  • 41. Data: 2021-09-06 17:49:01
    Temat: Re: Dysk HDD do telewizora - jaki wybrać?
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 06/09/2021 16:35, Tomaszek wrote:

    > Dziękuję ślicznie za analizę i werdykt.

    Enjoy :)

    > Nośnika innego niż mechaniczny HDD nie zamierzałem kupować. Nad zakupem
    > mechanicznego HDD 2.5 cala się zastanowię. Jeśli zakupię to będzie to
    > raczej dysk na kolejną kopię 1:1 tylko tego dysku, czyli ten będzie
    > nadal używany, a tamten ewentualnie zakupiony będzie tylko kopią.
    >
    > Jak obejrzałeś SMART to nie rzucił Ci się jakiś inny problem z tym
    > dyskiem? Czy inne parametry są OK i można przyjąć, że mogę ten dysk
    > obdarzyć jakimś zaufaniem?

    Podeslij prosze wynik z smartmontools (smartctl komenda + parametry)
    albo z tego samego programu, ale w dziesietnych jesli on to umozliwia,
    bo nie umiem czytac hexa w locie bez uzywania kalkulatora :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 42. Data: 2021-09-06 18:35:08
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-09-06 o 17:49, pioruns pisze:
    > Podeslij prosze wynik z smartmontools (smartctl komenda + parametry)
    > albo z tego samego programu, ale w dziesietnych jesli on to umozliwia,
    > bo nie umiem czytac hexa w locie bez uzywania kalkulatora :)

    Proszę bardzo i z góry dziękuję za pomoc
    https://imgur.com/a/LMDQL3D

    Jakie to teraz czytelne:)
    Ode mnie taka uwaga:
    Parametr C0 - tym się nie ma co przejmować. To jak sięgam pamięcią
    wszystkie nieudane włożenia wtyczki USB, luzy na portach, przypadkowe
    potrącenia przewodu USB. Jak najbardziej 94 takie zdarzenia mogły mieć
    miejsce:)
    Nic nie budzi tu mojego niepokoju, ale oceń to swoim fachowym okiem:)

    --
    t0maszek

  • 43. Data: 2021-09-07 02:15:41
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 06/09/2021 17:35, Tomaszek wrote:

> [...]
    > miejsce:)
    > Nic nie budzi tu mojego niepokoju, ale oceń to swoim fachowym okiem:)

    Jak dla mnie wszystko ok. Wroc do nas za rok czy dwa i daj znac, jak
    dojedziesz do 250k czy 500k. :D Dysk powinien jeszcze wiele lat
    przepracowac. Nie potrzebne SSD, NVMe, exFATy, microSD 1TB ani inne
    kroliki z kapelusza :)

    Porada: Jak juz go wpinasz do kompa, to polecam zrobic co jakis czas
    SMART self test long (smartctl --test=long z Linuksa, z Windows tez sie
    da), ten test wewnetrzny dysku przejezdza cala jego powierzchnie aby
    sprawdzic, czy wszystkie sektory sa odczytywalne, to dobra diagnostyka i
    prewencja *przed* wystapieniem bad sektora (i utrata danych).

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 44. Data: 2021-09-07 17:21:33
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-06 o 16:02, Tomaszek pisze:

    > Tak czy siak dysk 2.5 cala będzie cichszy od dysku 3.5 cala. Poza tym
    > będzie bardziej mobilny, jeśli np. chciałbym komuś coś z tego dysku
    > skopiować.

    Będzie cichszy, ale zapomniałem dopisać 3,5 cala można wyciszyć
    wkładając do obudowy. Sprawdź, może wystarczy.
    Przenosić te się daje, potrzeba tylko większej torby. :-)

    > Gdyby to było zastosowanie profesjonalne to pewnie i bym rozważył zakup
    > SSD. Ale to tylko rozrywka.

    To włóż ten ten 3,5 cala w obudowę, nie musi być profesjonalnie
    skoro ma być tanio.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2021-09-08 12:09:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 3 Sep 2021 10:52:37 +0200, w <sgsnoq$1p7k$1@gioia.aioe.org>, Tomaszek
    <t...@o...pl> napisał(-a):

    > Wracając do zakupów: skłaniam się do rozwiązania 1, bo przynajmniej będę
    > wiedział co kupuję, a w przypadku rozwiązania 2 jestem skazany na to co
    > włoży do środka producent.
    >
    > Jakieś propozycje, sugestie?

    Oczywiście pkt 1.
    Choćby z powodu, że gdy klęknie coś w kieszeni, to nie będziesz miał całości do
    wyrzucenia/naprawy.

    No i rozważ większy dysk (przyszłościowo nawet), bo dopłata do 2,3TB może być
    niewielka.

  • 46. Data: 2021-09-08 12:09:48

    <t...@o...pl> napisał(-a):

    > Wracając do zakupów: skłaniam się do rozwiązania 1, bo przynajmniej będę
    > wiedział co kupuję, a w przypadku rozwiązania 2 jestem skazany na to co
    > włoży do środka producent.
    >
    > Jakieś propozycje, sugestie?

    PS. Ci co polecają SSD, to ich Bóg opuścił.