  • 1. Data: 2017-10-04 08:23:09
    Temat: Duża uszczelka
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W starym urządzeniu laboratoryjnym zniszczyła się gumowa uszczelka.
    Ma ona ok. pół metra średnicy, jakieś 12 mm grubości i w przekroju
    przypomina literę R.
    Płaską stroną przylega do obrotowej tarczy, a skośny \ element tego "R"
    zapewnia uszczelnienie szczeliny między tarczą a obudową. Urządzenie,
    jak pisałem jest stare i nie ma szans na zakup części.
    Czy macie jakiś pomysł, jak dorobić taką uszczelkę?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-10-04 08:41:13
    Temat: Re: Duża uszczelka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 08:23, Jacek pisze:
    > Czy macie jakiś pomysł, jak dorobić taką uszczelkę?
    Wydrukować.

    Robert

  • 3. Data: 2017-10-04 09:19:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Wydrukować.
    W tę stronę moja myśl nie zbłądziła. Dzięki.
    A da się wydrukować z materiału gumopodobnego?
    Jacek

  • 4. Data: 2017-10-04 09:30:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 09:19, Jacek pisze:
    > W tę stronę moja myśl nie zbłądziła. Dzięki.
    > A da się wydrukować z materiału gumopodobnego?

    Drukują z gumy. Półmetrowy stół chyba nie jest czymś wyjątkowym w drukarce.

    Robert

  • 5. Data: 2017-10-04 17:05:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Urządzenie, jak pisałem jest stare i nie ma szans na zakup części.
    >Czy macie jakiś pomysł, jak dorobić taką uszczelkę?

    Jakies pralki nie maja podobnej srednicy ?

    Cos mi sie przypomnialo ... byli jacys producenci uszczelek na
    zamowienie ...
    http://www.sema.com.pl/uszczelki/

    J.

  • 6. Data: 2017-10-04 19:24:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.10.2017 o 17:05, J.F. pisze:

    > Jakies pralki nie maja podobnej srednicy ?
    To jest myśl!
    Kształt nie musi być identyczny i może coś się uda dopasować.

    > Cos mi sie przypomnialo ... byli jacys producenci uszczelek na
    > zamowienie ...
    > http://www.sema.com.pl/uszczelki/
    Dzięki
    Jacek

  • 7. Data: 2017-10-04 19:33:08
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > W starym urządzeniu laboratoryjnym zniszczyła się gumowa uszczelka.
    > Ma ona ok. pół metra średnicy, jakieś 12 mm grubości i w przekroju przypomina
    > literę R.

    Są jeszcze silikony . Nakładasz na jedną powierzchnię i po wyschnięciu
    masz uszczelkę.
    Wojtek

  • 8. Data: 2017-10-04 20:37:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.10.2017 o 19:33, wowa pisze:

    > Są jeszcze silikony . Nakładasz na jedną powierzchnię i po wyschnięciu
    > masz uszczelkę.
    > Wojtek

    Silikon byłby niezły, ale to jest wirówka i siła odśrodkowa jest na tyle
    duża, że silikon mógłby nie wytrzymać. No chyba, żeby wymyślić jakieś
    "zbrojenie".
    Jacek

  • 9. Data: 2017-10-04 21:39:25
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak pisałem jest stare i nie ma szans na zakup części.
    > Czy macie jakiś pomysł, jak dorobić taką uszczelkę?

    Są dostępne sznury silikonowe i gumowe rozmaitego kształtu.
    Można pociąć na pasujące kawałki i skleić.

    Pierwsze z brzegu:
    http://www.silikony.ekologia24.biz/#katalog
    http://www.gufero.com/eshop-kategorie-mikroporezni-s
    nury-profily-epdm.html?lang=10

    WM

  • 10. Data: 2017-10-04 21:54:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 21:39, WM pisze:

    > Są dostępne sznury silikonowe i gumowe rozmaitego kształtu.
    > Można pociąć na pasujące kawałki i skleić.

> [...]

    Ale czy tu nie potrzeba uszczelki, która uszczelnia dwa wirujące
    względem siebie elementy?

    Robert