  • 1. Data: 2012-06-03 16:03:20
    Temat: GUID + USB + HID + MOUSE
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    trochę oddechu od profesorka...

    co to jest GUID i jakie ma zastosowanie w sterownikach pod Windą?
    czytam trochę książkę Daniluka o USB, ale nie wszystko jest dla mnie
    jasne...
    domyślam się, że po GUID identyfikowane jest urządzenie np. HID? a samo GUID
    generuje producent i umieszcza w sterownikach?

    jak znaleźć GUID na przykład myszki, żeby później móc się do niej programowo
    dobrać?

    czy wszystkie urządzenia USB obsługiwane są jak pliki (jak HID)?
    jak wybrać jakiś endpoint urządzenia USB z którym chcemy się powymieniać
    danymi?

    jakby Ktoś miał coś do powiedzenia to śmiało, na pytania których nie zadałem
    też śmiało.

  • 2. Data: 2012-06-03 16:37:31
    Temat: Re: GUID + USB + HID + MOUSE
    Od: " alter amonu" <f...@g...pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):

    > trochę oddechu od profesorka...
    (you dresy is lame, jak juz uda mi sie zapomniec z kim
    rozmawiam to niechybanie ktos mi przypomni ;), ) (a zapominam
    potemu ze wasz ciag submiernockich dresow jest blisko
    nieskonczony)

  • 3. Data: 2012-06-03 16:44:35
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > (you dresy is lame, jak juz uda mi sie zapomniec z kim

    ja nie spiking, ale jeśli to o lamerze, to tak - tylko że początkujący...

  • 4. Data: 2012-06-03 17:14:17
    Od: " alter amonu" <f...@g...pl>

    > ja nie spiking, ale jeśli to o lamerze, to tak - tylko że początkujący...

    no niestety, mam wraze nie ze ta romowa sie troszeczke nie klei,

    w sumie powiedzialem co uwazam juz nie raz i przy tym zostane

    (no chyba zeby udalo mi sie mimo wszystko rozwinac temat,
    ale watpie bo temat dresow jest z zasady ekstremalnie tępy,)

  • 5. Data: 2012-06-03 17:19:27
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > (no chyba zeby udalo mi sie mimo wszystko rozwinac temat,
    > ale watpie bo temat dresow jest z zasady ekstremalnie tępy,)

    nie wiem o co ci chodzi, ale ucisz się, zajmij się bazami danych jak ci to
    odpowiada...

  • 6. Data: 2012-06-03 17:34:21
    Od: " alter amonu" <f...@g...pl>

    > nie wiem o co ci chodzi, ale ucisz się, zajmij się bazami danych jak ci to
    > odpowiada...

    no niewazne, to byly moje wypowiedzi antydresiarskie (c calego
    cyklu wypowiedzi antydresiarskich), pozatym bez związku, nt
    hid hud gid gud etc nic nie powiem bo aktualnie sie tym nie
    interesuje

  • 7. Data: 2012-06-03 18:00:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > GUID generuje producent i umieszcza w sterownikach?
    > jak znaleźć GUID na przykład myszki, żeby później móc się do niej

    Na podstawie której strony z tej książki wysnułeś wnioski jak powyżej?

    Producent kupuje VID. Ten VID oraz wygenerowany przez siebie PID umieszcza w
    urządzeniu i urządzenie wysyła oba te identyfikatory podczas enumeracji.
    Dzięki temu system operacyjny może dopasować sterownik do urządzenia. GUID
    identyfikuje interfejs jaki sterownik udostępnia warstwie
    aplikacji/użytkownika. Listę podłączonych urządzeń, których sterownik ma
    interfejs identyfikowany tym GUIDem dostajesz funkcją SetupDiGetClassDevs.
    Możesz po niej iterować za pomocą SetupDiEnumDeviceInterfaces. Szczegóły
    urządzenia z listy wyciągasz za pomocą SetupDiGetDeviceInterfaceDetail. Na
    koniec zwalniasz listę funkcją SetupDiDestroyDeviceInfoList.

    > czy wszystkie urządzenia USB obsługiwane są jak pliki (jak HID)?

    Często tak, ale to zależy od sterownika jak chce się komunikować z aplikacją
    użytkownika.

    > jak wybrać jakiś endpoint urządzenia USB z którym chcemy się powymieniać
    > danymi?

    Sterownik wybiera. Enumeruje endpointy np. funkcją
    WdfUsbInterfaceGetConfiguredPipe i potem może jej użyć np. w
    WdfUsbTargetPipeFormatRequestForRead i kolejno w
    WdfRequestSetCompletionRoutine i potem WdfRequestSend.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2012-06-03 18:12:56
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Na podstawie której strony z tej książki wysnułeś wnioski jak powyżej?

    żadnej, autor pominął ten istotny dla zrozumienia całości szczegół...

> [...]
    > urządzenia z listy wyciągasz za pomocą SetupDiGetDeviceInterfaceDetail. Na
    > koniec zwalniasz listę funkcją SetupDiDestroyDeviceInfoList.

    coś podobnego pisze w książce, nie wiem czy celowo, ale odnoszę wrażenie, że
    za bardzo scaliłeś wątek i brakuje kilku słów pomiędzy wyjaśniający moje
    pytanie - do czego służy GUID?

    czyli podczas enumeracji urządzeniw wysyła VID i PID, na tej podstawie
    system instaluje sterownik, któremu nadaje jakiś numerek GUID?

    to to magia.

  • 9. Data: 2012-06-03 18:15:27
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > aplikacji/użytkownika. Listę podłączonych urządzeń, których sterownik ma
    > interfejs identyfikowany tym GUIDem dostajesz funkcją SetupDiGetClassDevs.

    o to jest kluczowe, że niby jeden GUID może być przypisany do różnych
    urządzeń?

  • 10. Data: 2012-06-03 18:19:23
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ogólnie to ja nie wiem, czy to kwestia dyrektyw Unii czy może system
    szkolnictwa jest taki jaki jest - dlaczego zadając konkretne pytanie z
    prośbą o rozjaśnienie dostaje się jeszcze bardziej zagmatwane odpowiedzi?