temu drukowałem wizytówki na papierze ozdobnym na którym tusz z
    poczciwego HP nie chciał wysychać.
    Lekarstwem było polakierowanie UWAGA! lakierem do włosów.

    A dziś?

  • 2. Data: 2023-02-09 00:38:30
    Temat: Re: Czy istnieje taka drukarka atramentowa?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 lut 2023 o 23:49, _Master_ pisze:

    > która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
    > "trudnym" tworzywie.

    Pszemol (gdy duchowo żył na grupach -- chyba obraził się, gdy grupa
    nie zdołała odpalić mu Win z NVMe) pisał o braku pigmentowych tuszy
    drukarkowych... Otóż drukarka G3420 Canona drukuje w czerni właśnie
    wodoodpornym pigmentem, zamiast wodonieodpornym barwnikiem...
    W kolorze -- barwnikiem...

    BTW Pszemola -- z jakiegoś powodu nie zdołał skutecznie ;)
    zainstalować Windows na NVMe... Wg mnie mała strata -- mam
    w obu laptopach NVMe, ale W10 mam na HDD... :) Teraz takie
    HDD można kupić za niespełna 5 dych pln. :)

    Nie notują lagowania związanego z opieszałością dysku!
    Na obu laptopach mam nawet SWAPy -- wkrótce być może dokupię
    RAMki (po 16 GiB na laptop) dzięki którym pozbędę się SWAPfileów...
    Jeden laptop kupiłem 6 lat temu z 4 GiB i męczyłem się tak parę lat.
    Drugi kupiłem z 8 GiB, ale szybo wstawiłem tam 8 GiB w miejsce 4 GiB
    (niestety jeden 4 GiB jest na stałe) i jakoś radzę sobie...

    PO ewentualnym apgrejdzie ;) będę miał 24 GiB dla CPU + 2 GiB dla GPU;
    zaś na innym -- 18 GiB dla CPU + 2 GiB dla GPU...

    > Zacząłem szukać w urządzeniach domowych z przystawkami do zadruku płyt
    > CD/DVD ale cienko to widzę.
    > Trzeba to pomacać l(

    CD/DVD są sztywne -- folia jest giętka.
    CD różnią się od DVD -- CD to jeden krążek poliwęglanu, zaś DVD to dwa
    stosownie cieńsze krążki sklejone razem, pomiędzy którymi jest zapis...
    Konsekwencje tegoż są wyraźnie podczas zadrukowywania...

    Dawne nagrywarki potrafiły drukować etykiety na stosownych płytach.
    Mam taką nagrywarkę, ale nigdy :) nie drukowałem nią etykiet...
    Były dwie drogi (dwie metody) -- moja nagrywarka wykorzystywała
    ładniejszą, szczegółowszą metodą...

    Być może dzisiejsze nagrywarki tez potrafią malować specjalne płyty...

    Ostatecznie ;) mógłbym Ci sprzedać swoją nagrywarkę -- mam ich zbyt
    wiele, choć chyba tylko jedna z nich potrafi malować płyty... Mam
    co najmniej trzy desktopowe i dwie laptopowe... Ich użyteczność
    w dzisiejszych czasach jest nikła... Wyniki lekarskich badań
    często są przekazywane na płytach... Mogłyby być via net,
    ale na razie chyba rzadko tak jest... PDFy -- owszem, ale
    chyba nie obrazki płyt...

    > 20 lat temu drukowałem wizytówki na papierze ozdobnym na którym tusz
    > z poczciwego HP nie chciał wysychać.

    Zapewne był to atrament -- barwnikowe coś...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 3. Data: 2023-02-09 01:25:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Feb 2023 23:49:07 +0100, _Master_ napisał(a):

> [...]
    > poczciwego HP nie chciał wysychać.
    > Lekarstwem było polakierowanie UWAGA! lakierem do włosów.

    Drukarki termotransferowe albo "kredkowe".
    Termotransferowe zostały już jako etykieciarki lub fotograficzne, inne typy
    zniknęły.
    Kredkowe też chyba już wyginęły.

    Może inaczej:
    Jakie tworzywo?
    Co chcesz uzyskać?
    Druk w kolorze?
    Wymiary?

    Bo są laserowe grawerki.
    Są kolorowe etykieciarki.
    Są przemysłowe plujki długodystansowe, skutecznie drukujące nawet z
    kilkunastu centymetrów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-02-09 04:47:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-08, _Master_ <M...@...pl> wrote:
    > która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
    > "trudnym" tworzywie.

    Tak, ale skoro wspominasz o szukaniu w domowych to zgaduję, że raczej
    też w cenie urządzeń domowych. Takich drukarek zasadniczo nie ma. Tzn. są
    chińskie wynalzki ale to musiałbyś podrążyć, wcale nie są aż tak tanie,
    no i są to zwykle nonamy.

    Natomiast jeśli nie wiesz co robić z pieniędzmi to za kwoty rzędu
    XXXXX USD znajdziesz kupę drukarek atramentowych światłoutwardzalnych.

    > Zacząłem szukać w urządzeniach domowych z przystawkami do zadruku płyt
    > CD/DVD ale cienko to widzę.
    > Trzeba to pomacać l(

    Płyty to są specjalne do druku typowym atramentem - mają specjalną
    powłokę.

    > 20 lat temu drukowałem wizytówki na papierze ozdobnym na którym tusz z
    > poczciwego HP nie chciał wysychać.
    > Lekarstwem było polakierowanie UWAGA! lakierem do włosów.

    No jak tak drukowałem wspomniane CD/DVD. Druk zwykłą atramentówką z
    opcją dla CD/DVD a na to cienka warstwa bezbarwnego lakieru akrylowego
    lub PU.

    Natomiast jak chce Ci się pocudować i pobabrać, to zrób sobie
    rozcienczony roztwór żelatyny spożywczej, dodaj ocipinkę jakiegoś
    ludwika (1-5% w stosunku do żelatyny) i spróbuj potraktować tym taką
    folię. Jak Ci się uda, że ww. mikstura zwilży ją i wyschnie tworząc w
    miarę przyzwoity film, to będziesz mógł spokojnie na tym drukować
    standardowym atramentem. Powinieneś dać radę zrobić to dla PET, PC,
    PMMA, ale już raczej nie dla PE, PP. ALternatywą dla żelatyny może być
    alkohol poliwinylowy czyli klej stolarski. Może nawet będzie miał już
    surfactanty i zwilży bez ludwikopobnych dodatków.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-02-09 07:23:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 09.02.2023 o 01:25, Adam pisze:
    > Drukarki termotransferowe albo "kredkowe".

    Z przeszłości pamiętam, że były te wydruki bardzo nieodporne na UV -
    polecam sprawdzić.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 6. Data: 2023-02-09 15:48:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 lut 2023 o 00:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > Mam taką nagrywarkę, ale nigdy :) nie drukowałem nią etykiet...
    > Były dwie drogi (dwie metody) -- moja nagrywarka wykorzystywała

    Labelflash i Lightscribe

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,n

  • 7. Data: 2023-02-09 20:24:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-09 o 01:25, Adam pisze:
    > Bo są laserowe grawerki.

    Tworzywo takie jakie popadnie mi w ręce.
    Kwestia sztywności ;-)

    Od papieru syntetycznego 260 g

    do foli samoprzylepnej takiej lustrzanej naklejonej na ten papier.

    O dziwo na takiej folii stara HP LJ 1010 coś tam drukuje ;-)

    Z tą grawerką to taki kłopot że materiały specjalistyczne (próbowałem)
    są zbyt miękkie a im większa powierzchnia tym bardziej robią się pofałdowane

    Generalnie chodzi o zadruk na formacie 40x40mm ;-) a zadruk wystarczyłby
    czarny.

    Później jest to wycinane właśnie laserem

  • 8. Data: 2023-02-09 20:39:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    pomysł z dziś:

    Samoprzylepny papier jedwabisty złoty wodoodporny

    Tylko gramatura ciut za duża bo muszę to na "usztywniacz" naklejać ;-) A
    nie mogę przekroczyć grubości ;-) Echhhhh

    https://allegro.pl/oferta/samoprzylepny-papier-jedwa
    bisty-zloty-wodoodporny-11897374291?snapshot=MjAyMy0
    wMi0wOVQxNzowODozNy41NzAwNDVaO2J1eWVyOzQyYmEzMTc2OGF
    lNWUxNzAzYzVmMjEwYTFmNWFlMGYzOGE2OWY3MWU4N2NmYmViMTA
    3ZmJkY2FlMGJiMDcyZGI%3D

    No dobra tak to ma wyglądać ;-)

    https://ibb.co/6XMXX31

  • 9. Data: 2023-02-09 23:25:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2023 20:24:40 +0100, _Master_ napisał(a):

> [...]
    > czarny.
    >
    > Później jest to wycinane właśnie laserem

    Termotranfserowa drukarka etykiet 100mm (albo przynajmniej szersza niż 40)
    i folia żywiczna (nie woskowa!) - są w różnych kolorach.
    Naklejki są różne: połysk/mat, papier/folia/metal, kleje
    łatwo/trudno-zrywalne itd.

    Tak wydrukowana etykieta nie blaknie, bardzo trudno zetrzeć.
    Etykiety możesz zamówić na różnych rdzeniach, różnej średnicy nawój i w
    różnych wymiarach dla poszczególnej etykiety.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2023-02-10 12:03:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-09 o 23:25, Adam pisze:

> [...]
    > Etykiety możesz zamówić na różnych rdzeniach, różnej średnicy nawój i w
    > różnych wymiarach dla poszczególnej etykiety.

    Super tylko jaką to ma grubość?

    Bo muszę naklejać to na "usztywniaczu"

    Razem nie może to przekroczyć ok. 0,3mm

    i okazało się że struktura zewnętrzna ma znaczenie. Niektóre materiały
    elektryzuje się i przywierają do ścianek kasety.

    To może inaczej. Folia samoprzylepna do drukarek laserowych (taką mam)
    ale taka folia żeby po przyklejeniu na "lustrzanym" podkładzie nie było
    widać małych plamek kleju

    A może jeszcze inaczej ;-)

    Drukarka atramentowa która ma w zestawie nadruk "złotem" i "srebrem".
    Wtedy po prostu na papierze syntetycznym który mam przetestowany?;-)