  • 1. Data: 2020-09-10 08:39:38
    Temat: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: "p...@g...com" <p...@g...com>

    https://www.money.pl/gospodarka/dieselgate-byly-szef
    -vw-oskarzony-o-spisek-6552286601735104a.html

    Prawdopodobieństwo, że były dyrektor generalny VW zostanie skazany, jest wysokie -
    informuje Reuters powołując się na jakie przekazał sąd w Braunschweig w Niemczech.

    pozyjemy zobaczymy

  • 2. Data: 2020-09-10 09:22:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-10 o 08:39, p...@g...com pisze:

> [...]
    informuje Reuters powołując się na jakie przekazał sąd w Braunschweig w Niemczech.

    Nadal nie ma mowy o odszkodowaniach dla faktycznie poszkodowanych, czyli
    tych, którzy muszą oddychać powietrzem ze spalinami.

  • 3. Data: 2020-09-10 10:35:04
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/09/2020 08:22, Poldek wrote:

    -vw-oskarzony-o-spisek-6552286601735104a.html

    > Nadal nie ma mowy o odszkodowaniach dla faktycznie poszkodowanych, czyli
    > tych, którzy muszą oddychać powietrzem ze spalinami.

    A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany przez VW?

  • 4. Data: 2020-09-10 10:46:22
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany przez VW?

    nie musi, trupy zostaly policzone

    https://news.mit.edu/2017/volkswagen-emissions-prema
    ture-deaths-europe-0303

    ale ze Krol Europy przymknal oko na ten stos zwlok to juz lekka przesada, 1200 cial w
    Brukseli to moze byc niezly flash mob :-)

  • 5. Data: 2020-09-10 10:59:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/09/2020 09:46, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    >
    > ale ze Krol Europy przymknal oko na ten stos zwlok to juz lekka przesada, 1200 cial
    w Brukseli to moze byc niezly flash mob :-)

    Uwielbiam takie badania oparte na statystykach:

    "The team previously estimated that the excess emissions generated by
    482,000 affected vehicles sold in the U.S. will cause approximately 60
    premature deaths across the U.S.
    Now the researchers have looked closer to Volkswagen's home base"

    Zaraz popatrza jeszcze blizej, zsumuja, podziela, pomnoza i wyjdzie
    jeszcze bardziej zabojcza liczba. Zalezy dla kogo te badania.

    "The researchers estimate that 1,200 people in Europe will die early,
    each losing as much as a decade of their life, as a result of excess
    emissions generated between 2008 and 2015 by affected cars sold in
    Germany. Of these premature deaths, 500 will likely occur in Germany,
    meaning that more than 60 percent of premature mortalities stemming from
    those German-sold cars will occur in neighboring countries, most notably
    Poland, France, and the Czech Republic."

    Najbardziej wiarygodne w tych badaniach sa stwierdzenia typu "will
    likely". Nie zebym negowal istnienie problemu, bo ten jak najbadziej
    istnieje i VW powinien byc przykladnie ukarany ale to badanie jest
    bardziej jak dlugoterminowa prognoza pogody. Problem polega na tym, ze
    sie wszyscy skupiaja na VW, a tymczasem inni producenci robili to samo.
    Taki Mercedes w swoich dieslach mial rozjazd rzedu 60% wzgledem deklaracji.

  • 6. Data: 2020-09-10 11:04:39
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Zaraz popatrza jeszcze blizej, zsumuja, podziela, pomnoza i wyjdzie
    jeszcze bardziej zabojcza liczba. Zalezy dla kogo te badania.

    jesli sad przyjmie to raczej bez znaczenia ... pytanie tylko komu wyplacic kase ?
    spadkobiercom czy jeszcze chorym ?

  • 7. Data: 2020-09-10 11:19:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/09/2020 10:04, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    > jeszcze bardziej zabojcza liczba. Zalezy dla kogo te badania.
    >
    > jesli sad przyjmie to raczej bez znaczenia ... pytanie tylko komu wyplacic kase ?

    Kasa pojdzie do budzetu, ktory za ta kase kupi wszystkim czyste
    powietrze. Juz Niemcy sie postaraja o to aby takiego podatnika zbytnio
    nie skrzywdzic.

  • 8. Data: 2020-09-10 16:51:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 10/09/2020 09:46, Przsie emek Jedrzejczak wrote:

> [...]

    >istnieje i VW powinien byc przykladnie ukarany ale to badanie jest
    >bardziej jak dlugoterminowa prognoza pogody.

    Te liczby chyba sugeruja, ze sie raka spodziewaja, albo jakiegos
    zawalu serca.
    Czynnik, ktory jest bardzo slaby, ze tylko 1200 ludzi dotknie, ale na
    tyle mocny, ze im od razu 10 lat zabierze.
    Na ile maja wiedze jak takie drobne zanieczyszczenie sie przeklada na
    zachorowania ... mam watpliwosci.

    A teraz przyszedl koronawirus i dotknal tysiecy, wczesniej grypa tak
    dotykala ...

    >Problem polega na tym, ze sie wszyscy skupiaja na VW, a tymczasem
    >inni producenci robili to samo. Taki Mercedes w swoich dieslach mial
    >rozjazd rzedu 60% wzgledem deklaracji.

    A VW nie mial kilkaset % ?
    Moze po prostu inni naciagneli tylko w granicach przyzwoitosci, ze
    trudno sie przyczepic.
    W koncu samochod ma to spelnic na testowym programie jazdy - przy
    innym profilu moze byc inaczej.

    Podejrzewam, ze po aferce z VW zaraz ktos przebadal w USA Mercedesa i
    BMW ... bo innych europejskich marek tam nie ma.
    A w Europie ... ktos badal, czy lepiej smierdzącego jaja nie tykac ?

    J.

  • 9. Data: 2020-09-10 16:56:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    -vw-oskarzony-o-spisek-6552286601735104a.html

    >A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany
    >przez VW?

    No wiesz, skoro ustalamy takie normy, to widac wiecej jest szkodliwe.
    Wiec chyba w miare latwo wykazac, ze szkodliwosc jest ... tylko
    trudniej obliczyc jaka.

    Ale przeciez to proste - trzeba wlascicielom wyrejestrowac te pojazdy,
    a VW zwroci im pieniadze ...

    Co tam w USA - te hektary VW ciagle czekaja? Nie udalo sie ich
    wypchnac do Meksyku czy Brazylii ?

    J.

  • 10. Data: 2020-09-10 17:36:56
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/09/2020 15:56, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > No wiesz, skoro ustalamy takie normy, to widac wiecej jest szkodliwe.
    > Wiec chyba w miare latwo wykazac, ze szkodliwosc jest ... tylko trudniej

    No wlasnie o to mi chodzi, o te "likely". Cale te badania to statystyka
    wyliczona na podstawie ilosci samochodow VW jezdzacych po ulicach
    wzgledem zageszczenia ludnosci itp. A co jesli ktos odpukac faktycznie
    zachorowal ale w okolicy w ktorej mieszka nikt nie ma VW tylko Mercedesy
    i/lub ogolnie mieszka srednio 1 osoba na km2 albo ktos w jego okolicy ma
    w gospodarstwie kilka aut w tym jednego VAGa ale nim jezdzi tylko w
    niedziele? Jak to w sadzie udowodnic, ze to VW go zabil, a nie Mercedes
    ktory tez oszukiwal albo sasiad, ktory pali smieciami w piecu?

    Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
    stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
    technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.

    > Ale przeciez to proste - trzeba wlascicielom wyrejestrowac te pojazdy, a
    > VW zwroci im pieniadze ...
    >
    > Co tam w USA - te hektary VW ciagle czekaja? Nie udalo sie ich wypchnac
    > do Meksyku czy Brazylii ?

    Nie wiem, moze czekaja na zakonczenie postepowan w sadach czy cos.