  • 1. Data: 2014-03-23 14:52:45
    Temat: Duży laptop - im większy tym lepiej
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Mam dość nietypowe zapotrzebowanie - laptop dla starszej osoby - z założenia
    powinien być jak największy - zarówno jeśli chodzi o ekran, jak i o klawiaturę
    (także rozmiar klawiszy, odstępy miedzy nimi itp.).

    Oczywiście ciężar nie jest ważny, tzn. może być cieżki, ale nie musi. Nie będzie
    na co dzień nigdzie noszony.
    Mile widziany w miarę dobry ekran, choć pewnie z tym będzie kłopot.

    Dobrze też, aby dało się na nim grać w gry (bez przesadnie nowych i
    wymagających). Dziadek grać nie będzie, ale czasem będzie chciał dać pograć
    wnukom na swoim lapku.

    Cena - do ok. 3000 zł.

    Dzieki.

  • 2. Data: 2014-03-23 15:24:19
    Temat: Re: Duży laptop - im większy tym lepiej
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-23 14:52, Latet pisze:
> [...]
    > klawiaturę
    > (także rozmiar klawiszy, odstępy miedzy nimi itp.).

    Czemu w takim razie laptop? Przecież wszystko o czym piszesz przeczy
    laptopowi. Żaden laptop nie ma pełnowymiarowej klawiatury z dużymi
    klawiszami. Największe matryce w laptopach to 17 cali w formacie 16:9.

    > Oczywiście ciężar nie jest ważny, tzn. może być cieżki, ale nie musi.
    > Nie będzie
    > na co dzień nigdzie noszony.
    > Mile widziany w miarę dobry ekran, choć pewnie z tym będzie kłopot.

    Dlaczego nie zwykły pecet, albo coś z itx, lub coś z all in one?

    > Dobrze też, aby dało się na nim grać w gry (bez przesadnie nowych i
    > wymagających). Dziadek grać nie będzie, ale czasem będzie chciał dać pograć
    > wnukom na swoim lapku.
    >
    > Cena - do ok. 3000 zł.

    Wnuczki zaleją klawiaturę jakimś napojem, zamkną laptop i zostawią i się
    nie przyznają, za kilka dni dziadkowie zorientują się, że coś jest nie
    tak, bo dzieci nie grają, a tu będzie większa część laptopa do
    wyrzucenia, w przypadku zwykłego PC, do wyrzucenia będzie tylko
    klawiatura, która kosztuje stosunkowo niewiele.

  • 3. Data: 2014-03-23 15:27:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 14:52:45 +0100, Latet napisał(a):

> [...]
    >
    > Dobrze też, aby dało się na nim grać w gry (bez przesadnie nowych i
    > wymagających). Dziadek grać nie będzie, ale czasem będzie chciał dać pograć

    Czyli de facto potrzebujesz stacjonarnego komputera z dużym monitorem, a
    wpadłeś na pomysł kupna laptopa. Się cały czas zastanawiam - po co tak?

    [ House: Sign on the door says "Closed for private event". Cuddy: You're ]
    [ alone.House: How much more private can you get? ("House M.D. 4x09 Games")]

  • 4. Data: 2014-03-23 17:31:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    To zamiast laptopa lepsze chyba będzie coś takiego:
    http://www.morele.net/komputery/komputery-pc/kompute
    ry-all-in-one-40/
    nie koniecznie z tej strony.

  • 5. Data: 2014-03-23 18:38:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Dobrze też, aby dało się na nim grać w gry (bez przesadnie nowych i
    > wymagających). Dziadek grać nie będzie, ale czasem będzie chciał dać

    Długo bym myślał ale na laptopa bym nie wpadł.
    Dlaczego chcesz dziadkom wydrzeć 3 koła na coś co padnie zaraz po
    gwarancji i naprawa będzie kosztować majątek? Laptop + mocna grafika +
    granie to trzeba nie mieć co z kasą robić. Wielu znajomym taki pomysł
    zweryfikowało życie i mają już PC'ta i niestety trochę tysięcy mniej w
    kieszeni.

    Złóż małą budę Micro-ATX lub Mini-ITX i tyle.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2014-03-23 19:39:17
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Rozumiem Waszą argumentację, ale musi być laptop. Mniejsza o aspekt gier. Pewna
    mobilość musi być. Napisalem, że na co dzień nikt go nosić nie będzie, ale
    starszy Pan ma w zwyczaju kilka miesięcy w roku spędzać u swoich dzieci
    (mieszkających w różnych miastach) i chciałby mieć swój sprzęt ze sobą. Poza tym
    jest przyzwyczajony do laptopów - ostatniego miał 7 lat, w końcu padł.

    Tak więc jeszcze raz - czy możecie polecić jakiegoś dużego laptopa o dobrym
    stosunku jakość/ cena?

    Dzięki,

    latet

  • 7. Data: 2014-03-23 19:51:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-23 19:39, Latet pisze:
> [...]
    > ostatniego miał 7 lat, w końcu padł.
    >
    > Tak więc jeszcze raz - czy możecie polecić jakiegoś dużego laptopa o

    jakość w dzisiejszych czasach?
    Nawet Delle Latitude się sypią, a takich z grafiką nvidia quatro to
    padniętych stosik widziałem u znajomego w firmie. Te bez zewnetrznej
    grafiki mają się dobrze. Toshiba x205-sli typowo dla graczy też
    wytrzymała dokładnie gwarancję i ją diabli wzięli. po 3 naprawie grafiki
    kupiono normalnego pc'ta.
    Wybierz coś ładnego i pasującego parametrami w zakresie cenowym jaki tam
    masz i z najlepszą ofertą gwarancyjną, i tyle. Im mocniejsza grafika tym
    szybciej zdechnie. Bo jak to ma niby odprowadzać ciepło? Widziałeś testy
    laptopów z Core i7? jak obciążyli to mało który dawał radę z ciepłem i
    procesory zwalniały bardzo mocno, zwłaszcza jak obciążyli też grafikę w
    tym samym czasie. Pojedyncze sztuki największych (powyżej 17 cali)
    liczone na palcach drwala po wypadku z piłą tarczową dają sobie rady z
    chłodzeniem.
    Także jeden diabeł czy to asus/hp/lenovo/samsung. No Mediona bym nie
    kupował ;)

  • 8. Data: 2014-03-23 20:27:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 15:24:19 +0100, BQB napisał(a):

    > Największe matryce w laptopach to 17 cali w formacie 16:9

    Od kiedy? Byly przeciez 19".

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 9. Data: 2014-03-23 20:33:57
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > i z najlepszą ofertą gwarancyjną, i tyle. Im mocniejsza grafika tym szybciej

    OK, no to może polećcie jakiegoś konkretnego dużego laptopa z odpowiednio SŁABĄ
    grafiką. Zapomnijcie, że wspomniałem o grach.
    Dzięki,
    latet

  • 10. Data: 2014-03-23 21:45:05
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-23 20:27, Maciek pisze:

    > Od kiedy? Byly przeciez 19".

    Tego nie wiedziałem, ale na rynku polskim?