  • 1. Data: 2023-06-05 21:13:41
    Temat: Czy ktoś potrafi podłaczyć male routery WiFi LTE jako modemy USB ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Kiedyś kupiłem routery WiFi LTE, takie małe, na kartę sim,
    z jedynym gniazdem do ładowania aku.

    Byłem przekonany, że mogę ich użyc jako modemu LTE na USB.

    Niestety, gdy podłaczam do peceta kablem micro usb
    to nic nie jest wykrywane.

    Router się jedynie laduje, jest aktywne menu.

    Czy jest opcja wymiany softu, aby te routery zadziałały jako modemy usb LTE ?

    Nie lubię wifi i nie jest mi potrzebne.

    Może komuś się udało, bo w opcjach menu nie znalazłem opcji zmiany funkcji na modem
    usb LTE.

    Poszukam w internecie (producent Huawei) ale nie wiem jak nazwać:

    Mobile wifi LTE router ?

  • 2. Data: 2023-06-05 23:46:21
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    a a <m...@g...com> wrote:

    > Niestety, gdy podłaczam do peceta kablem micro usb
    > to nic nie jest wykrywane.

    Co masz w dmesgu?

    --
    Przychodzi zajączek do sklepu i pyta:
    - Są trampki?

  • 3. Data: 2023-06-06 00:16:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 June 2023 at 23:47:51 UTC+2, Arnold Ziffel wrote:

    > Co masz w dmesgu?

> [...]

    podłączam pod windows
    ale może komus się udało pod linuxa, zapytam

    szukałem w internecie
    ale tylko kup,. kup, kup
    albo odpowiedzi generowane przez ChatGPT,
    czyli śmieci

  • 4. Data: 2023-06-06 07:31:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    a a <m...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > funkcji na modem usb LTE.
    > Poszukam w internecie (producent Huawei) ale nie wiem jak nazwać:

    Podaj konkretny model. W każdym razie na 99% USB jest tam tylko do
    ładowania, linie danych nie są do niczego używane i żadna zmiana softu nic
    nie da.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2023-06-06 15:32:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 6 June 2023 at 07:31:25 UTC+2, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Podaj konkretny model. W każdym razie na 99% USB jest tam tylko do
    > ładowania, linie danych nie są do niczego używane i żadna zmiana softu nic
> [...]

    Mam 2 sztuki
    Huawei logo, Mobile Wifi

    drugi podobny, czarny
    bez symbolu typu
    http://airbox.home

    3. biały, prostokątny
    bez symboli, logo Orange
    na baterii logo ZTE
    czyli ZTE

    funkcjonalność modemu USB powinna być supportowana, gdyż analogią są modemy USB z
    funkcją WiFi

    http://airbox.home się nie otwiera

    wyszukiwarka znajduje

    https://nasz.orange.pl/t5/Baza-wiedzy-Modemy-i-route
    ry/Orange-Airbox-2-0-konfiguracja/ta-p/71

    i tam ani słowa o funkcjonalności jako modemu usb

    ale jest przekierowanie do ogólnej strony o modemach, routerach

    https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/bd-p/Mode
    my_routery_i_inne

    Poszukam informacji na stronach producentów

    Ok, rozumiem, że podłączenie w funkcji modemu USB kabelkiem usb, może nie jest
    eleganckim standardem,
    ale dla upartego nic trudnego ;)

    https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/bd-p/Mode
    my_routery_i_inne

    --
    Linki z wyszukiwarki

    https://www.bing.com/search?q=Huawei+Mobile+Wifi+mod
    em&form=QBLH&sp=-1&lq=0&pq=huawei+mobile+wifi+modem&
    sc=10-24&qs=n&sk=

  • 6. Data: 2023-06-06 15:43:24
    Od: a a <m...@g...com>

    > Podaj konkretny model. W każdym razie na 99% USB jest tam tylko do
    > ładowania, linie danych nie są do niczego używane i żadna zmiana softu nic
> [...]

    zapytałem Hujaweja przez Tłitera
    ale pewnie nie dostanę odpowiedzi, bo nie wykupiłem różowej chmurki od Melona.

  • 7. Data: 2023-06-06 16:02:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 6 June 2023 at 15:43:26 UTC+2, a a wrote:

    > zapytałem Hujaweja przez Tłitera
    > ale pewnie nie dostanę odpowiedzi, bo nie wykupiłem różowej chmurki od Melona.

    Yes yes yes

    znalazłem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    jednocześnie, kolejny użytkownik może skorzystać ze złącza Micro USB.

    Czyli można ustawić w sofcie, że to 1.użytkownik może skorzystać ze złącza Micro USB
    i Mobile WiFi router uzyskuje funkcjonalność
    modemu USB

    Dla testów musze kupić router mikrotik, który może udostępnić 16 adresów wifi

    i 15 połączyc z Mobile router wifi

    wtedy powinien się uaktywnić port Micro USB w funkcji modemu

    ///

    ///

    https://nasz.orange.pl/t5/Baza-wiedzy-Modemy-i-route
    ry/Orange-Airbox-2-0-konfiguracja/ta-p/71

    "Zalety urządzenia:

    Obsługa superszybkiego internetu 4G LTE
    Możliwość jednoczesnego podłączenia 16 urządzeń - router udostępnia
    bezprzewodową sieć Wi-Fi, z której korzystać może 15 urządzeń jednocześnie, kolejny
    użytkownik może skorzystać ze złącza Micro USB.
    Do 7 godzin nieprzerwanej pracy dzięki akumulatorowi 1800 mAh
    Bardzo łatwa obsługa - podłączenie do sieci bez skomplikowanej
    konfiguracji

    Jeśli zapoznaliście się z informacjami powyżej i macie pytania dotyczące konfiguracji
    Orange Airbox 2 - to załóżcie nowy temat w kategorii Urządzenia - Modemy i
    urządzenia.
    Historia wersji
    Nr wersji:
    10 z 10
    Ostatnio zaktualizowane:
    ?12-10-2021 12:02
    Zaktualizowano przez:
    Bartłomiej

  • 8. Data: 2023-06-06 16:48:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    a a <m...@g...com> napisał(a):
    > Yes yes yes
    > znalazłem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    > 15 urządzeń jednocześnie, kolejny użytkownik może skorzystać ze złącza
    > Micro USB.

    Bardzo enigmatycznie napisane. Nie mogę znaleźć informacji o używaniu tego
    złącza, jedynie kopiuj-wklej tego zdania.

> [...]
    > wifi
    > i 15 połączyc z Mobile router wifi
    > wtedy powinien się uaktywnić port Micro USB w funkcji modemu

    Komputer zacznie wykrywać urządzenie dopiero, jak podepnie się do niego 15
    klientów WiFi? Bardzo dziwne. Po co komuś taka głupia funkcja? Wychodzi na
    to, że musisz kupić drugie urządzenie, żeby w tym pierwszym zaczęło coś
    działać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2023-06-06 17:11:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 6 June 2023 at 16:48:54 UTC+2, Grzegorz Niemirowski wrote:
> [...]
    > to, że musisz kupić drugie urządzenie, żeby w tym pierwszym zaczęło coś

    Dlatego napisałem do Hujaweja, aby zaoferować upgrade softu, wspierający funkcję usb
    modem w standardzie.

    To nie jest nowy sprzęt, ma kilka lat, ale zapytam na grupach hamerykańskich i
    chińskich

    Napisał to Bartłomiej z Orange,
    ale pewnie jest gdzies firmowy support Hujaweja i więcej szczegółów.

    Kto ma alergię na microfale nie będzie musiał uzywać wifi a modem usb LTE 4G na
    kabelku.

    Nie jestem uczulony ale n ie lubię wifi, gdy modem usb wystarczy

    A kupować modemów LTE nie zamierzam, gdy te routery mają taką funkcjonalnośc, tylko z
    zablokowanym dostępem.

  • 10. Data: 2023-06-06 18:08:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Jun 2023 08:11:51 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]

    Zapisane dziwacznie, i pewnie nieprawdziwe.

    Szczególnie że co - dopiero po tych 15 ujawni sie USB?

    Moze kabelek masz uszkodzony, moze trzeba cos ustawic w routerze
    Na razie przez wifi.

    > Kto ma alergię na microfale nie będzie musiał uzywać wifi a modem usb LTE 4G na
    kabelku.
    > Nie jestem uczulony ale n ie lubię wifi, gdy modem usb wystarczy

    Hm, narzekać na wifi używając LTE?

    J.