  • 1. Data: 2009-09-22 10:43:47
    Temat: Deauville 700 - dual cbs
    Od: Jozef S <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy ktos z szacownego grona spotkal sie z przypadkiem ciaglego tarcia na
    jednej tarczy hamulcowej. Chodzi o motocykl Honda Deauville 700 z 2008 r.
    Na moje ucho nie wraca dokladnie jeden z tloczkow w zacisku. Mialem
    wczesniej VFR z Dual CBS i tamze przy jednym zacisku w przednim kole
    byla pompa hamulcowa i generalnie caly uklad pracowal bardzo ladnie, a w
    devilce ten uklad wyglada troszeczke inaczej chociaz zaciski sa ludzaco
    podobne do tych z VFR - wiec gdzie moze tkwic przyczyna?
    Motocykl jest praktycznie nowy (3kkm przebiegu), nie przewrocil sie, ani
    nie dostal w kolo, nic, ogolnie jezdzi w cyklu miejskim na okretke.
    Na koniec powiem, ze do zapytania na grupie sklonilo mnie stwierdzenie
    "mechanika" z serwisu hondy, ze cytuje: "za czesto uzywa pan hamulca
    noznego" i ze "tak ma byc", ze "zacisk i tloczki sa w porzadku".
    Oczywiscie opinia "mechanika" byla po rozebraniu i zlozeniu zacisku
    hamulcowego.
    pozdrawiam
    Jozef S - obecnie bez moto

  • 2. Data: 2009-09-22 11:55:56
    Temat: Re: Deauville 700 - dual cbs
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Jozef S pisze:
> [...]
    > noznego" i ze "tak ma byc", ze "zacisk i tloczki sa w porzadku".
    > Oczywiscie opinia "mechanika" byla po rozebraniu i zlozeniu zacisku

    Też miałem wrażenie, że w mojej VFRce trzyma jeden zacisk. ASO
    zbagatelizowało to :(

    VFR800 2008

  • 3. Data: 2009-09-22 12:24:06
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 22 Wrz, 12:43, Jozef S <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy ktos z szacownego grona spotkal sie z przypadkiem ciaglego tarcia na
    > jednej tarczy hamulcowej.
    Ciaglego czy przez jakis czas po kazdym hamowaniu?

    > Na moje ucho nie wraca dokladnie jeden z tloczkow w zacisku.
    Ktory zacisk? Nie chce mi sie guglac jakie zaciski/tarcze ma devilka
    ale pamietaj, ze po hamowaniu klocki/tloczki musza zostac odsuniete
    "silami natury" czyli poprzez wibracje tarcz/zaciskow. Przez pewien
    czas po kazdym hamowaniu klocki maja prawo sie slizgac po tarczy ale
    bez zauwazalnego efektu hamowania. Jezeli masz jakies obawy to:
    1. zgas motocykl. nacisnij podejrzany hamulec, pusc klamke, przetocz
    motocykl i porownaj dzwiek ze wszystkich zasickow - najczesciej
    slyszalny jest delikatny szmery slizgania sie klockow po tarczach.
    jesl wszystkie zaciski brzmia podobnie to nie masz sie czym martwic.

    2. nacisnij podejrzany hamulec. podnies podejrzane kolo do gory.
    zweryfikuj czy opor obrotu kola nie jest zbyt duzy.

    > Mialem
    > wczesniej VFR z Dual CBS i tamze przy jednym zacisku w przednim kole
    > byla pompa hamulcowa i generalnie caly uklad pracowal bardzo ladnie,
    Pompa hamulcowa przy zacisku? Czlowiek sie uczy cale zycie...

    > Oczywiscie opinia "mechanika" byla po rozebraniu i zlozeniu zacisku
    > hamulcowego.
    Opisywane objawy moga wystepowac kiedy np. masz za duzo plynu
    hamulcowego w zbiorniczku lub kiedy zacisk jest zabrudzony/zuzyty. Z
    tego co piszesz ogladal to mechanik wiec sadze, ze ww. potencjalne
    przyczyny wyeliminowal. Moze to typtak?

    pzdr, dr
    K12S/525

  • 4. Data: 2009-09-22 12:35:22
    Od: Magic <m...@w...pl>

    doktorski pisze:

    > Pompa hamulcowa przy zacisku? Czlowiek sie uczy cale zycie...

    Koledze chodziło o to że w pobliżu.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 5. Data: 2009-09-22 12:50:16
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Magic pisze:

    > Koledze chodziło o to że w pobliżu.

    Zdefiniuj "poblize" :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 6. Data: 2009-09-22 12:54:32
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 14:24, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > 2. nacisnij podejrzany hamulec. podnies podejrzane kolo do gory.
    > zweryfikuj czy opor obrotu kola nie jest zbyt duzy.

    Można też po prostu przejechać się kawałek zahamować bez hamulców
    (silnik + nogi ;-)) i zobaczyć czy podejrzana tarcza nie jest ciepła/
    gorąca jak po hamowaniu. Czasami jak wpadnie jakiś syf między klocek a
    tarcze to potrafi wydawać inny dźwięk niż druga i wtedy wydaje się że
    odbija.

> [...]
    > hamulcowego w zbiorniczku lub kiedy zacisk jest zabrudzony/zuzyty. Z
    > tego co piszesz ogladal to mechanik wiec sadze, ze ww. potencjalne

    Efekt podobny jak z moim sprzęgłem i przypadkiem w którym Twoja
    sugestia okazała się pomocna ale czy takie coś może wystąpić przy
    dualu i działać tylko na jeden zacisk?

    --
    Artur

  • 7. Data: 2009-09-22 12:58:26
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Kuczu pisze:

    > Zdefiniuj "poblize" :)

    Nie mam motura pod ręką ale tak z 10 cm.

  • 8. Data: 2009-09-22 13:14:04
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Magic pisze:

    > Nie mam motura pod ręką ale tak z 10 cm.

    pompa hamulcowa 10 cm od zacisku ?

  • 9. Data: 2009-09-22 13:16:15
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Kuczu pisze:

    > pompa hamulcowa 10 cm od zacisku ?

    Tak, druga pompa oznaczona jako "secondary" jest niedaleko lewego zacisku.

  • 10. Data: 2009-09-22 13:17:11
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Kuczu pisze:

    > pompa hamulcowa 10 cm od zacisku ?