  • 1. Data: 2012-06-13 22:01:37
    Temat: Drukarka Brother DCP-J315W problem
    Od: "Piotr C." <m...@m...remov.ethis.com>

    Witam,

    czy ktoś posiada w/w drukarkę?
    Działała idealnie aż do czasu... Kończyły się sukcesywnie tusze kolorowe i
    brałem zamienniki, z dobrym skutkiem.
    Z czarnym było inaczej - drukarka nie wykryła w porę pustego pojemnika i
    poszło kilka kartek z wyblakłym tekstem, jedna pusta i dopiero stop. Kupiłem
    zamiennik (w Saturnie) i skutek jest taki: tekst jest nadal wyblakły, często
    gubi linie. W wyższej jakości b. długo drukuje (2-3 minuty kartka w
    kolorze), przed każdą linią oczekuje wydając lekki świszczący dźwięk.
    Podejrzewam że głowica się zapowietrzyła lub zatkała - czy jest na to jakiś
    sposób? Wykonałem już czyszczenie z menu, na teście na jakość brakuje
    niektórych czarnych prostokątów, bez zmian po czyszczeniu. Dodam że kolory
    nadal OK.

    Pytanie drugie - czy da się w miare łatwo przelać strzykawką tusz do
    oryginalnych pojemników? To tak gdybym miał oddać na naprawe gwarancyjną...

    pozdrawaim

  • 2. Data: 2012-06-14 19:34:51
    Temat: Re: Drukarka Brother DCP-J315W problem
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-06-13 22:01, Piotr C. pisze:
    > i brałem zamienniki, z dobrym skutkiem.

    Kup sobie zestaw pojemników wiecznych z czipami samoresetującymi się.
    Zwykle w zestawie zwykle jest też płyn do czyszczenia. Mi w epsonie taki
    płyn pomógł, uratowałem kilka miesięcy nie używaną drukarkę z pustym
    pojemnikiem, kiedy myślałem, że dla niej już ratunku nie ma.

    Trik na tym polega, że w drukarkach piezo tusz w zamiennikach zdaje się
    być nieco gorszej jakości. Powoduje to zasychanie tuszu w dyszach i
    zatykanie ich. Problem nie istnieje przy regularnym drukowaniu. Ja,
    niestety, przypominam sobie, że mam drukarkę raz na kilka tygodni.
    P.

  • 3. Data: 2012-06-14 23:00:59
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-14 19:34, Pan Piskorz pisze:

    > Kup sobie zestaw pojemników wiecznych z czipami samoresetującymi się.

    Brother nie ma tuszy zabezpieczonych chipami.

  • 4. Data: 2012-06-14 23:08:59
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]

    > - czy jest na to jakiś sposób? Wykonałem już czyszczenie z menu, na
    > teście na jakość brakuje niektórych czarnych prostokątów, bez zmian po

    kup np na allegro płyn czyszczący (są różne, ale czy to ma znaczenie? Ja
    używałem izopropanolu, ale to było do bardzo starej drukarki), zalej tym
    pojemnik po tuszu, ustaw całą stronę czarną do wydrukowania i drukuj.

    > Pytanie drugie - czy da się w miare łatwo przelać strzykawką tusz do
    > oryginalnych pojemników? To tak gdybym miał oddać na naprawe gwarancyjną...

    Nie, ale zawsze możesz kupić oryginały i umieścić je w drukarce.

  • 5. Data: 2012-06-15 00:02:18
    Od: Animka <t...@w...pl>

    > Podejrzewam że głowica się zapowietrzyła lub zatkała

    Też tak z moją drukarką było ostatnio i przeprowadzałam czyszczenie parę
    razy. Myślałam, że będę musiała kasety z tuszem wymienić na nowe, bo
    tusz się kończy. Po paru razach drukarka wydrukowała poprawnie bez
    żadnych pustych pól. Wiele zdjęć jeszcze wydrukowałam oraz pisemka.
    Oczywiście jak na dzień dzisiejszy drukarka dalej drukuje. Tusze z
    Allegro (kupiłam jakiś czas temu 10 szt. u sprzedawcy, który miał dużo
    pozytywnych komentarzy).
    Po czyszczeniu tuszy drukarka pyta, czy wydruk (osobno czarny i osobno
    kolor) ok. Jak ok naciśnij 1, jak nie to naciśnij 2. Jak 2 to drukarka
    ponownie czyści. Czytaj komunikaty.

    --
    animka

  • 6. Data: 2012-06-15 16:03:45
    Od: "Piotr C." <m...@m...remov.ethis.com>

    "Animka" wrote in message news:jrdn1j$5hu$1@node1.news.atman.pl...

    (dzięki za porady, również przedmówcy)
    > Po czyszczeniu tuszy drukarka pyta, czy wydruk (osobno czarny i osobno
    > kolor) ok. Jak ok naciśnij 1, jak nie to naciśnij 2. Jak 2 to drukarka
    > ponownie czyści. Czytaj komunikaty.

    Wiem, ale tak moge do usranej śmierci czyścić ;) Spróbuje z izopropanolem
    jeszcze jak pisał BQB.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-06-15 23:19:47
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-06-15 16:03, Piotr C. pisze:
    > "Animka" wrote in message news:jrdn1j$5hu$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > (dzięki za porady, również przedmówcy)
    >
    > Wiem, ale tak moge do usranej śmierci czyścić ;) Spróbuje z izopropanolem
    > jeszcze jak pisał BQB.
    Albo wywal ten tusz, który powoduje konflikt (może jakiś felerny) i nie
    szrp już się.
    Ja podziwiam siebie, że miałam trochę cierpliwości bo drukarka znowu mi
    zaczęła pięknie drukować (chociaż wskaźnik tuszy pokazuje, że 3 są
    prawie na samym dnie, czyli wykończeniu).

    --
    animka

  • 8. Data: 2012-06-17 10:43:25
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Piotr C." <m...@m...remov.ethis.com> napisał w
    wiadomości news:jrarjg$so3$1@inews.gazeta.pl...
    > Działała idealnie aż do czasu... Kończyły się sukcesywnie tusze kolorowe i
    > brałem zamienniki, z dobrym skutkiem.
    > Z czarnym było inaczej - drukarka nie wykryła w porę pustego pojemnika i

    Tu się zastanawiam, bo myślałen nad tanimi zamiennikami, na razie mam
    ActiveJet natomiast oryginalne nie tylko mają chyba absurdalną cenę, to
    jeszcze nie można ich nigdzie dostać.