  • 31. Data: 2023-02-03 14:15:13
    Temat: Re: Gogle wylogowało mnie z konta dla mojego bezpieczeństwa
    Od: K <...@l...com>

    On 02/02/2023 09:31, Marek wrote:

    > Pozostali komorkowi też mają PBL na swoich klasach przy stałych IP.

    No wroc do poczatku. Stawiasz wlasny serwer jak masz wiedze i warunki.
    4/5G takiego warunku nie spelnia.

  • 32. Data: 2023-02-03 14:19:57
    Od: K <...@l...com>

    On 02/02/2023 09:28, Marek wrote:

    > Wystarczy ten jeden byle był ważny.

    Ale to jest problem tego, kto nie ma TLS. To nie ja mam obnizac
    standardy do jakiegos opoznionego w rozwoju admina, tylko oni maja te
    standardy wdrazac. Tak samo nikt normalny nie wspiera SSL3.0 albo
    <TLS1.2 u siebie mimo, ze sa przeciez ludzie na swiecie, ktorzy uzywaja
    Windowsa XP albo Androida 6.0 prawda?

  • 33. Data: 2023-02-10 19:02:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Feb 2023 13:19:57 +0000, K <...@l...com> wrote:
> [...]
    > te
    > standardy wdrazac. Tak samo nikt normalny nie wspiera SSL3.0 albo

    TLS na SMTP *nie jest standardem*, to opcja. Powszechna, ale nadal
    opcja.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2023-02-10 19:23:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 21:17, K pisze:

    > Ani Google ani Outlook na to nie patrzy bo wazniejsza jest reputacja, a
    > i sam Spamassassin to przeszlosc i dzis jego miejsce zajmuje RSpamd.

    Z Outlookiem (nie myl z domeną) to nawet Google nie gada. Wystarczy mieć
    wersję Outlook 2007 i Google wywala takiego maila, twierdząc, że ma
    zjebany nagłówek :D

    No nie wyśliesz z programu Outlook 2007 do Gooogle, bo nie :D
    Musisz se zakupić nowego Outlooka :D

    Spamassasin jest zaimplementowany do Thunderbirda (jakbyś nie wiedział)
    i instalując TB masz go w zestawie więc lądujesz w kiblu.

    Reputacja w sumie to działalność Google, bo reszta ma to jeszcze w dupie.

    https://support.google.com/a/answer/81126?hl=pl

    ...ale jesli w DNS domeny nie masz wpisu z google, to też zaczynają się
    schody. Musisz mieć domenę zgłoszoną do google (nie wiem/nachuj) i tam
    dostajesz token, który w TX domeny musisz wpisać...ale wystarczy tylko
    JEDEN włam lub pojeb, że z tej domeny poleci spam, nawet przez godzinę,
    to masz 2 tygodnie "kwarantanny" i list błagalne wysyłasz :D:D:D, żeby
    Cię przywrócili.

    > Szczegolnie w dobie wszelakich chmur. Natomiast czego uzywaja Gmail i
    > Outlook to nie wiem. Na pewno nie topornego pisanego w Perlu SA. Jak juz
    > pisalem, firmy w ktorych to skonfigurowalem problemow nie maja. W jednej
    > firmie ktora wysyla kilkaset maili na koniec miesiaca z FV trzeba bylo
    > troszke zwolnic z iloscia na minute bo Gmail ma jakis rate limit. Sam na
    > swoim prywatnym odpisuje rekruterom ktorzy sie hostuja w Gmailu i
    > Outlooku i wszystko dochodzi. Podstawa to dobra konfiguracja serwera.

    Czyli doświadczenie minimalne. Spróbuj globalnie, pomiędzy domenami "z
    dupy" ale na własnym serwerze, też z dupy i życia nie wystarczy, żeby
    się delistować bo jakiś jebnięty robot dopisze Cię do blacklisty a
    zdjęcie z blacklisty to 48h. Wystarczy nawet "złośliwy chuj", który zgłosi.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 35. Data: 2023-02-12 21:13:13
    Od: K <...@w...pl>

    On 10/02/2023 18:02, Marek wrote:

    > TLS na SMTP *nie jest standardem*, to opcja. Powszechna, ale nadal opcja.

    Nie chce mi sie teraz szukac czy jest czy nie jest ale niech bedzie, ze
    nie jest: https://www.rfc-editor.org/rfc/rfc8461#section-4.2
    Jest dobra praktyka, a ty mozesz dalej siedziec zapozniony i czekac az
    do jego wlaczenia zmusi cie najlepiej jakis przepis, ktory zmusi cie o
    dbanie o prywatnosc swoich uzytkownikow, ktorym szczerze wspolczuje.

    A i jeszcze o twoich rewelacjach jakoby wiekszosc serwerow poczty w
    internecie nie wspierala TLS:
    https://transparencyreport.google.com/safer-email/ov
    erview
    tak wiem, ze sporo z tych maili to zapewne komunikacja wewnatrz Gmaila
    albo pomiedzy glownymi graczami, ktorzy dostarczaja usluge.

  • 36. Data: 2023-02-17 21:22:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Feb 2023 20:13:13 +0000, K <...@w...pl> wrote:
    > do jego wlaczenia zmusi cie najlepiej jakis przepis, ktory zmusi
    > cie o
    > dbanie o prywatnosc swoich uzytkownikow, ktorym szczerze wspolczuje.

    Prywatność to użytkownicy powinni zapewnić sobie sami. *Zawsze* jak
    ktoś próbował zadbać o to za nich to kiepsko na tym wychodzili.

    --
    Marek