  • 11. Data: 2018-05-31 22:07:33
    Temat: Re: Dlaczego deszcz/woda nie przeszkadza silnikowi?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-31 o 18:48, Marek S pisze:

    > Czyli auta są tak konstruowane aby nawet ulewny deszcz przy dowolnej
    > prędkości zmieniał się w mgiełkę? Choć nie bardzo sobie to wyobrażam aby
    > spora rura wystawiona na zasysanie deszczu, nawet przysłonięta grillem
    > atrapy chłodnicy, zasysała jedynie mgiełkę wodną.

    Jest znany fakt, że czasem szybkie wjechanie w kałużę powoduje zassanie
    wody i jak ktoś tu pisał niszczy silnik.

  • 12. Data: 2018-05-31 22:40:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wody tyle ze filtr moglby zawilgotniec to nie zawilgotnieje bo przy pracujacym
    silniku cug jest duzy i zaraz wyschnie. Nigdy nie widziales mokrego bo nigdy nie
    patrzyles w czasie deszczu czy jest mokry. Normalny uzytkownik filtr widzi dwa razy.
    Jak wymienia albo mu wymieniaja. A sa tacy co nigdy nie widzieli jak wyglada.

  • 13. Data: 2018-05-31 23:19:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-31 o 22:07, t-1 pisze:

    > Jest znany fakt, że czasem szybkie wjechanie w kałużę powoduje zassanie
    > wody i jak ktoś tu pisał niszczy silnik.

    Żeby woda zniszczyła silnik to musi się jej wlać do cylindra więcej
    niż jest miejsca w komorze sprężania. Realne jak terenówką sprawdzasz
    głębokość wody, nie realne przy wjechaniu w kałużę czy przy deszczu.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2018-06-01 01:07:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Jak znasz sie na silnikach odrzutowych bo wiesz ze to inna sprawa to powinienes
    znac sie na silnikach tlokowych. W nich woda w postaci kropelek nie szkodzi, nie
    przeszkadza a wrecz pomaga. W PRL w czasach warszawianek wsrod taksowkarzy byla moda
    doprowadzania pary wodnej do kolektora ssacego. Ci co uzywali takiego patentu
    twierdzili ze moc sie zwiekszala a spalanie malalo o 15%. Byla to maksymalnie
    uproszczona instalacja z wojennych mysliwcow bo w nich byl kontrolowany wtrysk a oni
    mieli instalacje oparta na podcisnieniu w kolektorze ssacym

    Tak na szybko znalazłem odnośnie tłokowych:

    http://www.carsmag.pl/wtrysk-wody-w-silniku-spalinow
    ym-jak-to-dziala/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-06-01 02:36:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciekawe czy wtryskiwacz z jednopunktowego wtrysku poradzil by sobie z woda.

  • 16. Data: 2018-06-01 18:47:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 May 2018 18:01:16 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    > nie jestem z branży motoryzacyjnej a interesuje mnie jej tematyka.
    > Przyglądałem się konstrukcji silnika w moim aucie. Wygląda ona tak, że
    > po obu stronach wszelakich chłodnic są wloty kolektorów ssących (są to o
    > dużej średnicy rury plastikowe). Potem po lewej i prawej stronie silnika
    > szczelne "puszki" zawierające filtry powietrza, połączone plecionką z
    > w/w wlotami. Dalej przepływomierze, odma, turbina, intercooler i silnik.
    >
    > Załóżmy, ze jadę w trakcie ulewy z dużą prędkością. Mnóstwo wody musi
    > się tam dostawać. Co się z nią dzieje? Silnik raczej nie tolerowałby

    Podejrzewam, ze te wloty sa wystarczajace, zeby krople wody dalej nie
    lecialy. Jak wleca, to je zatrzyma filtr powietrza.
    A potem jeszcze u Ciebie rozprawi sie z nimi sprezarka ... a jesli
    nadal cos zostanie, to niewielka ilosc silnikowi nie zaszkodzi.

    J.