  • 1. Data: 2009-02-10 13:29:58
    Temat: Gorillapod.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Mam takiego cudaka od około miesiąca i stwierdzam co następuje:

    * nie należy go przeceniać, choć może dość często służyć jako trzecia
    ręka, ale nie umożliwia zrobienia zdjęcia wszędzie,
    * przyjemnie mały, można go nosić ze sobą cały czas,
    * w domu jest użyteczny tak jak mały statywik,
    * w otwartym terenie jest użyteczny, jak są jakieś punkty aby go
    oprzeć, albo drzewa,
    * ze względu na to, że trzeba go na czymś postawić/ do czegoś
    przyczepić i nie ma się pełnej dowolności wyboru miejsca, należy mieć
    pokryty duży zakres ogniskowych,
    * obrotowa głowica też się przydaje,
    * i tak właściwie LiveView też,
    * jeżeli do niego dołoży się jeszcze trochę sznurka, to można go
    przyczepić do całkiem dużych drzew, słupów, etc. Jest to metoda na
    McGayvera, ale całkiem skuteczna,
    * i to wszystko.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 2. Data: 2009-02-10 14:26:19
    Temat: Re: Gorillapod.
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Czy mówisz to wszystko w odniesieniu to lustra i szkieł nawet rzędu 70-200
    2.8? ...........

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-02-10 15:20:11
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 10 Feb 2009 15:26:19 +0100, "basti78" <b...@o...pl> wrote:

    >Czy mówisz to wszystko w odniesieniu to lustra i szkieł nawet rzędu 70-200
    >2.8? ...........
    Ja mam wersję SLR-ZOOM: http://joby.com/products/gorillapod/slrzoom/
    Podobno utrzyma 3kg. Doczepiałem do niego K100 z kitem, waży to razem
    pi razy drzwi 1 kg. Przy używaniu tego zestawu i ,,normalnym''
    statywowaniu jest on całkiem stabilny. Dużo przy tym zależy, od tego
    jaki poślizg bedą miały gumki-stopki, gdyż Gorillapod nie ma żadnego
    ogranicznika i nogi przy dobrym ślizgu i dużym nacisku mogą się
    dowolnie rozjechać. Przy bardziej ekstremalnych ułożeniach bywało
    różnie, trzeba było zawsze trochę pomyśleć, jak ułożyć go stabilnie.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2009-02-10 17:12:29
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

> [...]
    > * jeżeli do niego dołoży się jeszcze trochę sznurka, to można go
    > przyczepić do całkiem dużych drzew, słupów, etc. Jest to metoda na

    Z moich półtorarocznych obserwacji (wersja SLR, doczepiony nie
    najlżejszy kompakt Canon A650IS) dodam, że poza niewątpliwymi zaletami
    posiada jeszcze dwie wady:
    * na zimnie robi się mniej sztywny (łatwiej chodzą my przeguby),
    * jest niestabilny na miękkim podłożu typu śnieg, miękka ziemia itp:
    nawet przy ustawieniu samowyzwalacza na 10 sekund często zdjęcia są
    poruszone, czyli aparat ze statywem cały czas powoli się zsuwa.

    Pozdrawiam,

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 5. Data: 2009-02-10 17:18:50
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 10 Feb 2009 18:12:29 +0100, Uncle Pete <p...@a...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >posiada jeszcze dwie wady:
    >* na zimnie robi się mniej sztywny (łatwiej chodzą my przeguby),
    Prawda, prawda, robi się wtedy miększy.

    >* jest niestabilny na miękkim podłożu typu śnieg, miękka ziemia itp:
    >nawet przy ustawieniu samowyzwalacza na 10 sekund często zdjęcia są
    >poruszone, czyli aparat ze statywem cały czas powoli się zsuwa.
    Ja zamówiłem do statywu jeszcze takie nakładki-kolce (nie używałem
    jeszcze) mające w założeniu prawdopodobnie zapobiegać takim problemom.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 6. Data: 2009-02-10 17:55:38
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Ja zamówiłem do statywu jeszcze takie nakładki-kolce (nie używałem
    > jeszcze) mające w założeniu prawdopodobnie zapobiegać takim problemom.

    Obawiam się, że to nie zawsze pomoże w przypadku lżejszych aparatów -
    całość jest po prostu za lekka: statyw waży jakieś 10 deko wobec np. 2
    kg Sherpy 600r ;)

    Piotr

  • 7. Data: 2009-02-10 19:10:43
    Od: "tomekk" <k...@t...pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mówisz to wszystko w odniesieniu to lustra i szkieł nawet rzędu 70-200
    > 2.8? ...........

    Luzik, nawet te statywy za 7 zł nadają się do przykręcenia średniego
    formatu!
    http://www.flickr.com/photos/tomek-k/3115510198/
    tomekk :-)

  • 8. Data: 2009-02-10 20:46:20
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "tomekk" <k...@t...pl> napisał
    > Luzik, nawet te statywy za 7 zł nadają się do przykręcenia średniego
    > formatu!
    > http://www.flickr.com/photos/tomek-k/3115510198/
    > tomekk :-)

    heheheheeh wygląda jak słoń na wrotkach ;)))))))))

    --

    Sebastian

  • 9. Data: 2009-02-10 20:49:46
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Dla mnie jest to ciekawy gadzet ktory CZASEM się może przydać

    oczywiscie ma i swoje zalety, ale traktowanie go uzytkowo tak na serio.....

  • 10. Data: 2009-02-10 20:53:41
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 10 Feb 2009 18:55:38 +0100, Uncle Pete <p...@a...waw.pl>
    wrote:

    >Obawiam się, że to nie zawsze pomoże w przypadku lżejszych aparatów -
    >całość jest po prostu za lekka: statyw waży jakieś 10 deko wobec np. 2
    >kg Sherpy 600r ;)
    Ba, teraz w niedzielę poszedłem nad Mjosa, to stojąc nad brzegiem
    miałem śniegu prawie po pas. W takiej sytuacji ten mój goryl to się
    stawał małym miki ;)
    --
    Grzegorz Krukowski