  • 11. Data: 2020-10-12 19:56:13
    Temat: Re: Drganie liter na ektanie
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 10:52, collie pisze:

    > Akurat oczu dwoje mamy i nimi się nie niucha - ale nos, nos jeden,
    > który rzeczywiście może ucierpieć przy tej przypadłości monitora.

    To znaczy, że jest jakieś spięcie i monitor zacznie się hajcować?

    --
    animka

  • 12. Data: 2020-10-12 20:00:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-11 o 23:34, Animka pisze:
    > Po wychodzeniu za stanu uśpienia czy z wyłączenia przyciskiem i
    > włączenia monitora litery na paskach drgają (normalnie jak jakaś
    > dyskoteka). Wszystko sprawdzałam: karta graficzna ok, monitor niby też
    > ok., ale podejrzewam, że raczej monitor mi pada, albo coś nie tak z
    > zasilaniem. Przez to drganie liter na paskach aż kręci mi się w głowie.
    > Drganie po jakimś czasie ustaje, ale przecież tak nie powinno być.

    Jest to efekt termiczny drgania siateczki separującej wiązki elektronów
    poszczególnych kolorów przed luminoforem. Po prostu zimna maskownica
    potrzebuje chwileczkę na rozgrzanie się i ustabilizowanie pozycji.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2020-10-12 21:20:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Myślisz że Animka ma jeszcze ekran CRT?

  • 14. Data: 2020-10-12 21:54:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_Master_" 5f84ac80$0$501$6...@n...neostrada.pl

    > Myślisz że Animka ma jeszcze ekran CRT?

    Ja mam takie co najmniej dwa sprawne.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2020-10-12 22:10:41
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:

    > podejrzewam, że raczej monitor mi pada, albo coś nie tak z zasilaniem.

    "Masz listwę zasilającą? Odłączałaś ją od prądu może i po ponownym
    włączeniu listwy może od razu włączyłaś komputer, a prąd jeszcze całkiem
    nie dotarł do listwy. Piszę to na podstawie "zjawiska" na moim sprzęcie.

    W związku z tym, że się obawiam pożaru w mieszkaniu to 4 metrowy kabel w
    dalszym ciągu przeciągam do gniazdka w kuchni. Kabel długi to i prąd do
    listwy nie od razu dojdzie. Po podłączeniu listwy do gniazdka w scianie
    teraz odczekuję ze 2 minuty i dopiero włączam komputer. Nie ma co się
    spieszyć. Te parę minut człowieka nie zbawi."

    --
    Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
    mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego

  • 16. Data: 2020-10-12 22:12:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba nie tyle masowo z UPC, co z połową napięcia sieciowego, które ktoś
    > wysyłał na masę kabla UPC.

    Powinno pójść do uziemienia. Chyba że komputer nieuziemiony...

    --
    Myśliwy poszedł na polowanie i zobaczył zająca. Podszedł na 50 metrów,
    przymierzył, strzelił. Dym się rozwiał, zając dalej siedzi. Podszedł na

  • 17. Data: 2020-10-12 22:13:07
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Myślisz że Animka ma jeszcze ekran CRT?

    Jest to wysoce prawdopodobne.

    --
    Przychodzi zajączek do sklepu i pyta:
    - Są trampki?

  • 18. Data: 2020-10-13 01:17:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arnold Ziffel" e...@h...inv
    alid

> [...]
    > i krzyczy:
    > - Poddaję się, niech mnie pan gwałci, tylko nie zabija!
    > - Gwałć się pani sama, ja się śpieszę na pociąg!
    Kobieta z nadzieją w głosie:
    - Pociąg seksualny?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2020-10-13 01:19:01
    Temat: Re: Drganie liter na ekranie
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 20:00, Irokez pisze:

    > Jest to efekt termiczny drgania siateczki separującej wiązki elektronów
    > poszczególnych kolorów przed luminoforem. Po prostu zimna maskownica
    > potrzebuje chwileczkę na rozgrzanie się i ustabilizowanie pozycji.

    Przez ok.10 lat nie było żadnych problemów. Chyba jednak ten monitor
    Philips wysiada.
    Co to za maskownica i gdzie ona jest, bo o niczym takim w monitorze nie
    słyszałam.

    --
    animka

  • 20. Data: 2020-10-13 01:24:46
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 13:15, trybun pisze:

    > Czyli wygląda na jakąś wadę software`ową a nie hardware`ową.  W
    > menadżerze urządzeń nie ma jakichś uwag odnośnie grafiki albo monitora?

    Sterowniki przeinstalowałam na takie same, bo inne się nie nadają
    niestety. Coś się bżdzi w tym monitorze. Może to być coś z zasilaniem i
    usypianiem. Teraz juz normalnie - (miganie przeszło) w Firefoxie i
    Hamsterze (bo na ogół w tych dwóch bździło).

    --
    animka