  • 11. Data: 2023-08-06 11:18:14
    Temat: Re: Gwint 11G
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2023 10:46, cef wrote:
    > Ale ten przymiar to co?
    > Grzebień do gwintu czy mierzy coś więcej niż skok?

    Mierzy skok, głębokośc i pewnie nachylenie, jak masz dobry wzrok.

    > Bo 11 zwojów na cal, to dość typowy skok gwintu calowego,
    > reszta chyba do obmierzenia i dopasowania.

    Niby tak, ale jak mówię, przymiar pokazuje że 11G, ale nakrętka do
    standardowej hydaruliki nie działa zbyt dobrze. Chciałbym wiedzieć na
    przyszłośc, jaka może być tego przyczyna, ze zwykłej ciekawości.

    PS. Sprawy fizycznie już nie ma: człek wybrał się do tokarza i niech
    jego głowa boli o to, jak zrobić nakrętkę.

  • 12. Data: 2023-08-06 16:43:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Aug 2023 23:40:00 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Ale kąt na grzebieniu?

    Jeśli masz grzebień przykładowo 55° i drugi 60° to dla małych wysokości
    nacięć (głębokości bruzd) ciężko odróżnić.
    Przy przyłożeniu grzebienia do małych gwintów - np. 5/16 czy M8 - światło w
    szczelinie jest praktycznie identyczne.
    Natomiast różnią się skokiem, ale dla znormalizowanych. A bywają gęste,
    rzadkie, podwójne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2023-08-06 17:49:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-06 o 11:18, heby pisze:

> [...]
    > standardowej hydaruliki nie działa zbyt dobrze. Chciałbym wiedzieć na
    > przyszłośc, jaka może być tego przyczyna, ze zwykłej ciekawości.

    Przyczyną jest niezgodność skoku czy zarysu.
    Równie dobrze nakrętka hydrauliczna mogła być metryczna albo UNF.
    Kilka lat temu robiłem dla klienta otwory M16x1,5 w nakrętkach
    wedle życzenia ale okazało się, że trzpienie mu się wkręcają
    tylko trochę i się klinuje. Bo to były śruby 5/8" UNF
    Minimalne różnice w skoku a ten sam zarys - prawie nie do
    wyłapania na suwmiarkę.

  • 14. Data: 2023-08-06 22:35:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.08.2023 o 17:49, cef pisze:
    > prawie nie do
    > wyłapania na suwmiarkę.
    A to się mierzy np. 10 zwojów. Chyba wystarczy?

    Robert

  • 15. Data: 2023-08-06 22:36:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.08.2023 o 16:43, Adam pisze:

> [...]
    > szczelinie jest praktycznie identyczne.
    > Natomiast różnią się skokiem, ale dla znormalizowanych. A bywają gęste,

    Miałem na myśli nie kąt zarysu gwintu ale te gwinty po stożku.

    Robert

  • 16. Data: 2023-08-06 23:16:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A to się mierzy np. 10 zwojów. Chyba wystarczy?

    Może i wystarczy, ale praktycznie wiecznie są problemy niedopasowania
    jeśli pomiar nie był precyzyjny. Może nie być tyle zwojów do pomiaru.
    Przykładowo ten gwint, o którym wspomniałem,
    to ma skok 1,411 więc na 10 zwojach do wyłapania 1mm różnicy, że nie 15mm
    a, że średnica tylko minimalnie mniejsza od 16,
    więc pierwsze co mierzącemu przyszło do głowy to wersja metryczna.

  • 17. Data: 2023-08-07 14:24:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Aug 2023 16:25:32 +0200, heby wrote:

> [...]
    > na to pytanie, ale tylko zaciemnił sprawę.
    >
    > Na oko wygląda tak samo jak na przeciętnej pompie c.o., ale jest coś z

    Stozkowy ma rosnącą srednice, co tez tłumaczy blokowanie :-)

    Moze dospawac kawalek rurki i nagwintowac czyms znanym?

    Choc podejrzewam, ze jest to w miare typowy gwint ... w Anglii.

    J.

  • 18. Data: 2023-08-07 15:06:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Aug 2023 17:49:50 +0200, cef wrote:

> [...]
    > tylko trochę i się klinuje. Bo to były śruby 5/8" UNF
    > Minimalne różnice w skoku a ten sam zarys - prawie nie do

    https://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight
    _5390
    https://www.youtube.com/watch?v=6SI2V_DbCTw

    Tu szef nie miał katalogowego numeru śrubki na składzie,
    wiec uzył suwmiarki.
    0.66mm róznicy suwmiarka z łatwoscią pokaże, ale
    na gwincie łatwo uwierzyc w drobną różnicę.

    J.

  • 19. Data: 2023-08-07 15:12:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Aug 2023 16:43:09 +0200, Adam wrote:

> [...]
    > nacięć (głębokości bruzd) ciężko odróżnić.
    > Przy przyłożeniu grzebienia do małych gwintów - np. 5/16 czy M8 - światło w

    Tylko nakretka moze z tym nie miec problemu - nakreci sie luźno,
    albo tylko będzie "ciasno".

    > Natomiast różnią się skokiem, ale dla znormalizowanych.

    A różny skok da taki efekt, ze po paru zwojach cos juz nie pasuje ...
    podobnie jak stożkowy gwint.

    J.