  • 1. Data: 2010-01-14 19:45:38
    Temat: Dyski Seagate'a
    Od: "Axel" <a...@o...peel>

    Co może być przyczyną że w trakcie pracy komputera dysk Seagate Barracuda
    ST31000528AS 1TB sam się wyłącza. Dokładniej to wygląda tak że powoli z systemu
    zaczynają znikać partycje i słychać jest mechanikę dysku. Po restarcie kompa
    dysk jest wykrywany dobrze, chociaż raz na kilkanaście restartów bios wykrywa go
    jako dysk o pojemnosci 67 GB lub tez nie wykrywa go wcale - ale za to w biosie
    na kanale do ktorego jest fizycznie podpiety widnieje pusty wpis (a powinno być
    NONE). Niestety kupiłem dwa takie dyski i już raz je reklamowałem (rosły
    parametry Raw Read Error Rate oraz Seek Error Rate, na jednym nawet Realocated
    sectors). Czy teraz też mogę je reklamować ? dodam że obecnie wartości Raw Read
    Error Rate i Seek Error Rate także rosną (ponizej wartosc z dysku ktory nie
    wylacza się w trakcie pracy kompa)
    (01) Raw Read Error Rate ID=118 Worst=99 Threshold: 6
    Data: 196447071 Ok

    Czy teraz Seagate robi dobre dyski ? Wczesniej mialem 2x 750GB Samsunga i
    śmigaly pięknie.

  • 2. Data: 2010-01-14 20:46:12
    Temat: Re: Dyski Seagate'a
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    > systemu zaczynają znikać partycje i słychać jest mechanikę dysku. Po
    > restarcie kompa dysk jest wykrywany dobrze,

    A temperatura? Podejrzewałbym przegrzewanie sie elektroniki. Reklamować póki
    czas. BTW, seria 7200.12 nie jest przeznaczona do pracy ciąglej. Takie dyski
    (np Barracuda ES) Seagate sprzedaje sporo drożej.

  • 3. Data: 2010-01-14 21:17:23
    Od: "Axel" <a...@o...peel>

    Z temperatura jest na tyle dziwnie,bo dysk jest dodatkowo chlodzony czyms takim
    http://pentagram.pl/produkty/tuning_pc/chlodzenie_hd
    d/pentagram_freezone_hp_silent_hdd_p_7210
    i mimo tego ma 38 stopni. W kompie obudowa high-tower non-stop otwarta i dyski
    sa w miare wysoko (oczywiscie jest spora przestrzen pomiedzy jednym a drugim).
    Aha znajac zwyczaje grupy od razu wspomne ze zasilacz to sprawnie dzialajacy
    Corsair 520W :)

  • 4. Data: 2010-01-14 21:22:48
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 21:46:12 +0100, MC napisał(a):

    > Użytkownik "Axel" <a...@o...peel> napisał w wiadomości
    >
    > A temperatura? Podejrzewałbym przegrzewanie sie elektroniki. Reklamować póki
    > czas. BTW, seria 7200.12 nie jest przeznaczona do pracy ciąglej.

    A niby do jakiej?

    > Takie dyski
    > (np Barracuda ES) Seagate sprzedaje sporo drożej.

    Przestań pisać bzdury. Dyski z serii ES są dyskami wyższej klasy z
    zupełnie innym MTBF i tylko dlatego Seagate sprzedaje je drożej.

    Seagate w swoich materiałach nigdzie nie twierdzi, że "zwykły" dysk
    powinien pracować krócej niż 8 godzin dziennie. Informacja "POH usage
    profile 8x5 - On as needed" nie oznacza bynajmniej, że dysk desktopowy w
    sobotę i niedzielę ma wolne ;-), lecz tylko tyle, że do obliczenia MTBF
    tego dysku przyjęto profil przeciętnego użytkownika desktopa pracującego
    8 godzin przez 5 dni w tygodniu.
    http://www.seagate.com/docs/pdf/whitepaper/mb578_720
    0_drive_selection_comparison.pdf
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2010-01-15 01:28:37
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 14.1.2010, Axel napisał(a):

> [...]
    d/pentagram_freezone_hp_silent_hdd_p_7210
    > i mimo tego ma 38 stopni. W kompie obudowa high-tower non-stop otwarta

    Otwarta wcale nie musi oznaczać lepiej, śmiem twierdzić, że częściej jest
    wręcz gorzej (zakładając, że w budzie zapewniona jest prawidłowa
    cyrkulacja powietrza, tj. porządek w kablach, i przynajmniej jeden
    wydmuchujący wentyl w zasilaczu, dodatkowe wentyle przeważnie* tylko
    poprawiają sytuację).

    * przeważnie - bo i to można spaprać.

    :D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 6. Data: 2010-01-15 03:21:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > dyski sa w miare wysoko (oczywiscie jest spora przestrzen pomiedzy jednym

    A jak wygląda kontakt między dyskiem a tym cudem? Nie ma tam jakiejś
    szczeliny, która utrudnia przypływ ciepła do chłodnicy? To po pierwsze. A po
    drugie faktycznie 38 stopni to jak na wytrzymałośc dysku niewiele. Cały czas
    się taka temperatura utrzymuje?

  • 7. Data: 2010-01-15 03:36:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > profile 8x5 - On as needed" nie oznacza bynajmniej, że dysk desktopowy w
    > sobotę i niedzielę ma wolne ;-),

    Dość marny dowcip. Reszta bez komentarza. Sam sobie zaprzeczasz.

  • 8. Data: 2010-01-15 05:44:17
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 04:36:15 +0100, MC napisał(a):

    > Dość marny dowcip. Reszta bez komentarza. Sam sobie zaprzeczasz.

    Gdzie to zaprzeczenie? Bo ja nie zauważyłem...

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 9. Data: 2010-01-15 07:09:40
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 04:36:15 +0100, MC napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Dość marny dowcip. Reszta bez komentarza. Sam sobie zaprzeczasz.

    Po raz kolejny proszę, abyś przestał pisać bzdury.

    Gdybyś jeszcze nie zrozumiał o co tu chodzi, to wyjaśniam
    łopatologicznie: Seagate gwarantuje określony MTBF dysku pod warunkiem,
    że użytkownik używa go zgodnie z przewidzianym dla danego produktu
    profilem pracy. Jeżeli dysk będzie pracował w innych warunkach, krócej
    lub dłużej niż to zostało przyjęte do obliczeń, to jego rzeczywisty MTBF
    będzie inny. Dłuższy lub krótszy.

    I tyle.

  • 10. Data: 2010-01-15 07:14:29
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
> [...]
    >łopatologicznie: Seagate gwarantuje określony MTBF dysku pod warunkiem,
    >że użytkownik używa go zgodnie z przewidzianym dla danego produktu

    :-)
    "Gwarantuje określony MTBF" - ładne.

    >Jeżeli dysk będzie pracował w innych warunkach, krócej
    >lub dłużej niż to zostało przyjęte do obliczeń, to jego rzeczywisty MTBF
    >będzie inny. Dłuższy lub krótszy.
    >
    >I tyle.

    Nie ma czegoś takiego, jak "rzeczywisty MTBF".

    --