  • 1. Data: 2009-07-22 10:13:44
    Temat: Czy to ma sens --> ROUTER TP-LINK 54M TL-WR340G
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ROUTER TP-LINK 54M TL-WR340G

    Czy takie coś ma sens? Zastosowanie docelowe:

    Mieszkanie w bloku. Chcę to podłączyć do netu
    za pomocą RJ45 a do tego czegoś podłączyć dwa
    komputery za pomocą RJ45, dwie bramki VoIP za
    pomocą RJ45 i jeden notebook za pomocą 802 11 b/g.

    Dostawca netu dyskryminuje po MACadresach.
    Czy to coś ma klonowanie MACa?
    Czy nie będzie zdumiewających trudności?

    Mieszkanie z cegły, jednopoziomowe, szybkość docelowa po
    WiFi nie musi powalać na kolana -- starczy 1 Mb/s w zupełności.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-07-22 10:26:19
    Temat: Re: Czy to ma sens --> ROUTER TP-LINK 54M TL-WR340G
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:h46oou$m7d$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Mieszkanie z cegły, jednopoziomowe, szybkość docelowa po
    > WiFi nie musi powalać na kolana -- starczy 1 Mb/s w zupełności.

    NTG
    patrz -> pl.comp.sieci.bezprzewodowe

    PS.
    Bez problemu wystarczy o ile dostawca nie stosuje bardziej wymyslnych
    aniezeli mac "zabezpieczen" przed udostepnianiem.

    --
    doom3

  • 3. Data: 2009-07-22 11:21:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "doom3" h46pgd$2muf$...@n...ipartners.pl

    > Bez problemu wystarczy o ile dostawca nie stosuje bardziej wymyslnych aniezeli mac
    "zabezpieczen" przed udostepnianiem.

    A co może stosować? Ja mogę zastosować dostawcozmian. ;)
    (tu chyba jest 11 dostawców, w tym i bezpłatni, a w ogóle
    idzie ;) bezprzewodowość komunistyczna opłacana z pieniędzy
    podatników)

    Trochę się pierdoli w głowach ludziom -- dostawca ma być
    usługodawcą czy ja mam mu służyć? On ma dbać o moje
    zadowolenie czy ma rzucać mi kłody pod nogi?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-07-22 11:23:15
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Trochę się pierdoli w głowach ludziom -- dostawca ma być
    > usługodawcą czy ja mam mu służyć? On ma dbać o moje
    > zadowolenie czy ma rzucać mi kłody pod nogi?

    Zalezy jak pojmujesz to "sluzenie".
    L..a Ci pewnie nie zrobi ale moze zadbac aby siec byla bezpieczna - stad
    wymyslne zabezpieczenia, ktore pozornie moga wydawac sie klodami rzucanymi
    pod nogi.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-07-22 11:32:07
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]

    > Mieszkanie z cegły, jednopoziomowe, szybkość docelowa po
    > WiFi nie musi powalać na kolana -- starczy 1 Mb/s w zupełności.

    Ma klonowanie MAC-a. Bezproblemowo działa w betonowym bloku. Umieszczony
    pod biurkiem, na 8 piętrze łączy się notebookiem w samochodzie na
    parkingu położonym ok 6 m poniżej niżej fundamentu bloku i oddalony ok.
    30 m. Korzystam z tego routera od kilku miesięcy i jestem zadowolony.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-07-22 13:13:37
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:h46snv$ecr$1@inews.gazeta.pl...

    > A co może stosować?

    Moze stosowac TTL=1 wtedy jezeli sygnal przejdzie przez jakikolwiek router
    bez mozliwosci edycji tzw. "regeneracji pola TTL" to nic juz nie udostepni
    za soba.

    > Trochę się pierdoli w głowach ludziom -- dostawca ma być
    > usługodawcą czy ja mam mu służyć? On ma dbać o moje
    > zadowolenie czy ma rzucać mi kłody pod nogi?

    A to wlasnie zalezy od dostawcy/uslugodawcy... generalnie kiedys byla moda
    na utrudnianie ludziom zycia, swoja droga tez stosowalismy rozne wymysle
    blokady i kary za udostepnianie.
    W chwili obecnej sami do klienta wstawiamy router i generlanie polecamy
    takie rozwiazanie... czasy sie zmieniaja, chociaz sam znam wielu w tej
    profesji, ktorzy potrafia godzinami sleczyc nad logami i probowac odgadnac
    np: czy z jakiegos mac lub ip nie wychodza 2 lub wiecej gadu-gadu ;)

    Rozchodzi sie oczywiscie o pieniadze, bo przeciez jezeli jeden klient sie
    podlaczy na klatce/pietrze to pozniej np: udostepni sasiadowi internet i
    jakby dostawca na tym straci... takie tam pier******e.

    --
    doom3

  • 7. Data: 2009-07-22 14:27:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > parkingu położonym ok 6 m poniżej niżej fundamentu bloku i oddalony ok. 30
    > m. Korzystam z tego routera od kilku miesięcy i jestem zadowolony.

    Chwalisz się, że ma taki zasięg? IMO to jest wada.

  • 8. Data: 2009-07-22 14:50:23
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    qwerty pisze:

    > Chwalisz się, że ma taki zasięg? IMO to jest wada.

    Stwierdzam fakt.

  • 9. Data: 2009-07-22 14:55:53
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Chwalisz się, że ma taki zasięg? IMO to jest wada.

    A w czym problem ograniczyć ilosc dołączanych kompów tylko do określonej
    puli MAC-ów? Wtedy nikt z "obcym" numerem MAC nie wejdzie to takiej sieci.
    Pozatym zawsze można "na sztywno" ustawić najszybszy tryb połączenia. Wtedy
    mogą się tylko dołączyc najbliżej położone kompy, bo tylko one wynegocjują
    tak szybkie połączenie. A wszystkie dalsze kompy nie wynegocjują tak
    szybkiego trybu na większej odległości, wiec nie wejda do sieci.

  • 10. Data: 2009-07-22 15:18:37
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    maX pisze:

    > A w czym problem ograniczyć ilosc dołączanych kompów tylko do określonej
    > puli MAC-ów? Wtedy nikt z "obcym" numerem MAC nie wejdzie to takiej sieci.

    I tak jest ustawione.

    Pozdrawiam.