  • 11. Data: 2020-04-16 11:12:13
    Temat: Re: Czy w Polsce obsługuje się jeszcze 'na poważnie' centrale PC, E-10?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >A tak przy okazji - jak wygląda teraz liczba 'linii głównych' czy jak
    >to się nazywało? Czy jest gdzieś raportowana (i czy osobno) liczba
    >dostępów VoIP (neostrada, kablówki)?
    >W numeracji wiem że jest pogrom, kiedyś uruchamiając centralke
    >próbowałem jakieś losowe numery na zakresach które były w 100%
    >obsadzone i po prostu nie mogłem trafić na czynną linie.

    Hm,
    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/maleje-liczba-
    abonentow-telefonii-stacjonarnej-w-polsce-4-8-mln-na
    -koniec-2017-r

    Od szczytu to moze byc spadek o 50%, ale przeciez nie powinno byc
    problemu z trafieniem.

    Moze ten zakres zmieniono wczesniej i przeniesiono na inny ?
    Albo tam jakas kopalnia byla i sie przeniosla i zmienila numery ?

    Ludzie rezygnuja ze stacjonarek, bo wysoki abonament, ale internet
    chca miec.
    A Orange i Netia chetnie wcisna telefon.
    VoIP (no, czy aby na pewno oIP), ale sie nadal liczy jako "linia
    stacjonarna".

    J.

  • 12. Data: 2020-04-17 00:44:15
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Thursday, April 16, 2020 at 2:12:16 AM UTC-7, J.F. wrote:
    > Moze ten zakres zmieniono wczesniej i przeniesiono na inny ?
    > Albo tam jakas kopalnia byla i sie przeniosla i zmienila numery ?

    Ten zakres był "od zawsze" i głównie u ab. mieszkalnych. Wyczerpany w bardzo
    wczesnych latach 90., jeśli nie koniec 80., jeszcze z pierwszego hosta E10 w tamtej
    lokalizacji. Potem dostawiono drugiego - też była pełna obsada.

> [...]
    > chca miec.
    > A Orange i Netia chetnie wcisna telefon.
    > VoIP (no, czy aby na pewno oIP), ale sie nadal liczy jako "linia

    A dostępy VoIP są gdzieś uwzględnianie statystycznie? Bo w takim przypadku te
    wszystkie linie przenoszone chętnie do funboxów czy jak to się tam u was nazywa, też
    nie są liczone. No tak czy inaczej, nawet tych jest jakoś mało.

    P.

  • 13. Data: 2020-04-17 12:53:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >bardzo wczesnych latach 90., jeśli nie koniec 80., jeszcze z
    >pierwszego hosta E10 w tamtej lokalizacji. Potem >dostawiono

    I tak "wszyscy" zrezygnowali ?
    Czy po trzeciej probie sie poddales ...
    Bo jak widac - polowa ludzi zrezygnowala, czesc drugiej polowy ...
    moze dawniej zmienili operatora i numer, potem mogli juz numer
    zachowac.

    Ale fakt - sprawdzilem swoje stare osiedle 713507391x - cisza w
    sluchawce, lub po dluzszej przerwie "abonent jest chwilowo
    nieosiagalny".
    Jakies klopoty VoIP z ktorego dzwonie, czy ten 1x to pechowo wybralem,
    czy faktycznie taki pogrom ?
    to jeszcze jedna dekada ... dwa numery sa.

    Fakt, ze pod drzwiami mam 3 dodatkowe sieci, to moze ludzie zmienili
    dawno.

    No i ... teraz chyba sporo mieszkan jest wynajmowanych, to pewnie
    telefony zlikwidowane, a lokatorzy maja swoje komorki.

    No i trzeba by sprawdzic kolejna dekade, bo te 2/10 pasuje mi do
    szacunkow, ale moze jest to wiekszy pogrom :-)

> [...]

    >Bo w takim przypadku te wszystkie linie przenoszone chętnie do
    >funboxów czy jak to się tam u was nazywa, też nie są liczone.

    Mysle, ze je Orange liczy. Bo niby czemu nie.

    >No tak czy inaczej, nawet tych jest jakoś mało.
    To juz dawalem
    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/maleje-liczba-
    abonentow-telefonii-stacjonarnej-w-polsce-4-8-mln-na
    -koniec-2017-r

    Orange 52%, UPC 13%, Netia 8.8%, Vectra 3.4%.

    UPC i Vectra to chyba tylko VoIP ? Czy sporo linii przejetych z TP ?

    "Najpopularniejszą technologią telefonii stacjonarnej jest nadal POTS.
    W 2017 r. łącza tego typu stanowiły ok. 54% wszystkich łączy.
    Na drugim miejscu znalazła się technologia ISDN (14%)."

    Ciekawe jak Orange Funboxa liczy ... POTS czy "inne".

    A ISDN ? Powiedzmy 4 linie i 100 DDI ... i 40 telefonow w zakladzie
    ... jak to liczyc ?

    J.

  • 14. Data: 2020-04-26 18:37:58
    Od: Tomasz Dąbrowski <a...@s...home.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ciekawe jak Orange Funboxa liczy ... POTS czy "inne".
    >
    > A ISDN ? Powiedzmy 4 linie i 100 DDI ... i 40 telefonow w zakladzie

    Witam,

    Z tym ISDN to ciekawa sprawa. Bo już niedostępne dla klientów
    indywidualnych od lat. Ale zawsze było drogo. Ja mam WLR na linii Orange od
    lat. I tu też są oferty nolimit.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2020-04-27 07:27:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Apr 2020 16:37:58 +0000 (UTC), Tomasz Dąbrowski
    napisał(a):
    > J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    abonentow-telefonii-stacjonarnej-w-polsce-4-8-mln-na
    -koniec-2017-r

    > Z tym ISDN to ciekawa sprawa. Bo już niedostępne dla klientów
    > indywidualnych od lat. Ale zawsze było drogo.

    IMO - zawsze bylo "w zwyklej cenie". Po cenie POTS, albo niewiele
    drozej.
    Biorac pod uwage, ze na jednej linii mozna bylo dwie rozmowy naraz, to
    wrecz taniej.

    > Ja mam WLR na linii Orange od lat. I tu też są oferty nolimit.

    I kto to liczy w statystykach - Orange czy pasozyt ? :-)

    Nie masz problemu z awariami ?
    W biurze na Orange mi sie zdarzaja relatywnie czesto, tzn raz na rok,
    ale naprawiaja blyskawicznie. No prawie.

    J.

  • 16. Data: 2020-05-01 09:05:15
    Od: Tomasz Dąbrowski <a...@s...home.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > W biurze na Orange mi sie zdarzaja relatywnie czesto, tzn raz na rok,
    > ale naprawiaja blyskawicznie. No prawie.

    Cóż mogę powiedzieć - Telestrada WLR ma takie cechy że czasami po wybraniu
    numeru jest komunikat ,,kierunek zajęty, proszę spróbować zadzwonić
    później". Nie jest tak za często ale jednak się zdarza. Poza tym nie
    wspiera usługi SMS stacjonarny co u Orange w dalszym ciągu działa. Za
    korzyść mogę przyjąć fakt, że można za darmo dzeonić na BAJKI i ZEGARYNKĘ.
    Jeszcze nigdy nie zostały takie połączenia ujęte na wykazie. Tylko nie
    zawsze da się dodzwonić. Czasami jest komunikat ,,połączenie nie może być
    zrealizowane". Działa też nr 202122. I jest bezpłatny :-)
    Jednak przy tej prędkości można sobie tylko piścić tracert, ping ~1000ms.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2020-05-01 09:22:53
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Friday, May 1, 2020 at 12:05:17 AM UTC-7, Tomasz Dąbrowski wrote:
    > Cóż mogę powiedzieć - Telestrada WLR ma takie cechy że czasami po wybraniu
    > numeru jest komunikat ,,kierunek zajęty, proszę spróbować zadzwonić
    > później".

    Dżizas na czym oni to realizują? Który mamy rok? Kierunek zajęty chyba ostatnio
    słyszałem 25 lat temu...
    Przy okazji, czy którykolwiek operator komórkowy w Polsce daje dostęp SIP, albo
    usługę dzwonienia na dodatkowy numer? Jako miłośnik telefonii stacjonarnej, w USA mam
    karte sim z Google Fi, tam można podać drugi numer do wywołania. W ten sposób
    jednocześnie z komórką (a z reguły 3 sekundy wcześniej) dzwoni mi domowy i mogę sobie
    wybrać na którym odbiorę. A jednak wolę na stacjonarnym, bo lepiej słychać.

    P.

  • 18. Data: 2020-05-01 13:06:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 00:22:53 -0700 (PDT), Piotr C. napisał(a):

    > Dżizas na czym oni to realizują? Który mamy rok?
    > Kierunek zajęty chyba ostatnio słyszałem 25 lat temu...

    To moze byc tylko zly komunikat.
    I moze tez dzialac w druga strone - bedzie naprawde kierunek zajety, a
    uslyszysz sygnal zajetosci, pomyslisz, ze telefon zajety.

    A swoja droga ... WLR .. czy to nie dziala na centralach Orange/TP ?

    J.

  • 19. Data: 2020-05-12 15:45:12
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 13:06, J.F. pisze:

> [...]
    > uslyszysz sygnal zajetosci, pomyslisz, ze telefon zajety.
    >
    > A swoja droga ... WLR .. czy to nie dziala na centralach Orange/TP ?

    Z technicznego punktu widzenia WLR to jest dawna preselekcja na linii
    TP/Orange. Z tą różnicą, że prefiks jest dodawany automatycznie. 1033 do
    TP/Orange, 1055/1061/1077 do Netii itp. Abonament płaci sie do swojego
    operatora, który musi sie "podzielić" kasą z Orange za obsługę fizyczną
    drutów.
    Telestrada ma prefiks 1044, dawny NOM, czyli wał z call center
    pozyskującego klientów. Przedstawiali się "Dzień dobry, dzwonię z
    telekomunikacji NOM" Ale te "nom" to znacznie ciszej. Starsi myśleli, że
    mają połączenia z tepsy starej, po rozmowie sprzedażowej podpisywali umowy.

    Info "kierunek zajety" może mówić o błędnej preselekcji, można wtedy
    wybrać ręcznie 1044 i numer_abonenta, albo że nie ma tylu wolnych
    traktów na tym prefiksie.

    --
    viktorius