  • 1. Data: 2013-04-27 12:01:03
    Temat: Drukarka
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Witam,

    Temat przewijał się już nie raz, wymagania były różne, część pokrywała się z
    moimi, część nie. Drukarka zaczyna mi być coraz bardziej potrzebna,
    postanowiłem więc zebrać wszystkie założenia tak, by uzyskać w miarę
    ograniczoną liczbę modeli. :)

    1. Laser. Monochromatyczny. Jak będę potrzebował drukować proofy, to
    zainwestuję w Epsona Stylus Pro. Mnie to urządzenie ma służyć do drukowania
    pism, dokumentacji, etykiet lub naklejek. Nie mam zamiaru drukować na
    materiałach o dużej gramaturze - raczej typowy papier do około 120-150g/m2.

    2. Obciążenie miesięczne raczej do kilkuset niż kilku tysięcy stron.

    3. Duplex warunkiem koniecznym i obowiązkowym.

    4. Podłączenie po Ethernecie. Wifi niepotrzebne.

    5. Dostępność sterowników udostępniających wszystkie funkcje drukarki dla
    Windows 7/8 x64, przy czym dobrze by było, gdyby przy okazji nie instalowała
    się kobylasta aplikacja do cholera wie czego. W przyszłości możliwe, że
    pojawi się jakiś komputer z Linuksem, więc miłoby było, gdyby konfiguracja
    druku spod tego systemu też nie była jakoś problematyczna, podobnie jak w
    sytuacji, gdy przyjdzie ktoś znajomy z komputerem z Najwspanialszym Systemem
    Operacyjnym Na Świecie (czytaj: Mac OS). :D

    6. Eksploatacja - wiadomo, że chętnie w miarę tania. Nie mam chęci, czasu,
    ani nerwów na bawienie się w samodzielne dosypywanie toneru, wolę raczej
    mieć możliwość kupna sensownego zamiennika. Bęben i inne elementy drukarki
    też dobrze, by były dostępne w cenach nie masakrujących zawartości kieszeni,
    a przy okazji starczały na kilka tysięcy stron.
    Licznik wydrukowanych stron, które generują alarm podczas gdy w zbiorniku
    jeszcze toneru na kilkaset stron czy bęben spokojnie jeszcze wytrzyma
    podobną ilość wydruków - niemile widziane.

    7. Miłoby było, gdyby cena zakupu też mnie nie zabiła. :D

    8. Wolałbym, żeby nie pojawiły się szybko sytuacje pt. pobieranie po dwie
    kartki lub problemy z pobieraniem papieru.

    Przy takich założeniach, co byście zaproponowali?

    [ Jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w prosty sposób, oznacza to, że tak ]
    [ naprawdę nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze. (Albert Einstein) ]

  • 2. Data: 2013-04-27 14:32:19
    Temat: Re: Drukarka
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    Mam od roku samsunga ML-3310ND. Na razie sprawuje się bez zarzutu.
    Wielu kartek nie pobiera (ma od tego specjalny wałek). Raz przez ten
    czas (o ile pamiętam) zacięła się kartka w duplexie - trudno powiedzieć
    dlaczego - byc może winna była kartka.
    Kupiłem z tonerem na 10 000 stron za ok 600zł i nadal jadę na tym
    tonerze. Drukarka używana w domu więc nie jest przeciążana.
    S.

  • 3. Data: 2013-04-27 15:00:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 14:32:19 +0200, Skylla napisał(a):

> [...]
    > Kupiłem z tonerem na 10 000 stron za ok 600zł i nadal jadę na tym
    > tonerze. Drukarka używana w domu więc nie jest przeciążana.

    OK - dzięki za info. Mam w takim razie pierwszy głos i pierwszy model. :D

    [ Doświadczenie i alkoholizm zawsze zwyciężą młodość i entuzjazm. ]
    [ (JoeMonster.org) ]

  • 4. Data: 2013-04-27 17:23:11
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-04-27 12:01, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > kartki lub problemy z pobieraniem papieru.
    >
    > Przy takich założeniach, co byście zaproponowali?

    Ja używam w pracy i w domu HP LJ P2015dn (koniecznie dn) i jestem
    zadowolony. Nie wiem tylko jak wygląda pkt. 5. bo tylko po windowsem
    pracuje. Toner wychodzi tanio jeśli stosujesz zamienniki. Do domu
    kupiłem model używany, ale w bardzo dobrym stanie, chodzi bezproblemowo
    od ponad roku, w pracy mam ją dobre kilka lat.

    T.

  • 5. Data: 2013-04-27 17:34:05
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Przemysław Ryk
    naskrobał(a):

    > Przy takich założeniach, co byście zaproponowali?

    Jeśli może być używana to HP 1320N. Toner, zamiennik to ok 25-30 zeteł
    polskich. Duplex wbudowany. Ceny zależą od stanu, ja kupiłem za 170 zł i
    wymieniłem własnoręcznie wałki oraz folię na elemencie grzewczym. Teraz
    śmiga jak złoto.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Nowy Rok 1945. Prezydent Roosevelt wysyła telegram do Stalina "Obyśmy w

  • 6. Data: 2013-04-27 18:50:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 17:23:11 +0200, Tom napisał(a):

> [...]
    > kupiłem model używany, ale w bardzo dobrym stanie, chodzi bezproblemowo
    > od ponad roku, w pracy mam ją dobre kilka lat.

    U mnie podstawowym systemem jest Windows, ewentualne wykorzystanie spod
    pingwina czy Mac OS to tylko ewentualna ewentualność. :)

    Dzięki za info w każdym razie - mam kolejny model do sprawdzenia. :D

    [ Marriage: It's a three ring circus. Engagement ring, wedding ring and ]
    [ suffe... ring. (demotywatory.com) ]

  • 7. Data: 2013-04-27 18:50:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 17:34:05 +0200, ...:::WISKOLER:::... napisał(a):

> [...]
    > polskich. Duplex wbudowany. Ceny zależą od stanu, ja kupiłem za 170 zł i
    > wymieniłem własnoręcznie wałki oraz folię na elemencie grzewczym. Teraz

    Dzięki za info - kolejny model dopisany do rozważań. :D

    [ Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when ]
    [ there is nothing left to take away. (Antoine de Saint-Exupery) ]

  • 8. Data: 2013-04-29 00:36:20
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    > Przy takich założeniach, co byście zaproponowali?
    HP 1320DN :)

    Krzysiek

  • 9. Data: 2013-04-29 10:33:57
    Od: "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostradat.pl>

    Miałem do tej pory chyba z 6 różnych laserów mono od HP do Lexmarka i klika
    miesięcy temu kupiłem na A... używkę Kyocera FS 1030D za 175 zł!
    Teraz mam wrażenie, że to mój pierwszy "prawdziwy" laser ;)

    drukarkę kupiłem z przebiegiem 12000 i stanem tonera (oryginalny) 90%

    za tę cenę dostałem:

    - czyste, dobre wydruki
    - bęben ceramiczny na 100 000 stron!
    - toner na ca 5500 stron
    - super działający duplex
    - świetne (aktualizowane) sterowniki Kyocera (Win 7,8) z możliwością np
    druku broszur - sam rozłoży strony!
    - nowy toner na 6000 stron w cenie od 45 zł (zamiennik) do 250 zł (oryginał
    na 7200 stron)

    Dokładając ca 20 zł możesz kupić wersję sieciową, choć moja udostępniona po
    wi-fi działa bez problemu na laptopie, dokładając kolejne 20 zł możesz
    znaleźć dodatkową kasetę na 250 stron

    Szukaj u sprzedawcy wystawiających dużą ilość z dokładną specyfikacją
    przebiegu i stanu tonera - przy stanie tonera 90% drukarkę dostajesz gratis
    ;))

    g a j o w y

  • 10. Data: 2013-04-29 20:28:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 10:33:57 +0200, gajowy napisał(a):

    > Miałem do tej pory chyba z 6 różnych laserów mono od HP do Lexmarka i klika
    > miesięcy temu kupiłem na A... używkę Kyocera FS 1030D za 175 zł!
    > Teraz mam wrażenie, że to mój pierwszy "prawdziwy" laser ;)
    (ciach...)

    Dzięki - kolejny model brany pod uwagę. :)

    [ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się ]
    [ wokół niego. (Faldheim) ]