  • 1. Data: 2010-03-30 10:58:52
    Temat: Gigabyte GA-GA-8S655FX Rev. 1.1 - F6 SATA problem.
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Czy płyta Gigabyte GA-8S655FX Rev. 1.1 wymaga podrzucenia sterowników
    SATA podczas instalacji OS-a (F6) czy chipset tego nie wymaga?
    Instalowany system to Win XP Pro SP3 a dysk Seagate 120GB 7200.7 SATA.

    Pzdr, OMSON

    P.S. Podpytuję, ponieważ już kilkukrotnie instalator Windows się zbiesił
    a jedyne sterowniki ze strony producenta są dedykowane pod SATA RAID
    (nota bene próbowałem je podrzucać instalatorowi ale sie wykpił). Manual
    nic nie wspomina...

  • 2. Data: 2010-03-30 15:26:21
    Temat: Re: Gigabyte GA-GA-8S655FX Rev. 1.1 - F6 SATA problem.
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.30 12:58, OMSON pisze:
    > Czy płyta Gigabyte GA-8S655FX Rev. 1.1 wymaga podrzucenia sterowników
    > SATA podczas instalacji OS-a (F6) czy chipset tego nie wymaga?

    Płyta czy chipset sterowników nie wymaga.
    OS być może, ale o to pytaj na alt.pl.comp.os.windowsxp

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-03-30 21:25:22
    Od: KK <j...@o...pl>

    > No nic, już po zawodach... instalka poszła ale na koniec system zawisł a
    > po twardym resecie płyta przestała reagować  (podmieniałem, zasilacz,
    > RAM, grafikę - nawet próbowałem na jakiejś przedpotopowej ATI na PCI) :(
    > Po wyjęciu RAM nie sygnalizuje niczego, kiedy włączam zasilanie...
    > Próbowałem też wyjmować baterię przy wyjętym kablu zasilania - niczego
    > to nie dało. Jedynie wiatraki się kręcą.
    >
    > Ktoś ma jakiś pomysł?

    Padła płyta, przerabiałem to jakieś 2 tyg. temu. Zaliczyłem zwis
    systemu, po twardym resecie - brak dzwięku przy włączeniu, zero
    reakcji tylko wiatraki kręciły.
    Postępowałem dokładnie jak ty powyżej. Ostateczna diagnoza koniec
    płyty głównej.
    pzdr.

  • 4. Data: 2010-03-30 21:25:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-31 00:08, OMSON pisze:
    > Próbowałem też wyjmować baterię przy wyjętym kablu zasilania
    Możesz wyjaśnić PO CO? Skąd u ludzi takie dzikie praktyki, skąd w ogóle
    pomysł by dotykać baterii? Od 20 lat albo i więcej płyty główne mają
    zworki clear-cmos opisane, i jeszcze się nie zdarzyło by zworka
    właściwie użyta nie zadziałała. A wyciąganie baterii ma tyle sensu, co
    mrożenie radia samochodowego w lodówce, by ściągnąć pin. (hint -
    kondensator przy cmos)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-03-30 21:39:10
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BartekK" napisał:

    > Możesz wyjaśnić PO CO? Skąd u ludzi takie dzikie praktyki, skąd
    > w ogóle pomysł by dotykać baterii?

    Żeby się nie rozładowała przy zwarciu "na chama"?

    > Od 20 lat albo i więcej płyty główne mają zworki clear-cmos opisane, i
    > jeszcze się nie zdarzyło by zworka właściwie użyta nie zadziałała.

    *Tobie* się nie zdarzyło. Pogadaj kiedyś w wolnej chwili z serwisantami
    Apple, tych z lat 90-tych ;-) Sam zresztą opisywałem tu kiedyś proces
    reanimacji płyty z Mac LC 475.

    > A wyciąganie baterii ma tyle sensu, co mrożenie radia samochodowego

    Są rzeczy na niebie i ziemi, o których się fizjologom nie śniło... ;->

    JoteR

  • 6. Data: 2010-03-30 22:08:51
    Od: OMSON <o...@a...pl>

  • 7. Data: 2010-03-30 23:34:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-30 23:39, JoteR pisze:
    > Żeby się nie rozładowała przy zwarciu "na chama"?
    Ale nikt jej nie zwiera "na chama". Po pierwsze - w szereg z baterią
    przeważnie jest opornik ~10-100k, więc prąd zwarcia prawie nieistotny,
    po drugie zworka przeważnie jest "przełączalna" (odłącza zasilanie
    kondensatora podtrzymującego cmos od baterii, zwiera go do masy), a
    nawet jak jest tylko zwieralna - to przytrzymanie 1s czy 30s zwartej
    baterii przez rezystor 100kohm - nie rozladuje jej.

    > *Tobie* się nie zdarzyło. Pogadaj kiedyś w wolnej chwili z serwisantami
    > Apple, tych z lat 90-tych ;-) Sam zresztą opisywałem tu kiedyś proces
    > reanimacji płyty z Mac LC 475.
    Ok, fakt, zdarzają się problemy z "sieczką" w ram po skasowaniu cmos
    (zamiast ładnych 00/ff), ale to powinno być załatwiane przez bios -
    jeśli po uruchomieniu mamy sieczkę, to przywracamy default. A jak tego
    nie ma - to ewidentna niedoróbka softwarowa.

    > Są rzeczy na niebie i ziemi, o których się fizjologom nie śniło... ;->
    jak również homeopatia, audiovoodoo itd.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-03-31 00:13:22
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BartekK" napisał:

    > Ale nikt jej nie zwiera "na chama".

    Jeszcze raz namawiam do pogadania z serwisantami Macintoshy ;-)
    Trzymanie płyty na blasze w dodatku ze zwartymi za pomocą srebrzanki stykami
    gniazda baterii przez dwie godziny (kilka minut okazało się za mało) czyniło
    cuda z pozornie martwą lub wariującą płytą. Wiem, że to opowieści z
    pogranicza praktyk voodoo, ale ja to nie tylko widziałem, ale sam robiłem.
    Wiem, wiem - NTG, na pecetach tego nie praktykowałem, ale pytanie było o
    rodowód pomysłu z dotykaniem baterii.

    JoteR

  • 9. Data: 2010-03-31 07:49:13
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > właściwie użyta nie zadziałała. A wyciąganie baterii ma tyle sensu, co
    > mrożenie radia samochodowego w lodówce, by ściągnąć pin. (hint -

    Hint dla Ciebie: RTFM ;)

    (ta płyta nie posiada zworki)

    Pzdr, OMSON

  • 10. Data: 2010-03-31 07:54:07
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    JoteR pisze:

    > Wiem, wiem - NTG, na pecetach tego nie praktykowałem, ale pytanie było o
    > rodowód pomysłu z dotykaniem baterii.

    Ja przerobiłem motyw z dwiema starszymi płytami, gdzie zworowanie
    ClearCMOS, czy nawet wyjęcie baterii nic nie dawało. :)

    Przez przypadek zostawiłem pierwsza płytę (jakiś Asus z kontrolerem RAID
    onboard bodajże) bez baterii na cała noc a rano już wstała normalnie. W
    drugim przypadku zrobiłem to samo nauczony doświadczeniem i pomogło. W
    tej obecnej nic nie pomogło. Prawdopodobnie jest do wyrzucenia.

    Pzdr, OMSON