  • 1. Data: 2018-01-04 15:14:24
    Temat: Czym skleić porcelanę ze stalą?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Potrzebuję przykleić porcelanowe rezystory mocy, coś podobnego do tych:

    http://allegro.pl/rezystor-ceramiczny-rwa-5w-10r-10o
    hm-4szt-103-i6901128201.html

    do blachy stalowej. Rezystory będą się grzały i taka jest ich rola, ale
    temperatura nie powinna przekroczyć 40 stopni. Czym najlepiej to zrobić,
    żeby przewodziło ciepło i się po czasie (naprężenia?) nie odkleiło? Może
    posmarować klejem termoprzewodzącym od spodu, a dodatkowo podkleić czymś
    po bokach?

    Dodatkowe pytanie to czym najlepiej przykleić ten sam kawałek blachy do
    kawałka drewna, ale tu pewnie będzie większy wybór...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2018-01-04 15:45:47
    Temat: Re: Czym skleić porcelanę ze stalą?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Może
    >posmarować klejem termoprzewodzącym od spodu, a dodatkowo podkleić

    Gustowna obejma i na srubki ?

    Epoksyd powinien wytrzymac, ale ...
    sa jakies kleje do okladzin hamulcowych, powinny ceramike do stali
    trzymac swietnie,
    tylko bodajrze wymagaja prazenia w piecu.

    >Dodatkowe pytanie to czym najlepiej przykleić ten sam kawałek blachy
    >do
    >kawałka drewna, ale tu pewnie będzie większy wybór...

    A srubką sie nie da ?

    J.

  • 3. Data: 2018-01-04 16:08:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-01-04 o 15:14, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > żeby przewodziło ciepło i się po czasie (naprężenia?) nie odkleiło? Może
    > posmarować klejem termoprzewodzącym od spodu, a dodatkowo podkleić czymś

    Kombinowałbym raczej w kierunku utopienia rezystorów w oleju.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2018-01-04 16:30:42
    Od: 4...@g...com

    https://www.google.pl/search?q=mocowanie+rezystorow+
    mocy&client=tablet-android-prestigio&hl=pl-PL&source
    =android-browser-type&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&
    sa=X&ved=0ahUKEwiRmJzYz77YAhWJ7RQKHRkRBsoQ_AUIESgB&b
    iw=1280&bih=800#imgrc=hkZixXE78xFnqM:&isa=y

  • 5. Data: 2018-01-04 16:50:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dodatkowe pytanie to czym najlepiej przykleić ten sam kawałek blachy do
    > kawałka drewna, ale tu pewnie będzie większy wybór...

    Czy moc 2W taka jak na prospekcie, czy większa?

    WM

  • 6. Data: 2018-01-05 01:50:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-04, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
> [...]
    > żeby przewodziło ciepło i się po czasie (naprężenia?) nie odkleiło? Może
    > posmarować klejem termoprzewodzącym od spodu, a dodatkowo podkleić czymś

    Są kleje-cementy termoprzewodzące. Generalnie cokolwiek permanentnego do
    cpu lub LED'ów co nie jest przewodzące się pewnie nada.

    np.
    https://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-5-pcs-
    lot-5g-GD9980-Thermally-Conductive-Adhesive-Glue-Hea
    tsink-Plaster-Thermal-Grease-Compound/1964728700.htm

    Marcin

  • 7. Data: 2018-01-05 11:29:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Gustowna obejma i na srubki ?

    Gdyby druga strona nie miała być płaska, to tak :)

    > Epoksyd powinien wytrzymac, ale ...
    > sa jakies kleje do okladzin hamulcowych, powinny ceramike do stali
    > trzymac swietnie,
    > tylko bodajrze wymagaja prazenia w piecu.

    Hmm. Piec mam (220C osiągnie), tylko musiałbym wtedy pociąć blachę, bo się
    w całości do pieca nie zmieści.

    > A srubką sie nie da ?

    Jak wyżej... chciałbym, żeby było płaskie. Na tej blasze ma stać
    terrarium.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2018-01-05 11:30:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    hm-4szt-103-i6901128201.html

    > Kombinowałbym raczej w kierunku utopienia rezystorów w oleju.

    Czemu?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2018-01-05 11:33:14
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy moc 2W taka jak na prospekcie, czy większa?

    Rezystory są pięciowatowe, ale będzie wydzielana moc 2.25W na rezystor.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 10. Data: 2018-01-05 11:35:35
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Są kleje-cementy termoprzewodzące. Generalnie cokolwiek permanentnego do
    > cpu lub LED'ów co nie jest przewodzące się pewnie nada.

    Przewodzące (prąd) też może być, końcówek nie będę kleił :)

    Ale tak, klej do LEDów mocy to ciekawy kierunek. Może ten?

    http://allegro.pl/klej-termoprzewodzacy-ag-thermoglu
    e-10g-i7006822038.html

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]