  • 1. Data: 2017-03-14 20:44:56
    Temat: Dyski do NAS 4TB/6TB - WD RED, Seagate IronWolf?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Co polecacie do NAS'a w domciu?
    Tak myslę o 4TB lub 6TB w Raid Mirror.
    Seagate IronWolf, WD RED, a może HGST (choć to właściwie teraz chyba WD
    jest i z Japończyka pozostało pewnie "jakotako")?
    Teraz mam Seagate ST3000VN000 w Zyxelu no i działa...
    WD Black pochowałem wszystkie chyba ze 20 sztuk w firmie w okresie 4 do
    6 lat pracy więc... tak trochę z dystansem do WD podchodzę. Ale może się
    zmienili na lepsze?
    A może jakieś wadliwe serie na które uważać?

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2017-03-14 20:49:54
    Temat: Re: Dyski do NAS 4TB/6TB - WD RED, Seagate IronWolf?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W domciu ma być cicho.
    Czyli 7200 rpm odpada.

    -----

  • 3. Data: 2017-03-14 20:59:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-03-14 o 20:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > W domciu ma być cicho.
    > Czyli 7200 rpm odpada.

    Mam go w piwnicy

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-03-14 21:57:36
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 14.03.2017 o 20:44, Irokez pisze:
    > Witam
    >
    > Co polecacie do NAS'a w domciu?

    Powiem Ci że nie wiem ale patrząc na to co widzę w firmie to brał bym
    RED-a. HGST padają, Seagate sam nie wiem ale ostatnio widziałem FA na 15
    sztuk i 8 wróciło w ciągu miesiąca od zakupu (jedna partia).
    Sam mam w domowym Qnapie Seagate i odpukać działa już >3 lata.
    Bratu do NAS-ów (10-15 sztuk, nie pamiętam) i działają już od X lat bez
    problemów. Tylko pierwsze sztuki u dystrybutora miały jakąś partię
    wadliwą ale może to wina transportu? nie wiem bo potem już było OK.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 5. Data: 2017-03-14 22:51:11
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 14/03/2017 07:44 PM, Irokez wrote:
    > Witam
    >
    > Co polecacie do NAS'a w domciu?

    W Zyxelu mam pojedynczy WD Red 6 TB, juz chyba ze 2 lata bedzie. Wszystko
    cacy. W poprzednim Zyxelu mialem (a wlasciwie to mam ale nie uzywam) inny
    WD Red 2 TB i tez zawsze pieknie.
    W ogole z WD zaskoczyl mnie tylko WD Black 4TB w pececie ktory zlapal skads
    4 bad bloki.
    Teraz powoli mysle o kolejnym 6 TB ale Seagate, bo tanszy a WD zamiast
    taniec - drozeja.

  • 6. Data: 2017-03-15 06:26:39
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ludzie różnie mieszkają.

    -----

  • 7. Data: 2017-03-15 06:29:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Do piwnicy brałbym Black (są obecnie tańsze od Red!!) z 5-letnią gwarancją.
    W NAS-ie dane racze nie pójdą się pasać, a w ciągu 5 lat wymienisz dysk na nowy jakby
    co.

  • 8. Data: 2017-03-15 09:13:34
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 06:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > Do piwnicy brałbym Black (są obecnie tańsze od Red!!) z 5-letnią gwarancją.
    > W NAS-ie dane racze nie pójdą się pasać, a w ciągu 5 lat wymienisz dysk na nowy
    jakby co.

    a ja bym brał takie które są dostosowane technologicznie do NAS-a czyli
    RED. BLACK są do serwerów wymagających dużych wydajności a NAS tego nie
    potrzebuje.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 9. Data: 2017-03-15 09:19:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wolisz droższy i wolniejszy z 3-letnią gwarancją niz tańszy i szybszy z 5-letnią
    gwarancją?
    IMHO obecne "dziwne" ceny to swoista moda na NAS-y, natomiast HDD w kompach
    zastępowane są sukcesywnie przez SSD.
    Ale za Red (HGST) w porównaniu z Black może przemawiać nie tylko mniejsza liczba
    decybeli, ale i niższe zużycie energii (cena, ciepło).

    -----

  • 10. Data: 2017-03-15 10:11:18
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 09:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Wolisz droższy i wolniejszy z 3-letnią gwarancją niz tańszy i szybszy z 5-letnią
    gwarancją?

    Tak, bo do NAS nie są potrzebne takie dyski jak BLACK. Ciekawe czy na
    TAXI też być kupował Ferrari bo szybkie czy Priusy bo wygodne i ekonomiczne.

    > IMHO obecne "dziwne" ceny to swoista moda na NAS-y, natomiast HDD w kompach
    zastępowane są sukcesywnie przez SSD.

    SSD ma ograniczoną pojemność jeśli chodzi o magazynowanie, nie kupisz
    tanio 6-8TB w SSD. Do tego jest dużo mniejsza ilość zapisów i odczytów,
    HDD pochodzi zdecydowanie dłużej niż SSD.

    > Ale za Red (HGST) w porównaniu z Black może przemawiać nie tylko mniejsza liczba
    decybeli, ale i niższe zużycie energii (cena, ciepło).

    Cena, dostosowanie do NAS, pojemność, mniejsze zużycie poprzez
    wolniejszą pracę, hałas .
    RED to nie HGST.

    I Pisz pod postem bo polecisz do KF-a.

    --