  • 1. Data: 2022-12-03 23:54:41
    Temat: Dlaczego wyłączony smartfon z wyjętą kartą sim ładuje się 2 x dłużej niż włączony z kartą ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Dlaczego wyłączony smartfon z wyjętą kartą sim ładuje się 2 x dłużej niż włączony z
    kartą ?

    W tym tygodniu była w radiu audycja, że smartfony dlatego mają niewyjmowalne baterie,
    aby telefon był zawsze aktywny, nawet po wyłączeniu.

    Bo wyłacza się ekran, menu, a wszystko z tylu nadal działa i komunikuje się ze
    stacjami bazowymi i przekazuje Google lokalizację dla usługi Street View w nawigacji
    dla kierowców.

    Jeszcze redaktor mówil, że aplikacja rozpoznawania głosu i sterowania głosem, nawet
    po zamknięciu, zawsze jest aktywna i slucha naszych rozmów w domu i wysyla treśc do
    centrali przez cała dobę.

  • 2. Data: 2022-12-04 03:40:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2022 o 23:54, a a pisze:
> [...]
    > głosem, nawet po zamknięciu, zawsze jest aktywna i slucha naszych
    > rozmów w domu i wysyla treśc do centrali przez cała dobę.

    O ile przekazywanie danych lokalizacyjnych jeszcze miałoby sens, to
    podsłuch już niezbyt wielki. Wyobraź sobie te miliony gadających w
    różnych językach użytkowników smartfonów i ogrom pracy związanej z
    odsłuchaniem tego i znalezieniem czegoś sensownego. Oczywiście, podsłuch
    jakiś pojedynczych określonych urządzeń należących do ustalonych osób ma
    sens. Ale wszystkich?

    Nie do końca rozumiem zresztą o co chodzi z tą włożoną, lub nie kartą
    SIM. Telefon, czy karta SIMM jest, czy jej nie ma, to ma kontakt z
    siecią, jeśli jest włączony. Przecież można wykonać połączenie alarmowe.
    Natomiast, jeśli nie ma karty SIM, to operator musiałby być w zmowie i
    za darmo te dane wysyłać do ... - no właśnie, do kogo?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-12-04 17:35:59
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    a a <m...@g...com> wrote:

    > Dlaczego wyłączony smartfon z wyjętą kartą sim ładuje się 2 x dłużej niż
    > włączony z kartą ?

    Bo procedura obsługi układu ładowania, która się wtedy uruchamia, jest
    bardziej prymitywna.

    > W tym tygodniu była w radiu audycja, że smartfony dlatego mają
    > niewyjmowalne baterie, aby telefon był zawsze aktywny, nawet po
    > wyłączeniu.

    Niech redaktor poda źródło, na które się powołuje, albo weźmie pigułki.

    --
    Spotkanie w lesie - lew zbiera towarzystwo i mówi:
    - A teraz podzielimy się: mądre zwierzaki na prawo, a ładne na lewo.

  • 4. Data: 2022-12-04 23:54:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 4 December 2022 at 17:36:00 UTC+1, Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    > - A teraz podzielimy się: mądre zwierzaki na prawo, a ładne na lewo.
    > I tak sowa biegnie na prawo, inne zwierzaki za nią, inne na lewo,
    Potwierdzenie tego, że telefon wyłaczony jest nadal aktywny, jest akurat trywialne.

    Wystarczy wyłaczyć telefon i podłączyć do ładowania, a samodzielnie się uaktywni.

    Oczywiście pomiar zużycia energii przez wyłączony telefon to żaden kosmos i każdy
    może sam sprawdzic swoj model,
    ale wtedy, gdy bateria jest wyjmowalna i dostęp do styków zapewniony

  • 5. Data: 2022-12-05 15:01:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Dec 2022 14:54:41 -0800 (PST), a a wrote:
> [...]
    stacjami bazowymi i przekazuje Google lokalizację dla usługi Street View w nawigacji

    IMO - "wyłaczonego" to nie dotyczy.

    Moj srednio stary LG - jak sie bateria rozladuje, to sie wyłącza,
    ale po podlaczeniu ładowarki po chwili sie wlacza ... w tym samym
    stanie.
    Gdzies zapamietal stan.

    RAM dynamiczne wymagają prądu do odswiezania.
    Duzo to nie jest, to moze resztka baterii starczy na pare godzin.
    A moze zapisuje do flash.

    > Jeszcze redaktor mówil, że aplikacja rozpoznawania głosu i sterowania głosem, nawet
    po zamknięciu, zawsze jest aktywna i slucha naszych rozmów w domu i wysyla treśc do
    centrali przez cała dobę.

    Zdarza sie, ale nie calkiem tak.
    I znow - na "wyłączonym" raczej nie.

    Ale to nie tlumaczy sprawy karty SIM.
    O ile by mnie nie dziwilo, ze z karta bierze pradu wiecej, bo sie z
    siecia komunikuje, to bez karty ... hm, szuka jakiejs darmowej sieci?

    Sprawdza co chwile, czy karta nie wsadzona?
    No ale jak - wyłączony przeciez.

    Moze ci sie wydawało?

    J.

  • 6. Data: 2022-12-05 15:56:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 December 2022 at 15:01:47 UTC+1, J.F wrote:
> [...]
    > siecia komunikuje, to bez karty ... hm, szuka jakiejs darmowej sieci?
    >
    > Sprawdza co chwile, czy karta nie wsadzona?

    Mało kto wyjmuje kartę z telefonu i ładuje wyłaczony, bo i po co.
    \Ale gdy przekładasz kartę do modemu, to chces mieć bakterię w wyłaczonym telefonie
    naładowaną
    i dopiero wtedy to można zauważyć.

    Ładujesz, ładujesz godzinami a stan naladowania wolno narasta w procentach.

    Sprawdzę ile prądu żre taki wyłaczony telefon bez karty, ale muszę znaleźć jakąś
    stara bakterię, aby wyprowadzić same styki na zewnątrz.

    Może znajdę kogoś na Hackadayu, kto to badał wcześniej.

    --- czyli tylko telefony z wyjmowalną bakterią

  • 7. Data: 2022-12-05 16:29:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Dec 2022 06:56:03 -0800 (PST), a a wrote:
> [...]
    > Ale gdy przekładasz kartę do modemu, to chces mieć bakterię w wyłaczonym telefonie

    Mozna, ale nie lepiej z telefonu udostępnic internet?

    > Ładujesz, ładujesz godzinami a stan naladowania wolno narasta w procentach.
    > Sprawdzę ile prądu żre taki wyłaczony telefon bez karty, ale muszę znaleźć jakąś
    stara bakterię, aby wyprowadzić same styki na zewnątrz.

    Nie jest to takie proste, a juz zupelnie trudne, jak bateria
    niewymienna :-)

    Moze prosciej jakis amperomierz na USB - jesli bierze duzo, to
    powinien uzupelniac przy naladowanej baterii.

    Ale zaraz ... masz powiedzmy 90% naladowania, wylaczasz telefon,
    wyciagasz karte sim lub nie, czekasz pare godzin, wlaczasz telefon
    i ile masz w baterii? 90%, 89%, 80%, 50%, 10% ?

    Bo na moj gust, to przez pare godzin raczej mało ubedzie.

    J.

  • 8. Data: 2022-12-05 23:45:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > i ile masz w baterii? 90%, 89%, 80%, 50%, 10% ?
    >
    > Bo na moj gust, to przez pare godzin raczej mało ubedzie.

    W takich Redmi 4A i 7A, LG mini starszej generacji, bez kart sim ubywa
    jakieś 20-40% po jakimś roku, czyli tyle ile można się spodziewać.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2022-12-06 01:24:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 December 2022 at 16:29:03 UTC+1, J.F wrote:
> [...]
    >
    > J.
    -=-Mozna, ale nie lepiej z telefonu udostępnic internet?
    jest opcja usb tethering
    ale telefon nie ma aktywnego usb OTG
    to się nie aktywuje
    muszę zmienić telefon

  • 10. Data: 2022-12-06 01:25:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 December 2022 at 23:45:28 UTC+1, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > W takich Redmi 4A i 7A, LG mini starszej generacji, bez kart sim ubywa
    > jakieś 20-40% po jakimś roku, czyli tyle ile można się spodziewać.

    to włącz ładowanie i sprawdź prędkośc narastania procentow