  • 31. Data: 2022-12-13 18:15:46
    Temat: Re: Dlaczego izopropanol a nie etanol?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 12:06:11 +0100, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Na etanol jest akcyza. Nie widzę innego powodu.

    akcyzy mozna nie placic - patrz denaturat.

    A mam dziwne wrazenie, ze izopropanol drozszy - ale to z detalu,
    i byc moze kwestia stezenia i czystosci ...

    J.

  • 32. Data: 2022-12-13 18:22:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 05:28:46 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
    > wtorek, 13 grudnia 2022 o 12:18:58 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    [..]
    > Kolega opowiadał, że był przed studiami na "praktykach robotniczych"
    > w Róży Luksemburg, no i robotnicy zrobili mu kawał - przyszedł
    > młody byku (ponad 190cm), to zobaczymy, jaki jest mocny.
    > Posadzili go na stanowisku przemywania lamp izopropanolem,
    > oczywiście rękawic żadnych, norma 15 minut.
    > Całe szczęście że po 40 minutach napatoczył się jakiś kierownik,
    > roboli zjebał a kolegę wysłał do domu, żeby odespał...

    Nie znam sie - to sie tak latwo wchlania przez skóre i powoduje
    nietrzezwosc?

    Ale on nie jest taki calkiem nieszkodliwy ... za wiki

    "Isopropyl alcohol, via its metabolites, is somewhat more toxic than
    ethanol, but considerably less toxic than ethylene glycol or
    methanol."

    "Isopropyl alcohol is popular in particular for pharmaceutical
    applications,[17] due to its low toxicity. "

    Hm, to juz nic nie wiem :-)

    J.

  • 33. Data: 2022-12-13 20:39:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 08:39:39 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Miałem pytać, czy "wygrzewałeś" głośniki, ale w drugim poście wyjaśniłeś.
    > Skąd się takie jazdy biorą?

    Moze z praktyki? Zawieszenia membran z gumy.

    > Córka koleżanki żony dostała nowy telefon, jak tam akurat u nich byliśmy,
    > a że to było dawno, to wtedy był urban legend o "formowaniu baterii",
    > co wymagało podobno kilku cykli pełne naładowanie - pełne rozładowanie,
    > tak potraktowana przy nowości bateria miała podobno "dłużej trzymać".

    Ta legenda mogla nie byc taka głupia w czasach NiCd/MH,
    oraz w czasach monitorow baterii - tylko ze w telefonach ich nie bylo.

    > A dziś z tramwaju przyszedł głośnik co to sobie "wzioł i umar", bez żadnych
    widocznych śladów.
    > Może popełnił samobójstwo (podobno jakiś japoński jeniec, rozbitek złapany przez
    załogę
    > załogę amerykańskiego okrętu podwodnego - tzn. rozbitek był ze statku zatopionego
    > chwilę wcześniej torpedą z tego okrętu podwodnego - położył się na pokładzie
    > i umarł siłą woli...)?

    Byla tez legenda, ze w tramwajach dyskietki sie psują :-)

    J.

  • 34. Data: 2022-12-13 21:36:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 15:54:41 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

> [...]
    skóry na ciele) i się zastanawiam, czy przy okazji

    izopropanolu w sprayu.

    > Kupiony w aptece preparat odkażający Tribactic to właśnie izopropanol.

    W aspekcie samej ceny, to "AG Izopropanol AG Kontakt IPA plus 300m" jest
    tańszy. A przy okazji wincyj procentów. Chyba lepszy do czyszczenia
    soczewek, obiektywów itp.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2022-12-13 21:40:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 09:00:58 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Dlaczego elektronikę i optykę czyścimy raczej izopropanolem niż etanolem?

    To ja mam nieco inne pytanie:
    Izopropanol o stężeniu maksymalnym (Cleanser Ipa 1000ml art.102) - jeśli
    mam z nim dłuższy kontakt, to piecze mnie w palce a naskórek robi się
    biały.

    Czy to normalne, czy do butelki ktoś mi wlał wodę królewską?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2022-12-13 21:51:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 13.12.2022 o 21:40, Adam pisze:

> [...]
    > biały.
    >
    > Czy to normalne, czy do butelki ktoś mi wlał wodę królewską?

    po 70% też tak mam więc po prostu tttm

    --
    Irokez

  • 37. Data: 2022-12-14 09:26:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, December 13, 2022, 9:40:54 PM, you wrote:

> [...]
    > biały.

    > Czy to normalne, czy do butelki ktoś mi wlał wodę królewską?

    Wysusza skórę na wiór.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2022-12-14 10:53:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Brakiem klamek, czy okrągłą salą?

    -----

  • 39. Data: 2022-12-14 11:00:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przypomina mi się student legend o tamponach nasączanych spirytusem i wkładanych...
    no od tyłu.
    Ponoć przy dziewczynach jeszcze skuteczniejsze, a bez problemów żołądkowych.
    BTW to miał być spirytus (mocny jednak jak na kontakt i wchłanianie przez błony
    śluzowe) czy łóódka?

    -----

  • 40. Data: 2022-12-14 11:42:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Wstęgowe. Z dwiema wstęgami. Typu nie jestem w stanie podać, ich części
    > wykorzystałem jako podstawę pod te nowe, jednowstęgowe.

    Jedno- i dwuwstęgową modulację znam, ale musze przyznać, że z istnienia
    głosników wstęgowych nie zdawałem sobie sprawy. Mikrofon wstęgowy, to
    co innego.

    Jarek

    --
    -- Sokołowski, co wy tam palicie?
    -- Ja palę tonsile, ale jak pan major woli, Pawłowicz ma wstęgowe.