  • 1. Data: 2010-05-14 17:08:52
    Temat: Dlaczego do telewizji 3D trzeba specjalnego telewizora...
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    ...skoro już dawno można było założyć specjalne okulary i oglądać w
    3D.

    Sorry za pytanie, ale jeśli odpowiedź jest oczywista, to proszę mi ją
    udzielić :)

    Michał

  • 2. Data: 2010-05-14 17:38:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >...skoro już dawno można było założyć specjalne okulary i oglądać w
    >3D.

    Specem nie jestem, ale tak na chłopski rozum, z tego co widzę na kanale
    testowym 3D na Cyfrze, to inny jest sposób realizacji tej trójwymiarowości.
    Do tej pory było widać normalny, tyle że rozmazany obraz, a teraz na kanale
    28 widzę dwa identyczne obrazy obok siebie, co zapewne oznacza że na
    telewizorze 3D te obrazy zostaną na siebie nałożone i każde oko otrzyma swój
    osobny obraz dzięki specjalnym okularom.

  • 3. Data: 2010-05-14 18:40:23
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 14 May 2010 10:08:52 -0700 (PDT), mic49 <m...@i...pl>
    wrote:

    >...skoro już dawno można było założyć specjalne okulary i oglądać w
    >3D.
    >
    >Sorry za pytanie, ale jeśli odpowiedź jest oczywista, to proszę mi ją
    >udzielić :)

    a co to bylby za interes dla producentow, jakbys poszedl do sklepu i
    kupil sobie okularki za pare.... zlotych. Ty masz wydac pare tysiecy.
    Juz wiesz o co chodzi? Tu nie liczy sie twoj interes, tylko
    producentow! To jest prawidlowa odpowiedz.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-05-15 09:54:02
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-05-14 19:08, mic49 pisze:
    > ...skoro już dawno można było założyć specjalne okulary i oglądać w
    > 3D.

    telewizję czy obrazki w książkach albo film w imax ?

  • 5. Data: 2010-05-15 10:06:49
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

> [...]
    > 3D.
    >
    > Sorry za pytanie, ale jeśli odpowiedź jest oczywista, to proszę mi ją

    Masz na myśli anaglify, czyli obrazy/filmy 3D do oglądania przez
    niebiesko-czerwone okulary. To "współcześnie" reklamowane 3D ogląda się
    za pomocą okularów migawkowych. Wyświetlacz tv/monitor/projektor
    pokazuje naprzemiennie obrazy dla lewego i prawego oka, sterując
    jednocześnie okularami. O ile anaglify można oglądać na np. Rubinie :)
    to do domowego oglądania 3D z blu-raya, komputera czy tv-sat potrzebny
    jest odpowiedni wyświetlacz - tv albo monitor. To co wydaje się być
    teraz standardem, to wyświetlanie naprzemiennie obrazów dla lewego i
    prawego oka w odświeżaniu pionowym 120Hz (po 60 Hz na oko).

  • 6. Data: 2010-05-15 10:29:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MF[PL]" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > tv albo monitor. To co wydaje się być teraz standardem, to wyświetlanie
    > naprzemiennie obrazów dla lewego i prawego oka w odświeżaniu pionowym

    A widział ktoś w praktyce różnicę pomiędzy tymi obydwoma systemami 3D?
    Gra jest warta świeczki (czyli zakupu telewizora) dla pasjonata 3D?

  • 7. Data: 2010-05-15 10:58:47
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Cavallino nadaje:
    > A widział ktoś w praktyce różnicę pomiędzy tymi obydwoma systemami 3D?
    > Gra jest warta świeczki (czyli zakupu telewizora) dla pasjonata 3D?

    Dla pasjonata nie ma takiego pojęcia jak "nie warto". ;-)
    Jednak anaglify to już dość wiekowy wynalazek. To przez nie Superman
    nosi czerwone majtki na niebieskich spodniach. Czas już na coś nowego.

  • 8. Data: 2010-05-15 11:04:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jednak anaglify to już dość wiekowy wynalazek. To przez nie Superman nosi
    > czerwone majtki na niebieskich spodniach. Czas już na coś nowego.

    Ale dla samej nowości, czy dlatego że stereoskopia jest diametralnie lepsza?

  • 9. Data: 2010-05-15 11:09:50
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    W dniu 2010-05-15 12:58, JanKo pisze:
> [...]
    > Jednak anaglify to już dość wiekowy wynalazek. To przez nie Superman
    > nosi czerwone majtki na niebieskich spodniach. Czas już na coś nowego.

    Przez m/w tydzień testowałem system od Nvidii z monitorem Samsunga 22".
    Monitor był rozczarowaniem. W zasadzie nadawał się tylko do 3D.
    Odwzorowanie kolorów beznadziejne.

    Plusy:
    gry - super
    filmy - super

    Minusy
    filmy - brak filmów :)
    męczy się wzrok (max 2-3h oglądania)
    za wysoka cena

    Niedługo wystartuje Eurosport 3D, więc może coś się ruszy w temacie.
    Ja poczekam na spadek cen i coś do oglądania !!!

  • 10. Data: 2010-05-15 11:59:53
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2010-05-15 13:04, Cavallino napisal (a):
    > Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości

    > Ale dla samej nowości, czy dlatego że stereoskopia jest diametralnie
    > lepsza?

    A masz wątpliwości, że nie jest? Problem z z "tą" stereoskopią polega na
    tym, że ta "lepszość" może być dyskusyjna. Ma kilka mniej/bardziej
    istotnych wad. Ciemny obraz i pojawiające się od czasu do czasu błyski
    (brak synchronizacji okulary-wyświetlacz) można jakoś przełknąć.
    Zmęczenie wzroku to już inna sprawa. Nie wyobrażam sobie, żeby "To" 3D
    miało być "zamiast" obecnego 2D. W tej formie może tylko i wyłącznie
    funkcjonować "obok". Na zasadzie obejrzenia czegoś od czasu do czasu.
    Stąd wydatek 10k zł wydaje mi się bez sensu. Jeśli ceny dobrych tv
    spadną do 5-6k zł to się poważnie zastanowię na zakupem :)