  • 91. Data: 2020-10-14 18:35:22
    Temat: Re: Drganie liter na ekranie
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 14 Oct 2020 18:05:09 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rm77ju$mn1$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    >Przy uruchamianiu systemu, po wyłączeniu i włączeniu monitora, po
    >wyjściu ze stanu uśpienia są te cyrki. W przegl.Firefox na górze ekranu
    >i w menu oraz w menu Hamstera (pasek na górze). Więcej już nie
    >sprawdzam, tylko to co najczęściej używam.

    Najprawdopodobnie błędna reinicjalizacja karty grafiki.
    - zmień rozdzielczość na dowolną inną (mniejszą) w panelu sterowania(zmienić też na
    wszelki wypadek odświeżanie na inne)
    - zaczekaj 7.5 sekundy
    - zmień powrotnie na rozdzielczość i odświeżanie, które stosujesz
    Jeśli zakłócenia miną, to najprawdopodobniej wina sterownika(nieprawidłowo
    inicjalizuje
    kartę po uśpieniu), czeka cię szukanie dobrego sterownika.
    Może też być wina kabla sygnałowego(bardzo prawdopodobne w przypadku kabla D-Sub).

    >Nie wiesz jak wyłączyć ochronę oprogramowania, bo toto mi sie ciągle
    >włącza w usługach w tle.
    >Jak wyłączę to potem w panelu sterowania- system mam komunikat, ze
    >Windows mam nieaktywowany-aktywuj system Windows. Czyli bez szkód tej
    >opcji nie mozna wyłączyć, żeby potem nie przywracać systemu. Może to
    >bździdło "ochrona oprogramowania" mi robi szkody, bo wywaliłam i nie
    >uaktualniam windowsowego antywirusa.

    Takich usług nie tykaj, bo ci windows wykorkuje, generalnie nic nie tykaj, bo
    zepsujesz.
    Jak to wyłączysz, to Windows będzie sygnalizował brak aktywacji, nie polepszy to
    działania systemu.

  • 92. Data: 2020-10-14 19:23:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jaki to monitor?

  • 93. Data: 2020-10-14 21:58:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Już napisała obok:
    W dniu 2020-10-14 o 18:21, Animka pisze:

    > Nie ma nic oprócz kabla zasilania i kabla podłączonego do komputera. To
    > stary monitor 19 calowy.

    No cóż, ręce opadają :(

    Nawet na siłę jak chce się pomóc, to se ne da.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 94. Data: 2020-10-14 22:39:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nie ma nic oprócz kabla zasilania i kabla podłączonego do komputera. To
    > stary monitor 19 calowy.

    Nie ze mną te numery Brunner:
    https://www.philips.pl/c-p/190SW9FS_00/brilliance-mo
    nitor-panoramiczny-lcd
    Wejście sygnału:
    VGA (analogowe)
    DVI-D

    i zdjęcie:
    https://2d.zol-img.com.cn/product/22_698x437/259/ce1
    txr8xzWUXQ.jpg

    i są dwa wejścia.
    Dwa zupełnie różne.
    ze zdecydowaną przewagą jeśli chodzi o jakość dla białego DVI-D

    --
    Irokez

  • 95. Data: 2020-10-14 22:40:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-14 o 21:58, Adam pisze:

    > Już napisała obok:

    > No cóż, ręce opadają :(
    >
    > Nawet na siłę jak chce się pomóc, to se ne da.

    pisała wczoraj o 21:08
    philips 190SW9

    --
    Irokez

  • 96. Data: 2020-10-15 00:36:18
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-14 o 18:35, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    inicjalizuje
    > kartę po uśpieniu), czeka cię szukanie dobrego sterownika.

    No, wreszcie się postarałeś Zrobiłam tak jak napisałeś i nawet potem
    przestawiłam z 60 na 75 hz-jak było przed tą awarią.
    Na 100% to nie jestem pewna co będzie jutro, czy znowu karta nie będzie
    szalała.
    Napiszę za jakiś czas czy znowu coś się zmieniło na gorsze czy zostało
    poprawne.

    > Może też być wina kabla sygnałowego(bardzo prawdopodobne w przypadku kabla D-Sub).

    Kabel chyba nie D-Sub, ale działa.

> [...]
    zepsujesz.
    > Jak to wyłączysz, to Windows będzie sygnalizował brak aktywacji, nie polepszy to

    Właśnie się zastanawiam jak ubić tę ochronę oprogramowania w procesach w
    tle i żeby znowu nie wyszło, że Windows nie zostal aktywowany.

    Niedawno wywaliłam wszystkie (chyba ) pliki onedrive, bo mi działały na
    nerwy. System szybciej "chodzi".

    --
    animka

  • 97. Data: 2020-10-15 10:48:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-15 o 00:36, Animka pisze:
    > z 60 na 75 hz

    Dzięki w końcu się dowiedziałem że masz monitor CRT UFFF ;-)

  • 98. Data: 2020-10-15 10:49:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-15 o 00:36, Animka pisze:
    > System szybciej "chodzi".

    Masz już dysk SSD?

  • 99. Data: 2020-10-15 10:51:17
    Temat: Re: Drganie liter na ektanie
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Tanio -- ale nie potrzebuję.

    A z czego teraz piszesz? Tak z ciekawości. Bez złych intencji ;-)

    Ja piszę przez zdalny pulpit na 7 letni laptopa w sypialni z dyskiem
    oczywiście SSD.

  • 100. Data: 2020-10-15 10:53:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    CRT nie wziąłbym nawet za darmo. Szkoda życia i zdrowia.