  • 1. Data: 2024-04-23 20:51:37
    Temat: Dostałem nową kartę
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W końcu bez paska na podpis i bez kodu cvv... Ale ciągle z paskiem
    magnetycznym - potrzebne to jeszcze gdzieś?

    Nawet ładna ta karta. :)

    MJ

  • 2. Data: 2024-04-24 11:35:36
    Temat: Re: Dostałem nową kartę
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 23.04.2024 o 20:51, Michał Jankowski pisze:

    > Nawet ładna ta karta. ?

    Po co Ci to? SZCZERZE.

    Ja nie posiadam żadnej. Przekonaj mnie że jest mi to do życia potrzebne.

  • 3. Data: 2024-04-24 17:59:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Apr 2024 11:35:36 +0200, _Master_ wrote:

    > Po co Ci to? SZCZERZE.
    >
    > Ja nie posiadam Ĺźadnej. Przekonaj mnie Ĺźe jest mi to do Ĺźycia potrzebne.

    Ale nie, bo nie, czy wszystko załatwiasz telefonem, lub blikiem?

    Dla mnie karty są po prostu wygodne - nie trzeba gotówki uzupełniać,
    nie trzeba reszty liczyc, nie trzeba drobniakĂłw liczyc.

    Gorzej, jak tych kart jest dużo, i każda ma jakieś warunki do
    zwolnienia z opłaty.

    A jak nie opłaty mają, tylko premię jakąś dają ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-04-24 18:36:22
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 17:59, J.F pisze:
    > Ale nie, bo nie, czy wszystko załatwiasz telefonem, lub blikiem?
    >
    > Dla mnie karty są po prostu wygodne - nie trzeba gotówki uzupełniać,
    > nie trzeba reszty liczyc, nie trzeba drobniaków liczyc.

    Nie zarabiam średniej krajowej.
    I tak noszę parę stówek w portfelu. Mój telefon pewnie wart jest 500 zł.
    Zakupy robię przez internet albo blikiem (tak wiem nie wszędzie się da)
    Jestem zwykłym Kowalskim w XXI wieku.

    Po co mi pośrednik między moim kontem a sklepem?

    I UWAGA! Mam parę tysi na koncie i nie muszę brać kredytów.

    Jak mnie na coś nie stać to nie kupuję ;-)

    Po co mi karta?

  • 5. Data: 2024-04-24 18:42:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 17:59, J.F pisze:
    > A jak nie opłaty mają, tylko premię jakąś dają ? ?

    Jakie teraz te premie dają?
    500? 1000 zł?
    Bo wtedy to bym się skusił i chciało by mi się tego przypilnować.

  • 6. Data: 2024-04-24 19:06:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <...@...pl> writes:

    [...]
    > Po co mi pośrednik między moim kontem a sklepem?
    >
    > I UWAGA! Mam parę tysi na koncie i nie muszę brać kredytów.
    >
    > Jak mnie na coś nie stać to nie kupuję ;-)
    >
    > Po co mi karta?

    Tym blikiem to zapłacisz na Litwie? Bo ja jakoś nie kojarzę.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2024-04-24 19:14:20
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 19:06, Kamil Jońca pisze:
    > Tym blikiem to zapłacisz na Litwie? Bo ja jakoś nie kojarzę.
    > KJ

    Po hoooooj mam jechać na Litwę?

    Raz na rok na wycieczkę?

    Syn ma kartę a właśnie wraca z Czech. Brał gotówkę.

  • 8. Data: 2024-04-24 20:44:49
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Tue, 23 Apr 2024, Michał Jankowski wrote:

    > W końcu bez paska na podpis i bez kodu cvv... Ale ciągle z paskiem
    > magnetycznym - potrzebne to jeszcze gdzieś?
    >
    > Nawet ładna ta karta. :)

    Bez paska na podpis to dziwię się, że dopiero teraz, ja mam bez paska
    na podpis jedną taką, co się kończy ważność w listopadzie, a ważna 4 lata.
    I jeszcze wypukła jest - santi KK 1-2-3.
    Choć może ty masz taką, co co 5 lat wymieniana.

    Pozostałych 15 nie chce mi się sprawdzać teraz, ale jeszcze jakieś
    bez paska na podpis się znajdą na pewno - choć z drugiej strony
    znajdą się i całkiem świeże z paskiem na podpis.

    Ale bez CVV?
    Taką to do tej pory miałem chyba tylko jedną, z aion banku chyba.
    Jaki to w sumie ma sens?
    Bo akurat moje wszystkie bez paska na podpis CVV2/CVC2 jednak mają,
    na takiej mini wersji paska na podpis.
    Inna sprawa, że gdyby to CVV nie było wylaserkowane to równie
    dobrze mogłoby go nie być - wyciera się strasznie.

    Zaś magstripe - jak nie chcesz to sobie zamów gdzieś v-pay.
    Ale jak widać paski są jeszcze potrzebne, bo v-pay w PL bankach
    widziałem kiedyś tylko w nest.

    Widać na świecie jest jeszcze sporo terminali tylko paskowych,
    albo może to jednak czytniki kart w bankomatach - te "wciągające"
    kartę - są przyczyną - one karty bez magstripe nie będą chciały wciągnąć.
    Że też przez tyle lat z tym nikt nic nie zrobił - ale to jest
    bardzo nierychliwy biznes, teraz od środka poznaję, bo się zatrudniłem
    przy pisaniu aplikacji na terminale.

    Np. ciekawostka była, jak to już na całym świecie było EMV,
    a w stanach nie chcieli, no to visa i mc zrobiły liability shift
    i obciążyły sprzedawców wszystkimi kosztami fraudów, które zostały
    popełnione przy użyciu karty chipowej w terminalu pasek-only.
    O panie, jak się zaczęło dziać - na terminal EMV trzeba było
    nagle czekać ponad rok, a co dopiero na certyfikację swojej własnej
    apki...

  • 9. Data: 2024-04-24 21:48:01
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Wed, 24 Apr 2024, _Master_ wrote:

    > Po hoooooj mam jechać na Litwę?
    >
    > Raz na rok na wycieczkę?
    >
    > Syn ma kartę a właśnie wraca z Czech. Brał gotówkę.

    "W głowie wprawdzie nietęgawo, ale wszystko ma po łojcu".
    Przykład w sam raz na ścianę wschodnią niezarabiającą średniej krajowej,
    zdecydowanie zasłużenie.

    Brał korony czeskie? Czy euro kupione (i przepłacone) w kantorze na
    bazarku?
    Z drugiej strony jeśli tak mundry z kartami jak tatuś, to może i dobrze
    zrobił, bo z pierwszą lepszą kartą przepłaciłby jeszcze bardziej.

    Ale np. z kartą z żubra/pekao, którą każdy praktycznie może mieć
    za darmo (a nawet można dostać dwie stówy prawie za nic), już by nie
    przepłacił.
    I to bez konieczności np. kupowania na zapas euro.

    A ty już ten kredyt na samochodzik w milku spłaciłeś?
    Echh, czas leci.

    Zaś co do kart - citek daje teraz 900zł.
    To co, dasz się namówić?
    Mogę cię polecić, dostanę trzy stówki za nic ;P
    Niech stracę, stówkę ci z tego odpalę, żebyś miał równy tysiąc.
    Wodzonyś na pokuszenie ;P
    Może znów znikniesz, bo nudzisz tą starą śpiewką.

  • 10. Data: 2024-04-24 21:53:02
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Wed, 24 Apr 2024, Kamil Jońca wrote:

    > Tym blikiem to zapłacisz na Litwie? Bo ja jakoś nie kojarzę.

    Hmm, a blik to nie planował ekspansji zagranicznej?
    Czy im nie poszło?
    Co prawda nie miał to być "prawdziwy blik" (i nic dziwnego,
    takiego drugiego głupiego narodu, co chciałby te kody wpisywać,
    na świecie nie znajdziesz) tylko mastercard pod przykrywką blika,
    czyli tylko zbliżeniowo telefonem (choć wciąż mi wraca przykład
    z basenu, gdzie wisiała piękna kartka "z powodu wymiany terminali
    blikiem można płacić tylko zbliżeniowo" - więc widać, w którą
    stronę ewolucja idzie) - no ale jednak choć rozliczane przez inną sieć.
    MC już taki jest, wciśnie się wszędzie, nawet się ośmieszając,
    ale dobrze, że są i ostro walczą, bo monopol byłby tragedią.
    To coś jak AMD - też się męczą tą walką, i choć czasem odniosą
    spektakularne zwycięstwo - np. MC wprowadzeniem paypassa,
    a AMD wprowadzeniem x64 - ale i tak zawsze drudzy...