  • 11. Data: 2023-04-08 06:25:54
    Temat: Re: HBBTV - ktoś używa?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-04-2023 o 13:41, mirekc pisze:

    > Ano właśnie. To ja zapytam inaczej: skoro można przez przeglądarkę
    > internetową (albo aplikację mobilną), to po co umieszczać te ,,kanały
    > HBB" (czy też linki do streamingu) na multipleksach? Jaka jest tego
    > zaleta?

    Może łatwiej oglądać toto na smart tv?
    Przeglądarki www w takich urządzeniach są dość kulawe....

  • 12. Data: 2023-04-08 08:29:16
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2023-04-08 o 06:25, Cavallino pisze:

    > Może łatwiej oglądać toto na smart tv?
    > Przeglądarki www w takich urządzeniach są dość kulawe....

    Ja jednak uparcie będę wracał do początku. Dlaczego ,,toto", a nie zwykły
    kanał telewizyjny? Miałby większy zasięg odbiorców, bo nie wymagałby
    urządzeń obsługujących HbbTV ani smart tv. Łatwość obsługi też
    bezkonkurencyjna, wyszukać kliknąć i już.

    Telewizja hybrydowa jest na portalach internetowych reklamowana jako
    ,,rewolucja w tv", bo można np. cofnąć się w czasie, zatrzymywać i
    przewijać programy emitowane na żywo, korzystać z 7 dniowej historii,
    programu TV, prognozy pogody, systemu ostrzegania. Wszystko to jednak
    zapewniają aplikacje w smart tv, przeglądarki internetowe, aplikacje
    mobilne a częściowo również telegazeta (program TV, prognoza pogody) czy
    powiadomienia SMS (RSO).

    Spotkałem się też z opcją rozwiązywania interaktywnych quizów podczas
    oglądania programu. Czy to naprawdę taki super pomysł?

    Tylko czy naprawdę potrzebujemy tego wszystkiego w ramach telewizji
    naziemnej, angażując do tego multipleksy? To przecież zajmuje miejsce
    które można by wykorzystać na ,,normalne" kanały i poza tym kosztuje.

    Tak więc: kto uważa, że ta ,,rewolucja" jest rzeczywiście potrzebna, a
    nie jest tylko zwykłym kreowaniem popytu i wciskaniem odbiorcom tego,
    czego w istocie nie chcą i nie potrzebują? Kto byłby gotowy wymienić
    swój starszy telewizor/dekoder, żeby móc odbierać te kanały?

  • 13. Data: 2023-04-08 10:17:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-04-2023 o 08:29, mirekc pisze:

    >>> HBB" (czy też linki do streamingu) na multipleksach? Jaka jest tego

    > Ja jednak uparcie będę wracał do początku. Dlaczego ,,toto", a nie zwykły
    > kanał telewizyjny?

    Pojemność multipleksów jest ograniczona, a pewnie i koszty emisji
    kolejnego kanału inne.

> [...]
    >
    > Tylko czy naprawdę potrzebujemy tego wszystkiego w ramach telewizji
    > naziemnej, angażując do tego multipleksy?

    Ale w co angażuje?
    Przecież te treści nie idą przez multipleksy, tylko przez internet.
    To tylko inny sposón uruchamiania TEGO SAMEGO o czym nawijasz powyżej.

  • 14. Data: 2023-04-08 14:30:23
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 10:17, Cavallino pisze:
    > Ale w co angażuje?
    > Przecież te treści nie idą przez multipleksy, tylko przez internet.
    > To tylko inny sposón uruchamiania TEGO SAMEGO o czym nawijasz powyżej.

    Plansze z instrukcją uruchamiania kanału wyświetlane są przez
    multipleksy, kanały pojawiają się na liście kanałów DVB-T. To może tylko
    inny sposób uruchamiania TEGO SAMEGO, ale nie bez angażowania
    dodatkowych zasobów.