  • 1. Data: 2010-12-12 12:47:01
    Temat: Facebook i button "Lubię to"
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    Niewiarygodne, jak można zepsuć wygenerowanie prostego buttona.
    Zajrzałem, co tam generuje Facebook i widzę:

    1) iframe
    2) tabelka
    3) brak zdefiniowanej przestrzeni nazw
    4) od groma niepotrzebnego kodu

    Zamiast wygenerować prosty link, np. <a
    href="http://facebook.com/?button=like&url=mojastron
    a.pl&parametr1=123>Lubię
    to</a>, to wygenerowali taki syf, że nawet nie mogę wkleić tego tam,
    gdzie content wysyłam z nagłówkiem application/xhtml+xml. Czy
    programiści Facebooka nauczą się kiedyś programować? Eh... :/

    W sumie to pozostają mi 3 rozwiązania:

    1. Wysyłać content jako text/html, by ten syf facebook-owy przełknąć.
    2. Znaleźć alternatywę.
    3. Zrezygnować z buttona Facebook-a :P

    --
    Peter

  • 2. Data: 2010-12-12 14:02:03
    Temat: Re: Facebook i button "Lubię to"
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W sumie to pozostają mi 3 rozwiązania:
    > 1. Wysyłać content jako text/html, by ten syf facebook-owy przełknąć.

    IMO rozwiazanie 1 odpada, tam gdzie moglbys wyslac xml/xhtml.
    Chyba ze mozesz przejsc do text/html.

    > 2. Znaleźć alternatywę.

    Sprobuj zerknac na to:
    http://extensions.joomla.org/extensions/social-web/r
    epublish/12372
    Pod joomle, ale mozna zerknac jak zrobione.
    Podobno xhtml ready:P

    Albo tu:
    http://stackoverflow.com/questions/2761622/new-faceb
    ook-like-button-html-validation

    > 3. Zrezygnować z buttona Facebook-a :P

    Tez dobre:)

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 3. Data: 2010-12-12 14:19:36
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-12 15:02, Gabriel Zastawnik pisze:

    > Podobno xhtml ready:P

    Tak na marginesie to już nie argument w perspektywie zgonu xhtml :-)

  • 4. Data: 2010-12-12 14:25:05
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sun, 12 Dec 2010 15:02:03 +0100, Gabriel Zastawnik wrote:

    [...]

    > Sprobuj zerknac na to:
    > http://extensions.joomla.org/extensions/social-web/r
    epublish/12372
    > Pod joomle, ale mozna zerknac jak zrobione.
    > Podobno xhtml ready:P

    XHTML? Rzeczywiście, było coś takiego.

    [...]

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 5. Data: 2010-12-12 17:50:10
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-12 13:47, Peter May pisze:
    > Niewiarygodne, jak można zepsuć wygenerowanie prostego buttona.

    Heh, również ten temat przerabiałem niedawno. :-)

    > Zajrzałem, co tam generuje Facebook i widzę:
    >
    > 3) brak zdefiniowanej przestrzeni nazw

    To chyba nie jest jeszcze supportowane przez browsery? Dopiero od wersji
    CSS3 będzie. Chyba, że XML masz na myśli i obsługę przez jakiś czytnik.

    Tak czy owak w jakimś tam stopniu są supportowane. Oto przykład z
    dokumentacji like'a zaczerpnięty:

    <fb:like ref="top_left"></fb:like>
    <iframe src="...&ref=top_left"></iframe>

    W nagłówku przykładowo:

    xmlns:og="http://opengraphprotocol.org/schema/"
    xmlns:fb="http://www.facebook.com/2008/fbml">

    > 4) od groma niepotrzebnego kodu
    >
    > Zamiast wygenerować prosty link, np. <a
    > href="http://facebook.com/?button=like&url=mojastron
    a.pl&parametr1=123>Lubię
    > to</a>,

    Niestety tylko "share" tak można zrealizować. Wydaje mi się, że jedynym
    obejściem jest dynamiczne osadzenie tego buttona w kodzie. Wtedy
    "zepsuty" kod facebookowy nie powinien przeszkadzać.

    A tak na marginesie - czy wstawienie skryptu przez skrypt uruchomi ten
    drugi?

    > 3. Zrezygnować z buttona Facebook-a :P

    Póki co to chyba najrozsądniejsza opcja...

  • 6. Data: 2010-12-12 18:09:36
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sun, 12 Dec 2010 13:47:01 +0100, Peter May wrote:

    [...]

    > gdzie content wysyłam z nagłówkiem application/xhtml+xml.

    Tak z ciekawości: w jakim celu?

    [...]

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 7. Data: 2010-12-12 21:34:27
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 15:02, Gabriel Zastawnik pisze:

    > Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > IMO rozwiazanie 1 odpada, tam gdzie moglbys wyslac xml/xhtml.
    > Chyba ze mozesz przejsc do text/html.

    W zasadzie, na tą chwilę, to raczej będę mógł. Chciałem po prostu w
    przyszłości mieszać html-a z svg. A więc nie ma na razie powody, by słać
    dokument z nagłówkiem application/xhtml+xml.

    Całkiem ciekawy opis.

    --
    Peter

  • 8. Data: 2010-12-12 21:35:22
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 15:19, Marek pisze:

    > Tak na marginesie to już nie argument w perspektywie zgonu xhtml :-)

    XHTML5 jest jak najbardziej dostępny :D

    --
    Peter

  • 9. Data: 2010-12-12 21:37:11
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 19:09, Michał Gancarski pisze:
    > On Sun, 12 Dec 2010 13:47:01 +0100, Peter May wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tak z ciekawości: w jakim celu?
    >
    > [...]

    A to już wcześniej napisałem. W zasadzie póki co, to nie ma powodu, by

  • 10. Data: 2010-12-12 22:21:10
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sun, 12 Dec 2010 22:35:22 +0100, Peter May wrote:

    > XHTML5 jest jak najbardziej dostępny :D

    No tak, tylko po co? :)

    --
    Michał Gancarski