  • 1. Data: 2015-05-22 08:13:50
    Temat: HDD 6TB [cross]
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    mam dysk jak w temacie i starszy komp della.
    dysk dało się sformatować jako GPT, ale potem sa z nim problemy. system
    raz widzi partycje, raz mówi, ze dysk trzeba sformatować, raz widzi
    partycje jako RAW. podłączałem do kilku obudów zewnętrznych po eSATA, po
    USB (dyski 3TB chodzą w nich poprawnie). jest po prostu rożnie.
    najlepiej zachowuje się na jakiejś chińskiej stacji dokującej, ale potem
    podczas kopiowania po jakimś czasie kopiowanie staje i np. Total
    Commander się wiesza. próbowałem tez podłączać dysk po eSATA do
    kontrolera eSATA na PCI, bo przypomniało mi się, ze ten który był na
    płycie głównej miał problem nawet z dyskiem 3TB.
    czy ktoś mógłby doradzić, co z tym fantem zrobić żeby ten dysk był w
    pełni czytelny pod windows7x64? jak sformatować? może hardware się nie
    wyrabia? z góry dzięki za porady i wskazówki. <rs>.

  • 2. Data: 2015-05-22 19:47:23
    Temat: Re: HDD 6TB [cross]
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/05/15 07:13, rs wrote:
> [...]
    > czytelny pod windows7x64? jak sformatować? może hardware się nie wyrabia? z
    > góry dzięki za porady i wskazówki. <rs>.

    Niedawno bylem zainteresowany wstawieniem 6TB dysku do mojej obudowy
    zewnetrznego Lacie eSATA. Wygooglalem jednak ze ta obudowa (kontroler)
    obsluguje tylko to 3 TB wiec dalem spokoj. Wlasciwie zamienilem 1TB na 2TB
    ale nie o to chodzilo. Tak ze poszukaj pod katem konkretnego kontrolera
    ktory pewnie jesli obsluzy, to bedzie drozszy niz kupienie dysku
    zewnetrznego. Osobiscie mam zamiar wstawic 6TB dysk do NASa ale znowu
    zwlekam bo udalo mi sie przeorganizowac zasoby i zwolnic poki co 1.5TB.

  • 3. Data: 2015-05-22 22:19:52
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 5/22/2015 1:47 PM, 2late wrote:

> [...]
    > dysku zewnetrznego. Osobiscie mam zamiar wstawic 6TB dysk do NASa ale
    > znowu zwlekam bo udalo mi sie przeorganizowac zasoby i zwolnic poki co

    na to mi właśnie wygląda. tą chińską stację dokującą dopiero co kupiłem,
    więc może kontroler tam najnowszy i obsługuje większe dyski, ale nie
    mogę jej użyć docelowo z tym dyskiem. ok. będę googlal. dzięki za info. <rs>