  • 1. Data: 2016-02-12 06:54:09
    Temat: Dell D600 + stacja dokująca (problem z USB na stacji)
    Od: "TheGhost" <m...@A...PL>

    Witam!

    Otóż mam następujący problem. Był sobie komputerek Dell D600 (taka w sumie
    bardziej maszyna do pisania i kalkulator do prezentacji niż komputer). W
    domu używałem go na stacji dokującej, zaś w terenie na zasilaczu. W sumie
    wszystko było w porządku, chodziło USB + urządzenia peryferyjne) aż do czasu
    kiedy zostawiłem go kiedyś na całą noc w samochodzie na mrozie. Potem
    spróbowałem odpalić i komp "zdechł". Jak się okazało padła płyta. Cóż miałem
    począć. Kupiłem za "psie pieniądze" następnego, identycznego (tyle, ze z
    niemiecką klawiaturą), przełożyłem pamięc RAM, baterię i dysk twardy.
    Przekręciłem też klawiaturę (bo niemiecka mnie irytowała). O ile komputer
    normalnie działa, o tyle są problemy z portami USB na stacji dokującej.
    Myszka podpięta do lapka normalnie chodzi. Kiedy jest podłączony do stacji
    dokującej pracuje normalnie, ale nie działa USB. Dlaczego tak się dzieje?
    Wczesniej z myszką na stacji nei było problemów. Teraz trzeba wpinać
    bezpośrednio do gniazda USB komputera.

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2016-02-12 10:26:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-12 o 06:54, TheGhost pisze:
> [...]
    > normalnie, ale nie działa USB. Dlaczego tak się dzieje? Wczesniej z
    > myszką na stacji nei było problemów. Teraz trzeba wpinać bezpośrednio do

    Poprzedni właściciel laptoka nie używał stacji dokującej i styki
    zaśniedziały?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-02-12 21:04:12
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "TheGhost" napisał w wiadomości grup

    [...]
[...]

    Z dużą dozą prawdopodobieństwa płyta główna była uszkodzona w sposób nie
    wymagający bezwzględnie jej wymiany. Otóż znaną przypadłością tych
    sympatycznych maszyn było notoryczne występowanie zimnego lutu w obrębie
    układu sterowania wyłącznika zasilania. Można było sobie do woli naciskać
    onżesz wyłącznik bez żadnego wszakże skutku. Maszyna milczała. Jednak po
    uważnym przyjrzeniu się okazywało się, że po każdorazowym naciskaniu
    wyłącznika przez kilka sekund pulsowały słabym światłem diody LED
    umiejscowione nad klawiaturą. W takim przypadku należało mocno i
    zdecydowanie naciskać klawisze F6, F7 i ich okolice. Do skutku. W
    zdecydowanej większości przypadków maszyna uruchamiała się. Dało się
    pracować. Nigdy nie chciało mi się szukać miejsc występowania tych zimnych
    lutów - byłem na zdecydowanie zbyt leniwy. Wystarczyło mi zdiagnozowanie
    przyczyny :-)

    Twoje problemy z portami USB w stacji _mogą_być_ wywołane przez jakieś
    dziwaczne ustawienia w SETUP BIOS "nowej" płyty głównej, zwłaszcza na
    stronie 6. Pogrzeb się nieco w BIOSie, spróbuj przywrócić nastawy domyślne.

    Życzę powodzenia - Krzysztof Kucharski